Ne kadar sorgularsanız sorgulayın, Okyanus dibinde yaşayan bir mikroskobik canlı nasıl kendi halinde yaşayıp gidiyorsa ve okyanusun tamamı da dahil yer üstünde ne olup bittiğini kavrayamıyorsa biz de aynı durumdayız.
Bazıları "biz insanız aklımız var" diyebilir ama sorgulayacak zekaya sahip olmamızı sağlayan beynimiz bu haliyle var olalı daha yarım milyon yıl bile olmadı be dostum...Ne bu özgüven.Evrimsel sürecin hediyesi olan düşünme ve irade yeteneği ile tamamen gerçeğe ulaşabileceğimizi sanıyoruz ya da "bu kesin var " diyerek peşin sonuca ulaşıyoruz.
Neyse...istediğinize inanın hayatınızı öyle yaşayıp tamamlayın,tabi mensup olduğunuz düşünce ile çevreye rahatsızlık vermeden yapın bunu,teisti ateisti farketmez.
Ateistler ateizmi din benimser gibi benimsemeseydi (ateist kesimi eleştirdim ama ateistlerin ateizm kavramına sımsıkı sarılması dini baskıdan kaynaklanıyor genelde) ve dinlere mensup bireyler de "bunu böyle yaparsam dinime aykırı davranmış olurum" tarzında sadece tek tip düşünce tarzında olmasaydı dünya daha iyi olurdu.
Yatmaya uygun bir saatte yine felsefik modum açıldı,bu kadarı yeterli.Topluma baskı yapmadığınız sürece ve kendinizi sığ zihniyetli yapmayacak şekilde istediğiniz dini ya da felsefi görüşü benimseyin öyle yaşayın.