deniyor ki kemalistler türkçe konuş diyerek kürt halkına baskı uyguladı.
ne zaman yaptı bunu?
kimi diyor ki, şeyh said ayaklanmasından sonra.
breh... breh... breh...
isyan 1925 yılında oldu.
vatandaş türkçe konuş kampanyası ise 1933 yılında.
demek ankara, sekiz yıl ne yapacağını düşündü!
ardından bulgaristandaki türk mezarları tahrip edilince, bu kampanya ülke genelinde yaygınlaştı. mitingler yapıldı. hatta bazı göstericiler azınlık mezarlarını tahrip etmek isteyince güvenlik güçlerince zorla durduruldu.
bu olayın ne ilgisi vardı; kürtçe konuşmayla!
ayrıca...
vatandaş türkçe konuş kampanyası iktidarın halka değil; sokağın iktidara dayattığı bir sonuçtur.
tvlerde dile getirilen bu tür gayriciddi iddiaların bir amacı var: kürtlerin resmi tarih tezini oluşturmak.
insanlar yıllardır türk resmi tarih tezini yazıp çiziyor; bir de şimdi karşılarına kürt resmi tarih tezi çıktı; iyi mi?
cemşid bender*, anadoludaki tüm kültürel varlıkların hepsinin kürt kökenli olduğunu iddia eder. çok da kitap yazdı bu konuda.
örneğin, türk sofrası diye bir mutfağın bulunmadığını, buradaki tüm yemeklerin kürt yemekleri olduğunu söyler.
özellikle yoğurt konusuna çok takıntılıydı bu kişi. kaşgarlı mahmudun divan-ı lügatüt türk ve yusuf has hacibin kutadgu bilig adlı eserlerinde bugünkü anlamında yoğurt kelimesinin kullanıldığını söyleseler de, karşı dururdu.
nur içinde yatsın; iyi adamdı; bu toprakların aydınıydı.
victor hugoun bir sözü vardır:
iyi olmak kolaydır, zor olan adil olmaktır.