pkklılar ve severleri için konuşmak gerekirse, bu insanların en büyük düşmanı yine kendileri bence. türkiye'de karıştıkları her olumsuzlukla daha da kendilerini genel toplumdan uzaklaştırıp kendilerine olan nefreti besliyorlar.
bir ülkenin içinde başka bir ülke daha kurmaya çalışmak özgürlük değildir. dil hakkını, özgürlük hakkını, düşünce hakkını her şeye katılırım. bunlar zaten olması gereken şeyler ama ülke içinde terör yaratan etmenlere destek vermek başka bir şey.
siz kürtler ve akp seçmeni için özgürlük, insan hakları falan çok yabancı şeyler. samimi değilsiniz mücadeleniz bunun için değil.
mücadeleniz benim de borum ötsünle alakalı.
ötecek tek bir boru vardır o da insanlar özgürdür borusu. özgürlük isteyin, istediğim gibi yaşarım, istediğim dili konuşurum istediğim şekilde hayatıma yön veririm olsaydı derdiniz herkesten destek alırdınız. insanlar özgürdür başkasının konuştuğu dil, hayat tarzı düşünce tarzı kimseye batamaz. batıyorsa o ülke üçüncü dünya ülkesidir.
ama sizin olayınız özgürlük falan değil, öyle bir derdiniz olsa çocuk gelinleri,i töre, insanlarınızdaki cahil ve ezilen kadınların sorunları, kan davası gibi yüksek öncelik isteyen konuların üstüne düşerdiniz. siz özgürlük istemiyorsunuz, ülke içinde ülke istiyorsunuz.
olmaaz, olursa bile buradakiler izin verirse ve tamamen ayrım olursa izin verilir. diyelim ki ayrıldınız, kürtler olarak türkiye'ye ne kattınız ki kendi ülkenize bir şeyler katacaksınız ?
bir tane doktorunuz mu var ?? bir tane öğretmeniniz mi var ? bir tane bilim insanınız mı var ? bir tane hukuk, kamu, ekonomi gibi alanlarda geliştirdiğiniz yüksek bir topluluğunuz mu var ?
insanlarınızın yüzde doksanı cahil, bunu kötülemek anlamında yazmıyorum. hepiniz bir araya gelse, sizi ayrı bir toprak parçasına koysak ne yapacağınızı bilemezseniz. türkiye daha doğrusu türkler olmadan acımasız dünyada sizler birer hiçsiniz.
iyi veya kötü türklerin okullarında okuyor, türklerin hastanelerinde tedavi oluyor, türklerin sağladığı şartlarla varlığınızı devam ettiriyorsunuz.
sizi size bıraksalar var ya, türkiye'yi türkleri çölde suya hasret deve gibi ararsınız. diyelim ki kendi ülkeniz kendi yöneticileriniz tamamen sizlerden oluşan bir ülkeniz olsa suriyeliler gibi kaçıp yine türklerin yaşadığı yere gelirsiniz.
sizi size bıraksalar hayatınız cehenneme döner bunu biliyorsunuz itiraf edemiyorsunuz.
özgürlük için mücade edin, ben de varım insanlar özgürdür. herkes istediği gibi konuşup yaşayabilir.
ama ülkede terör yaratmak, yaratanlara destek vermek sizin zararınıza oluyor. dışlandıkca kaçacak yeriniz kalmayacak çünkü, kendi kendinizle kalacaksınız.