etnik unsurlatıyla, kebabıyla, şalgamıyla, şalgamın yanındaki acı sosuyla, bici bicisiyle, şırdanıyla, pamuğuyla, çukurovası ile bana memleket olmuş güzide şehir. sanıldığının aksine ülkücü yuvası değildir. yerel seçimlerde öyle gözükse de giden gören yaşayan bilir.
türkiye'nin en biçimsiz yiyeceği olan şırdan'ı mutfağında barındıran bir ilimizdir. ayrıca adana kebap ve bici bici gibi bir çok lezzeti içerir. mutfağıyla ünlüdür.
Gezmeyi bildiğiniz zaman oldukça güzel mekanları vardır.
Tek sıkıntı ne izmirdeki ne de istanbuldaki gibi eğlence mekanları birbirine hiç yakın değildir,arka arkaya 3-4 tanesini gezmek için mutlaka bir arabanız olması lazımdır.
Ama türkiyenin en iyi vintage barlarından biri bu şehirdedir.Ne yazık ki bana kmlerce uzaktır.
Gece içki içilmesine kimse karışmayacağı gibi,manitanız yanınızdayken laf atan yobaz kafasına da rastlamazsınız.
Adam gibi bir sosyal çevreniz varsa,yemeklerinin ucuzluğu,trafiğinin kolaylığı ve yaşam bakımından öğrenci için bütün kolaylıkları yaşatır.
ama siz evde oturup sürekli asosyal takılan bir tipseniz,sizi los angeles'da ucla bile kurtarmaz.
tüik in 2013 raporuna göre en büyük 5. il olma özelliğini 9.000 kişiyle antalya ya kaptırarak ilk 5 den çıkmış şehirdir. ama asıl suç osmaniye'yi siyasi çıkarlar uğruna adana dan ayırıp il yapanlardadır. şuan nüfusumuz mis gibi bursayla kapışıyordu oysa.
gittiğinizde her yerden et kokusu burnunuza buram buram gelen güzel şehir. sadece et değil , bütün güzel yemek kokuları gelir. insanı acıktıran şehirdir.
elinden havaalanı alınmak üzre olan, stadyum inşaatı muamma olan, metrosu bir işe yaramayan, gelenin gidenin sövüş yaptığı ihanetin başkenti olan şehir.
tarlanın ortasında yılanın kemikleri
sevip sevip ayrılır adananın enikleri
gibi bir dizeye de isim babalığı yapar. erkeklerinin elinin ayarı kızların da aklının ayarı yoktur.
ben adana'nın bu kadar güzel olabileceğini düşünmemiştim. sanki denizin kenarında bir ikinci istanbul. gerçek bir büyük şehir.sıkma ve şalgam suyu ile meşhur. bir de kadınları gerçekten dominant.