kemalizm batıcı değildir, doğudan da ilkeler almıştır. ancak medeniyet olarak batı ilerde olması oradan daha çok ilke almamız sonucu doğurmuştur. ayrıca esas batıcı olan osmanlıcılar, adamlar ingiliz mandasımı daha iyi yoksa amerikan mandasımı diye tartışırken. bağımsızlık fikrini ortaya atan ve bunu o hayran dediğiniz kitleye karşı uygulayan biridir atatürk. atatürk batı hayranı olsaydı bu kadar sert şekilde onlara karşı mücadele vermezdi. ayrıca atatürk medeniyet hayranıdır. doğu daha medeni olsaydı, doğudan daha çok şey alırdı. bu salt hayranlık değil, ilerici karakterin gerekliliğidir.