aslında türkiye'de turan'ın veya türk milliyetçiliğinin başkenti değildir.
o başkent kozan'dır.
adana'daki mhp popülaritesinin sebebi kozan ve diğer kuzey ilçelerdir.
merkezde (seyhan, çukurova) oldubitti chp güçlüdür.
lakin il genelinde kozan ve kuzey ilçelerle birlikte bu ilçelerden adana şehir merkezine göçmüş olan %30'luk kitle (misal sarıçam'ın tamamı) adana'nın genel seçim sonuçlarına etki etmektedir.
kuzey ilçelerde yer ''ne mutlu türk'üm diyene'', gök ''allah türk'ü korusun''dur.
orta asya'dan kalma konargöçer yaşamı sürdürmek için osmanlı'yı 170 sene yurtlarına sokmamış bir yöredir.
ilk seküler milliyetçi parti olan 'türkiye köylü partisi'nin kurucusu kozanlı remzi oğuz arık'tır.
daha sonra mhp'nin öncülü olacak cmkp'ye katılmışlardır.
yine alparslan türkeş adana milletvekili seçildiği dönem aldığı oyların tamamına yakını kozan yöresinden gelmiştir ki kendisi de konuyla ilgili ''ben kozan milletvekiliyim'' demiştir.
''xx ovası, bozkurt yuvası'' sözü yine türkeşçe ilk kez kozan'da söylenmiştir.
Geçenlerde Seyhan nehri tarafında bi arkadaşla bulusmak için sözleşmiştik.şansa bakın ki buluşma yerine biraz erken gitmişim. Diğer arkadaşın gelmesini beklerken çıkardım bi sigara taktım. Başladım sigarayı tüttürmeye. Sonra hemen önümden motorlu bi abi geçti böyle 30 lu yaşlarda. Motoruyla biraz ilerledikten sonra durdu. Birkaç dakka öylece kaldı. Bende sigarayı içmeye devam ediyorum o sıra ve merakla başıma gelecek seyi bekliyorum. Çünkü bi bokluk olacak belli yani. Sonra adam motorunu çevirdi ve tam benim önüme gelip park etti. Bana doğru yürürken paketinden sigarasını çıkarıyordu aynı zamanda. Ateşin var mı güzel kız diye bir soru yöneltti.bende büyük bi huzursuzlukla yohh abicim dedim. Öyle mi peki o zmn diyip kendi cebinden Çakmak çıkartıp sigarasını yaktı. Yemin ederim kral hareket. tabi bende ordan hemen uzaklaştım. Ülkenin insanları bayagi acayip arkadaşlar
Edit: bu da böyle bi anımdır.