bugün

engin ardıç

galatasaray lisesi ve boğaziçi üniversitesi mezunu. tiyatro eleştirmenliği yapar bazı edebiyat dergilerinde. adını elele, tempo, playmen dergilerinde yazılarıyla duyurur. Sabah gazetesine geçer, "izlenimler" sutununda yazıları çıkar. Halkımız onu interstar'da günün yorumuyla tanır. sabah-star tv kavgasında uzanların yanında yer alır. Star gazetesinde çalışır. simdilerde de aksam gazetesine kapağı atmıştır. bu işin hikaye kısmı. Engin Ardıç Türk basını ortalamalamalarının çok üzerinde bir gazetici olup, edebiyat ve tiyatroyu çok iyi bilir. müzik bilgisi vardır.(metal hariç![sabahtaki metalciler yazısı]). dünyadaki gelişmeleri öncesinden sezer. saplantıları da yok değildir. Türkiye'de köy kültürünün egemen olmasının sonucunu aslan sosyal demokratlardan sorar. ismet paşa bürokrasisine her daim kusar. Turgut özal'dan lumpen yükselişinin hesabını pek sormaz. özalla papaz olmadan önce has adamlarındandı. sonra mahkemeliğe kadar düşmüşlerdir. kendini hiç bir ideolojik sınıfa sokmaz. arafta gezinir. Türk basınından çokca kişiyle husumeti vardır. Basını yalaka olmakla suçlar. haklıdır da... kendisini sadece patron veya yazı işlerinden sorumlu yazarla muhattap alır öyle herkese yalakalık yapmaya da gerek yoktur. doğan grubuna çokca ayar verir. dediklerinde çoğunlukla haklıdır da. daha çok gri tonlar taşır yazıları. eğlendirirken öğretmeyi amaçlar. ab hakkında yazıları inanılmaz eğlendiricidir. yahudi soykırımı hakkında okuduklarını çokca yazar. her ultra liberal gibi eski solculardandır!. eskilerde troçkistliğe gözkırpan adamı zamanın reklamcısı olmuş şimdilerde liberal-milletçi olarak gezinmekte. o yüzdendir ki o kuyruk acısını dış seyahatlerinde yediği içtiği, gezdiği gördüğüyle liberal hayatın olanaklarıyla, paranın açtığı kapılarıyla okuyucunun boğazında düğümler attıra attıra anlatır. bunda keyif alır. bizim gibi maraba takımının anlayamayacağı konulara da girer kendince. ispanyol iç savaşı ve edebiyatı, filolojik atıflar, marduk, mason, loca, zart zurt... amma velakin Atatürk'ü resmi tarihten çok bir insan olarak ele alması takdire şayandir. Kitapları da yazıları gibi eğlendiricidir. bazıları çalıştığı dergilerdeki yazılarının derlemesidir. kemal tahir ekolünü seçer yazılarında. Uzatmadan tüm egolarına, geçmiş pişmanlıklarına ve yanlişlarına rağmen türk basınının en iyi ismidir kanımca.

yıllar sonra gelen edit: insanların çıkarları pahasına inandığı değerleri, doğrularını nasıl da çöpe atabildiğinin temsilidir. türk basınının en yandaş ismidir.