Doktora tezinin üstünde damga şeklinde olan besmeleyi o dönemlerde matbacılar ve yayıevleri kullanıyormuş, sadece kant'ın eserlerinde değil pek çok eserde besmele mührü vardır. Bunun en büyük nedeni doğu eserlerinin tercüme edilirken besmele ile başlaması. Bir gelenek olduğunu düşünmüş olabilirler veya bir mühür. Belki de müslüman olmuş bir çevirmen bu geleneği başlattı, ama kanağı çeviri eserler. Doğu eserlerinin etkisi batı'yı çepeçevre kuşatmıştır, tahminimizden çok çok fazla etkilendiler doğulu düşünce akımlarından. Hegel'in eserlerinin çoğu ibn arabi'den çalıntıdır aslında. Tabii sonra bu etkiyi küçümseyip yok saydılar, o ayrı mevzu. Ama mühürden kurtulamamışlar.ahah.
Kant ile ilgili iki temel ayırım var. Bir grup dine çok zarar verdiğini söylüyor, ikinci grup ise dine hizmet ettiğini savunuyor. Ben ilk gruptayım, o teistik delillerin köküne kibrit suyu dökerek kurutmuştur ve dinin akli boyutunu tamamen imkansız görmüştür. Bu şekilde dinin değerini insanların gözünde düşürüp değersiz hale getirdi. Din ondan sonra sadece duygu ile açıklanmaya ve savunulmaya başlandı. Batının aydınlanma dediği şey "dinden kurtulma girişimidir".