kürtçe

entry1040 galeri
    434.
  1. deniyor ki “kemalistler ‘türkçe konuş’ diyerek kürt halkına baskı uyguladı.
    ne zaman yaptı bunu?
    kimi diyor ki, şeyh said ayaklanmasından sonra.
    breh... breh... breh...
    isyan 1925 yılında oldu.
    “vatandaş türkçe konuş” kampanyası ise 1933 yılında.
    demek ankara, sekiz yıl ne yapacağını düşündü!

    şaka bir yana;
    1933 yılında, istanbul’daki yabancı wagons-lits şirketi görevlisi naci bey’in türkçe konuştuğu için işten atılmasını protesto eden milli türk talebi birliği mensubu öğrenciler “vatandaş türkçe konuş” kampanyası başlattı.

    ardından bulgaristan’daki türk mezarları tahrip edilince, bu kampanya ülke genelinde yaygınlaştı. mitingler yapıldı. hatta bazı göstericiler azınlık mezarlarını tahrip etmek isteyince güvenlik güçlerince zorla durduruldu.
    bu olayın ne ilgisi vardı; kürtçe konuşmayla!

    ayrıca...
    “vatandaş türkçe konuş” kampanyası iktidarın halka değil; sokağın iktidara dayattığı bir sonuçtur.
    tv’lerde dile getirilen bu tür gayriciddi iddiaların bir amacı var: kürtlerin “resmi tarih tezi”ni oluşturmak.
    insanlar yıllardır türk resmi tarih tezini yazıp çiziyor; bir de şimdi karşılarına kürt resmi tarih tezi çıktı; iyi mi?

    cemşid bender *, anadolu’daki tüm kültürel varlıkların hepsinin kürt kökenli olduğunu iddia eder. çok da kitap yazdı bu konuda.
    örneğin, türk sofrası diye bir mutfağın bulunmadığını, buradaki tüm yemeklerin kürt yemekleri olduğunu söyler.
    özellikle yoğurt konusuna çok takıntılıydı bu kişi. kaşgarlı mahmud’un “divan-ı lügat’üt türk” ve yusuf has hacib’in “kutadgu bilig” adlı eserlerinde bugünkü anlamında yoğurt kelimesinin kullanıldığını söyleseler de, karşı dururdu.
    nur içinde yatsın; iyi adamdı; bu toprakların aydınıydı.

    victor hugo’un bir sözü vardır:
    iyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır.

    kaynak: http://arama.hurriyet.com...rsivnews.aspx?id=12518688
    0 ...