acil bir evrak işi oldu.
şirkette ne araba ne şoför var, hepsi dışarıda.
hadi canım, arabaya atlayım ben gideyim desem kuryelik yapacağız.
park yeri sorunu, park yeri otopark ile gideceğim yer arası, telefon ve mail için sağa çek vs uzun hikaye.
tabi ki çalıştığımız taksi durağına "alo" dendi araba istendi. gelen şoför biraz hırt (kıro, çomar, apaçi karışımlı) tipli, durak şoförleri böyle tip değildi. belli ki durağa ya yeni gelmiş ya da durakta araba yok başka araba yollamışlar. kadın olsanız tipine konuşma hitap şekline bakıp arabasına binmezsiniz.
neyse, diktiret diyerek anadolu ve avrupa yakası arasında git-gel yapılacak, birkaç yere uğranılacak olup extra bekleme gidilme de olabilir dendi.
şoföre durum anlatıldı, şoförün gözleri parladı. saat 11 civarı olup akşam 5-6'ya kadar en geç bitecek bir koşuşturmaca eşek değiliz ya yemek falan ısmarlama, sigarasını alma da yapmışlığımız vardır.
zaten durakta şoförler kendi aralarında konuştuğu için şirket işine gelmek için yarışır durumdalar.
arabanın arkasına oturdum, şoföre "fiş yazacaksın" dedim. bu sırada yola çıktık. 20 metre falan gittik. şoför "abi bende fiş yok, unutmuşum, şirkete getiririm güvenliğe teslim ederim" falan dedi.
sadece "sağa çek" dedim.
anladı, sağa çekip durdu. yoldan geçen bir taksiye el attı taksi durdu, ben de bu sırada taksiden indim. yoldan geçen taksiden bizim taksici fiş istedi.
taksici yaşlı biriydi, belli ki feleğin çemberinden geçmiş.
bir bana, bir bizim hırt taksiciye baktı, adeta "bu vicdanı itler yesin" surat ifadesi ile neyse ekmeğinden olmasın diye torpido gözüne uzandığında yanına gidip "gerek yok fiş verme" dedim.
bizim hırt taksiciye dönüp "bindiğim ücreti durağa getiririm, ya da şirkete fişle gel muhasebeden alırsın" dedim ve bizim taksicinin çevirdiği taksiye bindim.
bindiğim taksici tam kalender çıktı. beyefendi bir insandı. taksici neler anlattı bu hırtlar hakkında...
saat 17:30 gibi şirkete geldik. o gün taksiciyle yemek yedik, çay içtik, sigarasını aldım ve beklemeleri vb hizmeti için de bahşiş babında fazla ücret ödedim (şirket hesabından) taksicinin telefonunu aldım.
bazen şirket işinde part-time şoförlere ihtiyaç duyuluyor.
her meslek-iş kolunda iyi insan da vardır kötü insan da vardır.
toplumsal ve kurumsal erozyon ile iyi kötü dengesi iyiliğin aleyhine döndü ve çürümede en belirgin göze batan da hizmet sektöründe iş ve insan ilişkileri.