lütfen bu girdiyi feminikgiller familyasından olanlar okumasın...
internetten dürüm siparişini verir, çayınızı kahvenizi içer, üzerine bir sigara yakar, günün nasıl geçtiğini anlamazsınız.
bir erkek olarak izlemekten zevk aldığım iş makinelerinden sonra 2. eğlencem bir kadının aracını park ederken izlemek.
ciddiyim.
yalnız burada dikkat edilmesi gereken güvenlik tedbirlerine de uyulması lazım.
örnek: sokakta oynayan çocuklar olunca bir kadın sürücü sokağa park edeceği zaman çocukları uyarın. oyunlarına ara vermelerine en az 50 metre o bölgeden uzak durmalarını isteyin.
aynı zamanda da yaşlı ve engellileri de uyarmalısınız ki malumunuz; onlar bir tehlike anında anında uzaklaşma, hareket etme, refleks vb savunma davranışları fiziki olarak yetersizdir.
o bölgede aracı park halinde olan sürücülere ulaşmaya çalışın. sürücüler mümkünse aracını o bölgeden alsın.
telefonunuzu açık tutun, telefonun şarjı olsun, olası bir durumda itfaiye, ambulans, polis, çekici vb yardım-hizmet almak zorunluluğu olma ihtimalini göz ardı etmeyin.
aynı zamanda da telefonunuz kayıta hazır halde tutun. yaşanacak bir sigorta sorunları başta olmak üzere mahkeme hukuk sürecinde "sigorta dolandırıcılığı, sigortadan para almak, arabayı yenilemek için kasten yapılmış kaza-hasar" vb veya "kişiye-kişilere duyulan öfke, kin, intikam ile kasten cana mala hasar vermek için yapılmış fiil" gibi suçlamalara, dava süreçlerine karşı elinizde olan görüntüleri verip hukuka yardımcı olmak "yok canım! sadece sıradan bir kadın sürücü vakası" demeniz için hazırlıklı olun.
unutmadan...
burada aptalın biri (geri zekalı da olabilir ki fark etmez) çıkıp "kadın düşmanı, mizojini kişilik" vs diye höykürmesin.
aksine, kadınlara çok minnettarız ve onları tahmin bile edemeyecekleri kadar sever değer veririz.
kadınlar olmasaydı hayatımız bu kadar güzelleşemez ve kolaylaşamazdı.
araçlarda tasarımlar, estetikler, sağlamlıklar, lüks ve kolaylıklar hep kadınlar sayesindedir.
teknolojik gelişmeler, yenilikler hep kadınlar sayesindedir.
yanlış anlaşılmasın, "onlar (kadınlar) arabaları yaptı" tabi ki demiyorum ki yapamazlar da yapmaları da imkansız zaten...
"onlar sayesinde" derken ""onlar (kadınlar) için yapıldı" diyorum.
aracın otonom sürüşünden park asistanına, geri görüş kameralarından şerit takip asistanına, sesli komut teknolojisinden uzaktan aracı çalıştırıp ısıtmak vb sensörler yazılım ve programlar kadınlar olmasaydı bu kadar hızlı gelişemezdi.
kadınlar olmasaydı arabaya bakıp "vay amk ya! ibneler ne araba yapmış abi be" dediğini araçlar hep kadınların sayesindedir ki burada "vay amk ya! ibneler ne araba yapmış abi be" demede sövgü degil de bir övgü vardır.
bu arabalar benim gibi cahil ameleyi arabaya atmak için, benim suyumu (ağzımın suyu) aksın diye yapılmadı.
edibüdü: az önce "yanlış anlaşılmasın, onlar (kadınlar) arabaları yaptı tabi ki demiyorum ki yapamazlar da yapmaları da imkansız zaten..." derken burada kadınlara bir aşağılama yoktur.
bu bilimsel istatistik bir veridir.
bu gibi teknoloji-mühendislik alanında manhattan projesinden başlayıp büyük hadron çarpıştırıcısına (lhc) otomotiv tasarımcılarından sap, microsoft, intuit vb yazılım firmalarına, samsung ve intel veya nvidia, sk hynix, qualcomm vb chip üreticilerinden te connectivity, bosch, fizix vb sensör üreticilerine bakın.
bu şirketlerin tasarım üretimlerinde yazılım ve donanımdan tasarımına mühendislik hizmetlerinde kaç kadın var?
bazılarında hiç yok, olanlar da numunelik diyeceğimiz 1 veya iki tane...