Acının insana yaptırabileceklerini kimse bilemez. Öfke bunun bir üstü. Yine de hiçbiri çaresizliğin eline su dökemez. Bir güzel adam peygamber efendimiz "Asıl pehlivan güreşte rakibini yenen değil, öfkelendiği zaman nefsine hakim olan kimsedir." demiştir. Çaresiz kaldığımızda elimizden gelen sadece teslim olmak mıdır? Asla! Tevekkül etmek gerek. Çabalayıp durmalı, umudumuz Seyyid Battalgazi'nin dörtnala koşan o nazlı Aşkar'ına nal toplatmalı, Kırat'ın yiğit binicisi Köroğlu nam Ruşen Ali'yi rüzgarının şiddetiyle koşumundan etmeli, düşürmeli.