Neyse. Karşıdan gelen bir araba selektör yaptı. Heralde ileride radar var dedik yavaşladık. Sonra ikinci araba selektör yaptı. Üçüncü, dördüncü araba..
Dedik kesin bizde bir sorun var. Tam duracakken ilerde radar aracı belirdi.
Meğer istisnasız her araç bizi uyarmış. Bu dayanışma, yardımlaşma başka hangi ilde var?
Çukurova'da yer alan, yaşar Kemal'in sarı sıcak memleketi. Şalgam, kebab, şırdan meşhurdur. Yazları epey bir sıcaktır, insanı güneşe silah ile ateş açtırır.
kayseri, konya, trabzon gibi şehirlerin yanında metropoldür, megakenttir.
hem şehir büyüklüğü, hem gelişmişliği, hemde insanlık anlamında fersah fersah buralardan öndedir. bu saydığım yerler adana'nın rakibi dahi değildir. adana'nın muadili bursa'dır belki yeni yeni antep'tir. gerisi değil.
adana'da yaşayan istanbul'da doğmuş, büyümüş olan bir abimiz vardı aslen çanakkaleli olan.
türkiye'de istanbul, izmir, ankara'dan sonra adana derdi. her açıdan. bizden çok savunurdu adana'yı.
velhasıl yaşamayanlar veya adana'ya akrabalarına gelip loser akrabaları yüreğir'de yaşayayan ve adana'yı o iki caddeden ibaret sanan cahiller diledikleri kadar çamur atsınlar.
çukurova türkiye'nin en gelişmiş ilçeleri arasında ilk 5'e istanbul, ankara, izmir harici bir ilden girebilmiş tek ilçedir.
yani muadili çankaya, kadıköy.
adanayı görmemiş krolar adanaya laf atıyorlar.
bugün yaşanan yaşlı amcaya saldırı konusu tüm memleketi seferber etti. alperen ocakaları, ülkü ocakları, seyhan belediyesi adanayla ilgili diğer çeşitli stklar hepsi birlikte konuya dahil oldular ve mağduriyet giderildi.
Bugünlerde yanıyordur muhtemelen ama insan özlüyor.
illa bir tanım gerekiyorsa: Bilmemkaç kilometre uzaktaki memleketim.
Ki siz onu hep kebap kokusu ile hatırlarsınız, ben portakal çiçeği.
(bkz: adana/#409884) olay budur. ben yazınca eksi yağmuruna tutuyorlar. adam adanalı, olduğu gibi yazmış her şeyi. her tarafı büyükşehir olsa nolur? bi sikim yok içine sıçtımın yerinde. sıcağı da cabası.
Çok sıcakkanlı insanları da vardır, conosu da eliti de herşeyi vardır. Kozmopolit bir şehir olan memleketim. Abartıldığı kadar kötü olmadığını söyleyebilirim. Bahar da giderseniz portakal çiçeği kokularına hayran kalırsınız.
Antep'e rakip diye çıkartıyorlar ya bu köyü ulan çok gülüyorum yuav. Kardeş senin ürettiğin en pahalı şey bonzai len. Sen kimsin Allah'ın köylüsü!
Sen kimsin ki Türkiye'nin en büyük, en çok ihracat yapan şehirlerinden birine, en eski yerleşim yerlerinden olan bir mecra ile kendini nasıl bir tutabilirsin yavuşak. Evet
Ülkeye tek katkınız aptal üretmeniz o da nasıl bir katkı söyleyeyim, conilerinize bakıp ibret alıyoruz. Evet