ülkenin en önemli film ve tiyatro festivallerine evsahipliği yapar. bu da yetmezmiş gibi birde şimdi nisan'da adana da portakal çiçeği karnavalıyla türkiye de bir ilke öncülük edecek. yaşar kemal'in , yılmaz güney'in ve adını yazmaya kalksak sayfaların yetmeyeceği kadar sanatçının yetiştiği, ilham kaynağı memlekettir.sonra kalk gel adanaya adanalılara ay kro bunlar de. keşke diğer şehirler adana nın yarısı kadar olabilselerdi.
bugün nisan da adana da karnavalına evsahipliği yapan güzide şehirdir. adanasporlu taraftarlarda bugünde şehrin karnavalına destek vererek bayraklarıyla flamalarıyla kortejdeki yerini almıştır. (bkz: adana turuncudur)
bugün nisan da adana da karnavalına evsahipliği yapan güzide şehirdir. adanasporlu taraftarlarda bugünde şehrin karnavalına destek vererek bayraklarıyla flamalarıyla kortejdeki yerini almıştır. (bkz: adana turuncudur)
düzeltme: aldığım uyarı doğrultusunda adana kürtlerin göçüne maruz kalıp sikilmiş bir şehir olduğuna karar vermiş bulunmaktayız. onların amlarına koyayım bok var göç ediyolar. kebap ve şalgam mükemmel tavsiye edilir.
18 sene adanada yaşadım, tamam güzel yer ama şunu kabul etmek lazım son 8 senede o kültürel kendine has havasından eser kalmadı mini izmir gibi bir yer oldu. güzel yer ama böyle farklı şöyle farklı demeyin, insanından şehrine diğerlerinden tek farkı yok.
reyhanlıdan sonra bomba alarmı verilen şehirdir. ford marka 06 AH 6072 plakalı bir gri minübüsten bahsediliyor. dikkatli olmakta , olurda bu araçla karşılaşılırsa hemen emniyet yetkililerine bilgi vermekte fayda var.
Adana'nın sıcağı fenadır, gurbetteysen hiç bir kebap aslında kebap değildir. Şırdanı özlersin ama anlatamazsın. Menderes'te salep içmeden kışı, bici yemeden yazı getiremezsin. Anarya gel dersin mesela birine yardım etmek için, küfür zannederler. Çünkü aslında sen bile farketmezsin diline yerleşen bu kelimenin kurtuluş yıllarından kalma fransız mirası olduğunu. Mesela çok kibar konuşursun çok cool olursun ama harungil dersin yine, harunlar hak getire! espirik bir tonda ciks bir edayla burayı biz 'gaptık' dersin hoşlandığın kıza. Orası Adana'dır ve hep gözünde tüter.
Ve siktiğimin siyasi menfaatleri yüzünden ben adana hakkında endişe duyarsam, allah belasını versin bu allahsız düzenin. Adana'ya koşarak gidip o Muhaliflere allah ne verdiyse dalmaktan kendimi zor tutuyorum desem birazcık abartmış olurum.
adana, biraz arabesk, biraz sıcak... biraz büyük, biraz karışık. fakat menderes'te bici bici yedikten sonra sevgilinin elinden tutup yürümek, oradan gazipaşa'ya çıkıp bir kahve içmek, oradan çakmak caddesinde sevdiğine bir boncuk bileklik almak, oradan ora kafe'de bir kaç kadeh içmek, sonra o kadehin mayhoşluğu ile dilberler sekisi'nde yürümek...seyhan nehri o yürüyüşün ayaklarının altında can bulurken mutlu olmaktır. adana kocaman güzeldir.