bugün nisan da adana da karnavalıyla coşan şehir.şehrin her tarafında ayrı bir etkinlik ve gazipaşadan atatürke atatürk ten ziyapaşaya kadar müthiş renkli bir kortej vardı.bu şehri sevmemek mümkün değil...
eğlencesi hiç bitmeyen şehirdir.gecenin bu saatinde uğur mumcu da havai fişekler atıldı.üstelik her hafta bu tekrarlanıyor son 2 -3 haftadır.psikopatın biri fişeği yakıp kaçıyor sonra tüm mahalle ayağa kalkıyor arabalar falan ötüyor aksiyon oluyor güzel oluyor vesselam...
bahar aylarında sokakları yeni açan turunç çiçekleriyle kokan, bilumum mahalle, cadde ve bulvar isimlerini gelmiş geçmiş devlet büyüklerinin isminde alan, insanın yaşadıkça yaşayası gelen, adeta bağımlılık yaratan şehrimiz.
kaplumbağa yazın adana sıcaklarından illallah deyince yaylalara gitmeye karar vermiş. başlamış kuzeye doğru yürümeye. iki gün sonra karşısına bir höyük rastgelmiş. kan ter içinde höyüğün tepesine çıkmış. o sırada serin bir esinti gelmiş kaplumbağaya. kendini toros yaylalarına vardı sanmış ve adana yönüne dönerek ;
- yanın amına koduğumun adanalıları. demiş.
deli gibi özlediğim memleketim. kiremithane de ki eli kanlı mafyalarını, özal'da, barajyolunda piyasa yapmaya çalışan ergenlerini, merkez Park'ta Camii manzarasına karşı sevgilisiyle çimlere uzanan gençlerini, 5 Ocak'ta hakeme ettiği küfürlerle argoya yeni jargonlar kazandıran dayılarını, hemen hemen her kanalın yürüyüş yoluna tezgah açan bici-bicicilerini, gece gece mideyi bayram yerine çeviren şırdancılarını, şalgamını, kebabını, menderesini, tekir yaylasını, dikenli incircilerini, kazım büfesini kısacası herşeyini özledim be adanam.
ama sabret finaller bitsin sensizliğin acısını çok fena çıkartacağım. o deli sıcağına rağmen.
medya da karalandığı gibi olmayan 1 numaralı şehrimiz dir. seyhan nehri kenarında kurulan ve yemyeşil doğasıyla dikkat çeken bir şehirdir. yemek kültürü süper dir. adanaya uğrayanlara tavsiyem, akşam üzerine doğru kebapçı zeki usta ya da beyzade kebaba uğramalısınız. oradan çıktıktan gazi paşa'da muzlu süt içilmeli. eğer vaktiniz varsa baraj yolun' da bir tatlıcıya uğrayıp halka tatlı veya kaymaklı tatlı yemeden ayrılmayın bu şehirden.
çarşısı, turgut özal bulvarı, atatürk parkı, inönü parkı, adanaspor, adana demirspor maçları, kebabı, şalgamı, şırdanı, küfürleri, taşköprüsü, 5 ocağı, kozanı, her şeyi bir değerli olan ilimiz.
inönü parkı' nda pkklıların türklere sövdükleri, abdullah öcalan' ı övdükleri şehir . nedense cesaretli olduğu söylenen adanalılar bunlara kafa tutamıyorlar . 2000li yılların vatanperver hanımevlatları böyle oluyor işte . ama bir kız kavgasında hepsi aslan kesilip bıçaklara sarılır . vatan matan umurlarında değil . bu pkklılara karşı çıkarsanız orada dayağı yersiniz . poliste onlardan yana . ben dayağımı yedim .