blade runner en sevdiğim serilerden biridir ilk filminin verdiği ve aslında biraz göstererek biraz gizli olarak sorgulattığı insan olmak nedir ? sorusu ve onlarca sorunun arkasından bu nadide film ile denis villeneuve abinin güzel güzeli yönetmenliği ile birleşince aslında temel sorulardan birine şu ekleniyor.
filmde bir hologram ile sevgi bağları paylaşan sentetiğimiz iki başlığı bize sunuyor.
robotlar, klonlar, sentetikler insan gibi aşık olabilir mi yoksa bizler onları aşıkmış numarası yapmaya programladığımız için sadece öyle mi davranır ?
sevmek için bir bedene sahip olmak mı gerekir yoksa sevmek her hangi bir ön koşula tabi olmadan var olabilen bir olgu mu ?
blade runner'ın en güzel tarafı budur, izlediğiniz şey bazı sorular ve sorunlar doğurur, hepimiz izlediğimizde bir şeyler buluruz ve hepimiz kendimize has bir şeyler buluruz. kimimiz sevgiyi sorgular, kimimiz yalnızlığı görür kimimiz insan olmanın anlamını sorgular.
blade runner eşsiz değildir ama benzerleri içinde kesinlikle farklı bir yerdedir.