kürtler

entry1429 galeri
    758.
  1. entryleri okurken dehşete düştüm. türk milleti gerçekten eşeğin zikine ters basmış.

    kısa sosyolojik bilimsel analiz yapacağım.

    cumhuriyetin ilanından sonra yaklaşık 70 sene bu halkın ne şartlar altında yaşadığından haberiniz yokmuş gibi davranmaktan bıkmadınız mı? nedir peki bunlar?

    * kışın yolların tamamen kapanması.
    * elektrik, su, ısınma gibi fizyolojik ihtiyaçların ilkel şekilde karşılanmaya "çabalanması".
    * eğitimin yok denecek kadar az olması. bu konuya aşağıda daha detaylı değineceğim.
    * iş imkanlarının litaretüre dahi geçmemesi.
    * kıtlığın yol açtığı: açlık.

    bu liste uzar gider. görüldüğü üzere uygarlık öncesi toplumlar gibi yaşamlarını sürdürmeye çalışan bir halktır kürtler. devlet olarak; 70 lerin sonuna kadar neredeyse 1 tane bile yatırımda bulunmayan, kenara köşeye atılmış ne halleri varsa görsünler mantığı ile hareket edersen sonuçlarına katlanırsın. pkk yapılanması gün yüzüne çıktığı zamanlar, devletin aklı başına gelmiş, kısa süre içerisinde aldıkları birtakım önlemler, doğal olarak başarıyla sonuçlanmamıştır.

    sözüm ona milliyetçilik adı altında şovenistlik yapan gençler. bu insanların öyle ya da böyle bir dili var. benim devletimin yaptığı: ulusalcılık adı verilen sol görünümlü faşizan bir ideoloji ile halkı sindirmektir. ulan sen üniversitede ingilizce gibi dünyanın en kolay dilini o yaşta öğrenemezken, hazırlık sınıfını dahi geçemezken, 6-7 yaşında çocukların türkçe öğrenmesini ve o türkçe ile entelektüel olarak donatılmasını hangi akla hizmet beklersin? o çocuklar evlerine döndüğünde doğal olarak kürtçe konuştuklarından ötürü, türkçeye hakim olacağını nasıl sanırsın? ondan sonra vay efendim kürtler cahildir, şöyledir böyledir... yaşayacağın coğrafyayı sanki kendin seçiyorsun amına kodumun yerinde!

    bu şartlar altında yaşayan insanları haksız bulabilirsin, kendi fikrinle bağdaştıramayabilirsin, fakat asla "suçlayamazsın"!

    şahsen kürtleri sevmem. töre denilen sikimsonik bir kavramı icat etmeleri bile sevmemek için yeterli bir sebeptir. mevzunun en can alıcı trajikomik kısmı ise; biz türkleri, kürtlerden ayıran tek şeyin töre olduğudur. sen ki sorgulama özürlü faşist... kürtlere sövmeyi kendine misyon edindiysen; kendi ırkının da kepaze olduğunu kabul edecek kadar bilgili ve dürüst olmak zorundasın!

    topu topu 50 tane orospu çocuğunun menfaatleri yüzünden binlerce insan öldü, bu topraklarda. birileri vatan savunması dedi, bazıları ise özgürlük davası... olan yine zavallı insanlara oldu. şimdi de tayyip efendi başkan olamadığı için dolmabahçe deklarasyonunu iptal etti, suruç katliamını organize etti, erken seçimde mhp'nin oylarını göz dikti, bir umut hdp'ye atılan emanet oyları ekarte ederim de barajın dışına iterim hevesi ile barışın anasını sikti!

    sizin tabirinizle ---> cihangir solcusu, gavat, ataiz, kafir, vatan haini, k*rt sevici, siyonist yazardan sevgilerle...
    3 ...
bu entry yorumlara kapalı.
© 2026 uludağ sözlük