Adana kebabı yanında şalgam ardından da muzlu süt gomebileceginiz yegane şehir. Ayrıca isparkcilari da kadındır bu şehrin, havalanı da şehrin tam ortasındadır. Sıcakları kafa siker.
Adana diğer şehirlerden farklıdır.Metropolittir burası.Her kültürden her dini inançtan her türlü sosyo-kesimden insani barındır.Merttir,saygılıdır adana insanı.Kimsenin yaşayış biçimine karışımaz.Adanayı bilen bilir sözü fazla uzatmaya gerek yok.
Anca bugun çok garip bir olay geldi başıma.iki tane tosun genç yaşları 30 civarıdır yolda birden önümü kestiler.Sigara içmememi kokusu sebebiyle canlarının çektiği ramazan olduğunu hatırlattılar usluplarınca.
Evet şaşırdım çünkü adanada yol kenarında rakınızı da içersiniz kebabınızı da yersiniz ramazanmış iftara 20 dakika varmış farketmez.Kimse de sen bunu neden yedin içki içtin demez.Bu son zamanlarda artan din baskısını ben şahsen toplumsal olaylar karşısında devletin tutumunada bağlıyorum.Zira adanadaki haziran olaylarında polisin yanında bolca bu sivil insanlardan vardı.Adama benim yaptığım şu an suç değil ama seninki suç dedimdiğinde hiç oralı bile olmadı.Bunu da polisle olan kankalığına bağlıyorum.
Sanmam zira adanada böyle şeyler yaygınlaşsın.En azından umuyorum.
Suanda bulunduğum sehir. 3 gun sonra istanbula gidecegim. Buradan aktaracaklarim saat 13.50 disarisi suan 37 derece Ebesinin seyi gibi afedersiniz yaniyoruz.
Memleketim diye söylemiyorum ama sıcağı dışında beğenmeyip bok atan,götverenlerin kesin bir hazımsızlığı var diye düşündüren şehirdir.
-Ülkenin nüfusu ile orantılı olarak en rahat trafiğe sahip şehridir.
-Yediğiniz yemeğin kalitesi oranında bulabileceğiniz en iyi fiyatlara sahip bir yemek kültürü ve mutfağı vardır.(2.5 liraya hala tertemiz tavuk döner yapan yerler vardır,keza adana kebap 9-10 liraya bulabilirsiniz)
-Kışın milletin ankara'da istanbul'da götü donarken siz uzun kollu bir üst ile çok rahat gününüzü geçirebilirsiniz.
-Belirli mahalleler ve muhitleri dışında milleti gereksiz yere kışkırtmadığınız sürece kavgaya,kapkaça,tecavüze,laf atmaya kesinlikle muhatap olmazsınız.
-Esnafı,dolmuşçusu gereksiz yere artist veya aksi değildir.Topel dolmuşlarına 'Abi şuradan geçer mi' sorusunu sorduğunuzda kolay kolay terslenmezsiniz.
-Üniversitesinin manzarası şahanedir ve spor kompleksi olarak da tenis kortundan,yüzme havuzuna kadar hiçbir eksiği yoktur.(Orada okumadığım için eğitimini test edemedim)
-Gece dolaştığınızda yemek yiyecek dükkan sıkıntısı çekmezsiniz,24 saat açık bir sürü kebapçı,dürümcü,simitçi vardır.
çarpıcı bir biçimde akla üç şeyin geldiği bir şehir.
-çok sıcak.
-muhteşem lezzette adana kebap.
-çok fazla yemek düşkünü insanlar. (espri için bile olsa, "boğazım için götümü bile veririm" diyen adana'lı gördüm)
çok çok çok sıcak.ya klimalı odamda ya da klimalı ortamlarda yazı geçiren ben bugün saatler boyunca ölçüm yaptığımız arazide öğle vakti kmlerce yol yürümek zorunda kalınca sıcağını iliklerime kadar hissettim.yazın yaşanacak şehir değilde gene de seviyoruz işte...
atatürk ün türkiye'nin en büyük köyü olarak nitelendirdiği şehrimiz. Gerçekten öyledir, sıcaktan eriyerek yok olma ihtimaliniz vardır. Ayrıca güneydoğulu insanların iş bulmak için gittiği en yakın durak olduğundan yobaz ve tutucu insanlarıda çoktur.