bugün
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi22
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı19
- aleyna tilki9
- geldi yine deli11
- seçme şansınız olsa hangi ülkede yaşardınız14
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba19
- türkiye cidden almanyadan daha iyi9
- 2001 türkiyesinin en gelişmiş ülke olduğu gerçeği10
- içine şeytan girse ne yaparsın13
- ümmetçilerin azerbaycan düşmanlığı10
- artık yazmayacağım9
- erkekler ne işe yarar19
- yanında karısı varken karı kıza bakan erkekler9
- arda güler11
- askerliğe veda gecesi8
- icardi190521
- 2 haziran 2024 küçükçekmece de çöken bina10
- iremga10
- anın görüntüsü11
- insanı zengin hissettiren şeyler11
- magicovento17
- carlo ancelotti8
- albay kemal13
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri16
- albay kemal'in yazdıklarıni okumamak9
- jose mourinho62
- iq seviyesi yükseldikçe tanrı inancının azalması9
- siyasal islamcıların aslında kötü olmaması18
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür18
- en çok sevişmek istediğin kimse11
- 1 haziran 2024 borussia dortmund real madrid maçı25
- nihavend longa20
- true nickli yazar8
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz8
- en objektif siyasi parti9
- sokak kedilerine örgütlü saldırı başlayacağı gün9
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır13
- kadir mısıroğlu'na bir söz bırak14
- kizil kara14
- kadir mısırlıoğlu seven mhp'li sorunsalı15
- eskorta 220 bin lira gönderen adam9
- barbara palvin'in aldatılması15
- magicovento cesurluğu17
- erdoğan'ın mülteci sevdası19
- enes kanter'in cemaate 110 milyon dolar vermesi27
- beli açıp kot şort giymek10
- ahmet uğurlu8
- sözlüğün en güzel kızından aldığım iltifat11
- ağızdan çiş kokusu gelmesi15
- sağlık bakanının suriyeli rakamları12
görsel
Üstedit; entry güncellendi, eksik yerler düzeltildi. filmi tekrar izlediğimde, gözüme çarpan bir kaç detayı daha yazdım.
bir nuri bilge ceylan filmi.
sanılanın aksine, uzunca diyalogların, sekansların içinde aslında gizemli bir hava gizli değil. bildiğimiz, klasik bir senaryo örneğidir ahlat ağacı filmi. hatırlayalım: sinema, sıkıcı yerleri makaslanmış hayattır diyordu bay hitchcock. tam da bu tanıma uygun ahlat ağacı. geçen gün bu konuyu bir arkadaş ile konuştuk, filmin genelini ilgilendirmeyen tek bir sahne yok filmde. şundan bahsediyorum, aslında gördüğünüz her plan, her sahne senaryoyu bir adım öteye taşıyor. 'sıkıcı yerleri makaslanmış hayat' tanımına uyduğunu bu yüzden dile getirdim.
bir diğer düşüncem ise, ahlat ağacı filmi, nuri bilge ceylan'ın ustalık eseri tam anlamıyla. bir zamanlar anadolu'da filmi derdini farklı yollarla anlatmayı seçiyordu, keza kış uykusu filmi de öyle. bir zamanlar anadolu'da pek konuşkan bir film değilken dayanağı o harika fotoğraflardı mesela. kış uykusu ise zaten aklımıza aydın karakterinin o uzun tiradlari ile kazınmış.. tam anlamıyla bunun ortasındaydı ahlat ağacı filmi.
bir diğer konu, bence diğer nuri bilge ceylan filmlerine kıyasla net bir sonu vardı filmin. bir zamanlar anadolu'da filmini hatırlayalım: gündelik hayat devam ederken doktor pencereden bakar, çocuklar top oynamaya devam ediyordur, uzun bir gecenin ardından savcı ankara'ya dönmüştür, komiser ve askerler ise uzunca bir uyku için evine çekilmiştir.. hayat devam ediyordur. keza kış uykusu filmi de öyle.
bir de ahlat ağacı filmine bakalım: tokat gibi bir son. yıllardır kendine en uzak bildiğin kişinin, sana en yakın kişi olduğunu anlıyorsun bir anda. şaka yapmıyorum, gerçekten tokat gibi bir son. her ne kadar filmin ikinci yarısının başları baba-oğul çatışması ile beni boğsa da, filmin son 45 dakikası inanılmazdı. geçen 2 buçuk saatin, o son 45 dakikanın hazırlığı olduğu bariz. Filmi güzel yapan detay ise, tam anlamıyla nu.
Murat cemcir'e ise ayrı parantez açmak lazım, belki de kariyerinin zirvesiydi. idris hoca karakterine ondan başka kim bu kadar yakışırdı bilemiyorum.
Üstedit; entry güncellendi, eksik yerler düzeltildi. filmi tekrar izlediğimde, gözüme çarpan bir kaç detayı daha yazdım.
bir nuri bilge ceylan filmi.
sanılanın aksine, uzunca diyalogların, sekansların içinde aslında gizemli bir hava gizli değil. bildiğimiz, klasik bir senaryo örneğidir ahlat ağacı filmi. hatırlayalım: sinema, sıkıcı yerleri makaslanmış hayattır diyordu bay hitchcock. tam da bu tanıma uygun ahlat ağacı. geçen gün bu konuyu bir arkadaş ile konuştuk, filmin genelini ilgilendirmeyen tek bir sahne yok filmde. şundan bahsediyorum, aslında gördüğünüz her plan, her sahne senaryoyu bir adım öteye taşıyor. 'sıkıcı yerleri makaslanmış hayat' tanımına uyduğunu bu yüzden dile getirdim.
bir diğer düşüncem ise, ahlat ağacı filmi, nuri bilge ceylan'ın ustalık eseri tam anlamıyla. bir zamanlar anadolu'da filmi derdini farklı yollarla anlatmayı seçiyordu, keza kış uykusu filmi de öyle. bir zamanlar anadolu'da pek konuşkan bir film değilken dayanağı o harika fotoğraflardı mesela. kış uykusu ise zaten aklımıza aydın karakterinin o uzun tiradlari ile kazınmış.. tam anlamıyla bunun ortasındaydı ahlat ağacı filmi.
bir diğer konu, bence diğer nuri bilge ceylan filmlerine kıyasla net bir sonu vardı filmin. bir zamanlar anadolu'da filmini hatırlayalım: gündelik hayat devam ederken doktor pencereden bakar, çocuklar top oynamaya devam ediyordur, uzun bir gecenin ardından savcı ankara'ya dönmüştür, komiser ve askerler ise uzunca bir uyku için evine çekilmiştir.. hayat devam ediyordur. keza kış uykusu filmi de öyle.
bir de ahlat ağacı filmine bakalım: tokat gibi bir son. yıllardır kendine en uzak bildiğin kişinin, sana en yakın kişi olduğunu anlıyorsun bir anda. şaka yapmıyorum, gerçekten tokat gibi bir son. her ne kadar filmin ikinci yarısının başları baba-oğul çatışması ile beni boğsa da, filmin son 45 dakikası inanılmazdı. geçen 2 buçuk saatin, o son 45 dakikanın hazırlığı olduğu bariz. Filmi güzel yapan detay ise, tam anlamıyla nu.
Murat cemcir'e ise ayrı parantez açmak lazım, belki de kariyerinin zirvesiydi. idris hoca karakterine ondan başka kim bu kadar yakışırdı bilemiyorum.
güncel Önemli Başlıklar