Hz. Peygamber cennet annelerin ayaklarının altındadır derken. Ya da ey allahın Resulu kime iyilik yapayım sorusuna, annene, sonra kime yine annene, sonra kime yine annene, sonra kime babana cevabı verirken, 3 kere anneyi saydı, sonra babaya sıra geldi. Anneye öf bile demeyi günah saydı.
Bu dini yorum. Ama modern toplumlara da bakınca anne olmak çok değerli. Çocuğu anne yetiştirir. O nedenle kadınların eğitimi erkekten daha önemli. Kadını eğitmek onun çocuğunu da eğitmek demektir.
Buradan şöyle bir şey çıkıyor. Hepimiz daha sorumlu, ama anne isek, çocuk sahibi olduysak daha olgun davranmalarını bekliyoruz.
Mesela tanıdıklar arasında sürekli eğlencelere katılan, yöresel eğlenceler, halay horon, bunlara katılan bir tanıdığı çok eleştirdik, çoluk çocuk sahibi neler yapıyor diye.
Burada elbette hayatımızı yaşayacağız, benim de çok sevdiğim kadınlar var, ama daha olgun olacağız. Kendimize yakışır şekilde.
Burada birkaç kişiye değil genel olarak tüm annelere bir çağrı var.