2.125.981 nüfusuyla Türkiye'nin istanbul, Ankara, izmir, Bursa'dan sonraki 5. büyük şehridir. Şehir merkezi, güney Anadolu'da Akdeniz'den 30 km içerde Seyhan Nehri'nin üzerinde bulunmaktadır.
Adana kebabıyla, şalgamıyla, bici bicisiyle ünlüdür. Adana'da 2 mevsim yaşanır sonbahar bide yaz kış diye bir şey yoktur şehirde. Genelde paşaların şehridir. Ziyapaşa, Gazipaşa, Cemalpaşa.. gibi semtleri vardır. Kiremithane, Yavuzlar, Hürriyet, Anadolu, Karşıyaka, Döşeme.. Bu mahallelerde artistlik yapmican yaparsan çok pis dayar yersin. Ama Seyhan ilçesi çok güzeldir ve Menderes'i .
Karadenizin samsunu neyse akdenizin adanasıda oldur. Gazetelerde kavga gürültü gasp ile anılan şehirdir. Ben bildim bileli polis coni aşiretiyle mücadele ediyor. Silahlı silahsız kavgalarıyla kendinden sıklıkla bahsedilen adliyeye sahip ilimizdir. O sıcakta litre hesabı acılı şalgam içilerse başka şeyde beklenmemelidir.
baska bir şehirdeyken birine 'adanaliyim' derken ki hazzı baska hiç bir memleketin verdigini dusunmuyorum. insanin göğsünü kabartan bir sey ya, bambaska yani. ama adana'dayken degil, hava cok sicak lan. adanadayken baya küfür ediyoruz topluca.
isimlerine "Adanalı" dediğimiz bu varlıklar uzaylı olup ülkemizi istila öncesi araştırma yapmaya yollanmış insana benzeyen birer calıdırlar. isimlerinin adanalı olmasını umursamayın onlar heryerdedir. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde okuyorum ancak bütün illerdeki gibi bir adanalı topluluğu var burda da. Bazı geceler toplanarak ayin yaptıklarını görüyorum ayinde iletişim kurmak için genelde gggaardaşş diye bir tabirleri var. Eğer birgün karşılaşırsanız usulca selamın aleyküm diyin fazla kızmasına olanak tanımadan sessizce ortamdan caymaya çalışın. Zira 1 hafta sonra evinizde "adanalı" ayini yapılma ihtimali yüksektir.
not: Çaltırmayın evimde iki tane var beni öldürmeden gitmeleri için çabalıyorum...