efes pilsen

entry467 galeri
    465.
  1. 1969–2009 arası, tartışmasız Türk bira severlerin favori birası Efes Pilsen’di. içimi çok rahat, lezzeti dengeli ve hafif limonsu bir aroması vardı. Halamın eşi, Alman Knut, ne zaman istanbul’a gelse iştahla Efes Pilsen kutularını içerdi. Hatta “Böyle bir lager Almanya’da bile yok,” derdi. O dönem publarda Efes Pilsen bittiğinde insanlar başka mekâna geçerdi; durum gerçekten böyleydi. 2010 öncesi Efes’in pazar payı da yanlış hatırlamıyorsam %95–83 bandındaydı.

    Fakat ne olduysa 2010 veya 2011 üretimlerinde oldu. O güzel, o alıcı limonsu tat bir anda kayboldu; yerini acımsı, balkon demiri gibi bir tada bıraktı. Alman eniştem 1995–2009 arası Almanya’ya dönerken bavuluna kutu kutu Efes Pilsen doldururdu. Ama 2011 yazını hiç unutmam: Her zamanki gibi bir kutu Efes açtı, bardağa doldurdu, daha içmeden kokusundan rahatsız oldu. Bir yudum aldı, yüzünü ekşitti ve “Ne olmuş bu güzelim biraya?” dedi. Kendisi koyu bir Borussia Mönchengladbach ve Beşiktaş taraftarıdır. Hatta şakayla karışık, “Bu bira Beşiktaş’tan Galatasaray’a dönüşmüş,” demişti. O günden sonra birkaç farklı günde şans verip denemeye çalışsa da bir daha Efes Pilsen içmedi.

    Efes Pilsen’in acilen reçetesini yenilemesi, eski logosuna ve o mavi ton ağırlığına geri dönmesi şart. Aksi hâlde bu durum, Türk bira severlere yapılmış büyük bir ihanet olarak kalacak.
    0 ...