son dönemde akpartili şahıslarca çok eleştirilen 6 ok modelidir. 1935'te chp parti programına girmiş inönünün ortanın solu politikasına kadar 6 ok olarak korunmuş inönü döneminde zedelenip ecevit döneminde sosyal demokrat çizyige geçerek tamamen kopmuştur.
şimdi merak edilen de şudur akpli kesim hangisinden rahatsız milliyetçilik mi inklapçılık mı laiklik mi devletçilik mi cumhuriyetçilik mi halkçılık mı? işte burada cevap zannediyorum inklapçılık ve laiklik oluyor ki birilerinin ortaçağ karanlığından nemalanmak ve karanlık kafalarını bizlere de yaşatmak isteme durumu burdan gelmekte.
"Vatan çiftliklerinizse,
kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan,
vatan, şose boylarında gebermekse açlıktan,
vatan, soğukta it gibi titremek ve sıtmadan kıvranmaksa yazın,
fabrikalarınızda al kanımızı içmekse vatan,
vatan tırnaklarıysa ağalarınızın,
vatan, mızraklı ilmühalse, vatan, polis copuysa,
ödeneklerinizse, maaşlarınızsa vatan,
vatan, Amerikan üsleri, Amerikan bombası, Amerikan donanması topuysa,
vatan, kurtulmamaksa kokmuş karanlığımızdan,
ben vatan hainiyim.
Yazın üç sütun üstüne kapkara haykıran puntolarla :
Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ. "