izlerken keyifli mi? evet.
güzel sahneler var mı? evet.
ama tarihi ve politik açıdan değerlendirecek olursak tam bir yahudi mastürbasyonu olan film. şimdi "zaten alternatif kurgu abi ya" diyenler olacaktır benim derdim gerçekliği sorgulamak değil ama filmin lıkır lıkır siyonist yalamak için çekildiğine de değinmek lazım.
nazilerin kafasını beyzbol sopasıyla dağıtan abd askerinin sopasında "anne frank" imzası var o tarihlerde anne frank tanınıyor muydu meçhul.
amerikan askeri olan çetenin lideri brad pitt'in canlandırdığı "kızılderili" asıllı aldo raine, ekibinde zenci, arap var. abd'deki bütün azınlıklara yalakalık. abd kökenli çeteyi klasik anglosakson kökenli abd'li değil, abd'de yaşayan ve ekseriyetle demokrat parti seçmeni azınlıklardan oluşacak şekilde doldurmuşlar.
shosanna isimli yahudi kız 1944'te paris'te sinema işletiyor ve siyahi çalışanı ile sevgili. 1940'larda zencilere nasıl davranıldığını hepimiz biliyoruz anakronik açıdan bir saçmalık daha.
zaten filmin sonunda yahudi yapımcıların isimleri tek tek yazdı. Harvey Weinstein imzalı proje.
tarantino şu anda israil'de yaşayan bir siyonist.
para babalarını filistin'de 2 yıldır yaşanan katliam sürecinde bile yalamaya devam ediyor.
cüneyt arkın'ın 100 kişiyi kılıçtan geçirdiği filmler bundan daha realist.