Adliyenin önünde sürekli bir kamera beklediğinden dolayı sanki hergün bir olay var gibi lanse edilen şehir.. Adana adliyesine sürekli hırsız uğursuz geliyorda başka şehirlerin adliyesine hep eli yüzü düzgün çocuklar mı geliyor..?
"iyi ki türk doğmuşum ve iyi ki adanalıyım" memleketi. Yaz kış cayır cayır yanar biraz da insanının sıcaklığından. Sürekli kavga ettiğin ama bir türlü ayrılamadığın sevgili gibidir adana.
tamam tamam hemen abartmayacağım ama yaşayan bilir adana'da pek bahar kavramı yoktur, 3-4 aylık sıcaklardan sonra bir anda bir gece ya hava soğur ya da böyle yağmur yağar ve artık adana için kış gelmiştir.
ben hayatımda bu kadar sahipsiz bir şehir daha görmedim. adanalıyım, adana'da yaşıyorum. sefalet diz boyu. işsizlik, göç, önüne gelenin rantını yemesi ve daha neler neler. göç zaten tek başına bile yetiyor bu hale gelmesinde. Ama ülkede yaşanabilecek ender şehirlerden yine de. en azından istediğiniz gibi yaşayabilirsiniz.
bazı mahallelerinde kürtlerin ve selefilerin (o da neyse) birbirlerini taradığı şehir. adana da her çeşitten bolca vardır. anadolunun özeti gibi. ne ararsan 1 lira.
Adana'da mütedeyyin kesimin medreselerine, islami derneklere, Kur'an Kurslarına ve evlere saldırılar düzenleyen PKK üyeleri sayıları bine ulaşan islamcı gençler tarafından engellendi. 3 PKK üyesi öldürülürken islami kesimden de 2 kişinin yaşamını yitirdiği bildiriliyor. Onlarca yaralı PKK üyesi hastaneye kaldırıldı.
garip bir şehir. bu şehri sevmiyorum ama bir yandan geçen sene burada geçen anılarımı özlüyorum. çukurova üniversitesi balcalı kampüsü kendine hayran bırakır. turgut özal bulvarında yürüyüş yapmak keyiflidir. ayrıca sevdiğim kızla tanıştığım şehir.