Kimi insanlar keşke modern çağda doğmak yerine ortaçağda doğsaydık diyor sanıyorlar ki soylu bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelecekler, kral ya da kralın konseyinde olacaklarını sanıyorlar kesinlikle şüphesiz. Oysa o dönemde yoksullukla kıtlıkla en önemlisi de salgın hastalıklarla uğraşan, ölene kadar efendisine kölelik yapan insan olacakları ihtimali akıllarına bile gelmez. Şimdiki akıllarıyla o dönemlere ışınlansalar üç beş gün geçmez modern zamanlara dönmeye can atarlar. Üstelik kral olmak belki de sanıldığı kadar iyi bir şey de değildir çünkü kelle koltukta yaşıyorsun, çevrendeki insanlara güvenemezsin, tahtında gözü olan gözde çocuğuna özellikle. Düşman casusları sarayına sızıp yüksek mevkiilere kadar yükselip sen uykudayken işini dahi bitirebilir. Belki de ortaçağ siyasetnamelerinin dediği gibi büyük başın büyük derdi vardır.