bir durum tespiti yapmak gerekirse bu adam türkiyenin en karizmatik 2-3 kişisinden biridir. kültürlü, vizyon sahibi(demeçlerinden anladığımız), inancı yüksek, kendisini ispat etmiş(kariyerini adam akıllı bilenler sadece aile serveti yapmadığını bilirler), ve her bakımdan ortalamanın epey üzerinde bir gücü var vb. bir çok niteliği var. kötü özellikleri varsa da doğal olarak bizler pek bilmiyoruz. ama normal şartlar altında bu adamın fenerbahçe spor kulüp başkanı olarak başarılı olmaması için hiç bir sebep yok. ben bir beşiktaşlı olarak bu adamın seçim öncesi ve sonrası yaptığı konuşmalardan 2 tanesini sonuna kadar izledim. fenerbahçe spor kulubünün içinde olduğu borç inanılmaz yüksek beşiktaşın da az değil 2.5 milyar tl civarı. beşiktaşta zor günler geçiriyor. düşünün ki fenerbahçenin borcu 2.5 katı. kulubü bildiğin batırmışlar. fenerbahçe taraftarının bir kısmı zannediyor ki ali koç'un elinde sihirli değnek var gelecek kulüp hersene şampiyon olacak. beşiktaş 2011 senesinde aynı pozisyondaydı(tüpçü sağolsun) beşiktaş feda dedi 3 sene feda ettik. kanser olmadık mı olduk ama fiko bizim yerin 7 kat yerin dibinden aldı ve kabul edilebilir bir seviyeye getirebildi. ve fiko ne kadar seversem seveyim hükümet yalakalığı yapmak zorunda kaldı. ses kayıtlarını dinleyenler bilirler fiko zorunda kaldı. gene de içime sinmedi. şimdi ali koç'a tekrar dönecek olursak ali koç yalakalık yapacak gibi durmuyor. bu onun işini daha da zorlaştıracaktır. ayrıca 20 yıl süren bir yönetimin izlerini ne kadar iyi bir yönetici olursanız olun 2-3 yılda bile silemezsiniz. kesin olan bir şey var içeriden ve dışarıdan bu adamı bitirmeye oynayacaklar peki ali koç bunun karşısında ne yapacak. medyaya karşı şeffaf olmak dışında elinden hiç birşey gelmez. lakin bu adam bütün kulübü temizlikçisine varana kadar gönderip yerine kendi kadrosunu getirmez ise başarılı olabileceğine inanmıyorum. ali koç akıllı bir insan bunun farkında ama gerçek devrim o zaman başlar ve o gerçekten kolay iş değil ve tahminimce zamana yaymaya çalışıyor. tabi zaman işlerken alınan her kötü sonuç adamın aleyhine işleyecek. ben sebepsiz yere bu adamın en azından ekonomik olarak fenerbahçeyi düzlüğe çıkarmasını istiyorum. beşiktaş, galatasaray ve trabzonspor zaman zaman kötü yönetildikleri olmuştur. ama hepsinin tarih sayfasında yerleri ayrıdır benim için. rakiplerinin kötülüğünü istemek onlara beddua etmek acizliktir. biz de aynı sıkıntıları yaşadık ve bizim de tarihimizde bazı lekeler oluştu maalesef. kısacası türk futbolunda kötü yönetimlerin, kukla takımların son bulmasını diliyorum. türkiye liginde bulunan bütün spor kulüplerinde dert aynı ekonomik iflas. ve ekonomi odaklı ilk yönetim anlayışı fiko ile beşiktaşa geldiğin de herkes dalga geçti. şimdi çok şükür sıhhatimiz sağlığımız fena değil. bu nokta da ali koç, bu yönetim tarzının devamlılığı açısından büyük önem arz etmekte ve fiko ile birlikte diğer kulüplere örnek olmayı başarabilirler.
saha da ezeli rakip, dışarıda ebedi dost olduğumuzu unutmayalım arkadaşlar.