her zaman en özelidir. amatör ruh yoğundur fakat bir o kadar titizlik, dikkat ve özen fazladır. genelde çoğu sanatçılar, hep ilk eserlerinden ibaret görülür. bunun sebebi de bütün birikimlerin ve hayallerin ilk eserde verilmesidir. bundan dolayı ikinci ve sonraki eserler biraz sönük kalır.
Hayatın tehlikelerinden çok uzak, kendilerine düşman kedilerin olmadığı ve kafalarına göre takılan huzurlu farelerdir. Hele bir de bir yerden bodrum katta su geliyorsa orda aşiret bile kurarlar. En asil duyguların fareleridir.
Oscar cordoba'dır. Cordoba, Beşiktaş'ın 2003-04 sezonunda 1.likten 3.lüğe düşüşünde Beşiktaş'a en büyük ihaneti eden kişidir. Açın o dönem maçlarını izleyin (2.dönem), özellikle Fenerbahçe, Valencia, Diyarbakırspor, Trabzonspor, Adanaspor ve Samsunspor maçlarında yediği abuk sabuk golleri bir izleyin. Resmen top kaleye girsin diye yapmadığı şebeklik kalmamış.
O sezonun ikinci yarısında Cordoba'nın saçma sapan yediği gollerinden kaybettiğimiz maçlar;
Özellikle 2003-2004 sezonunun ikinci yarısındaki FB - BJk maçında yediği golleri izleyin. Kendisi sonraki sezonlarda da (2004-2006) aynen böyle goller yedi. Bir çok kişi Cordoba'yı 100.yıldaki kurtarışları ile hatırlar ama o dönemleri detaylı hatırlayanlar Cordoba'nın 101.yılda ve sonraki iki yılda yediği şikeli golleri çok iyi hatırlar. Aklıma gelmişken; 2005-06 sezonunda Gs - Bjk maçında Hasan Kabze'den yediği uydurma golleri de hatırlatalım.
türk inşaat sektöründe olmazsa olmazdır. yapılmazsa hep bir eksikliği hissedilir. (!)
iki kolonu taşıyan bir kirişe saplama yapan kirişe başka bir kirişin saplama yapmasıdır.
grup seks kavramının inşaatta vüku bulmuş halidir.
cinayettir. bunu yapan kişinin gram zekası olmadığı gibi insan sevgisi de yoktur, yatacak yeri hiç yoktur. olamaz da... bir gün deprem olduğunda eğer o kestiği kolondan dolayı bina yıkılırsa ya da hasar görürse, can kaybına sebep olursa ve hatta kendisi de öldüğünde o gün ne korkunç bir hata yaptığının farkına varacaktır.
tekil temellerin ayaklı versiyonu olan temel tipidir. temelin inşa edileceği sağlam zemin, zemin kotundan biraz aşağı seviyedeyse (3-5 m) tekil temeller, bu kayalık zeminlere ulaşacak şekilde uzun yapılır. böylelikle görüntü olarak ayaklı temel gibi gözükür. daha derinlerde olan sağlam zeminler için ise (5 m üstü) fore kazık, kuyu temel gibi temel tipleri yapılmaktadır.
Projesi olan binalarda, mevcut projede değişiklikler yapılıp bir kat daha ekleyerek adlandırılan kat. Özellikle yeni sitelerde veya apartmanlarda halktan fazla satın alma talebi gelince ilave katlar yapılır.
1.deprem bölgelerinde asmolen döşeme ile birlikte asla yapılmaması gereken, kirişin olmadığı sadece kolon ve perdelerin birbirinden ayrı kendi başlarına taşıyıcı görevi yürüttüğü tehlikeli döşeme tipidir. Buna rağmen hunharca 1.deprem bölgelerindeki yeni projelerin hemen hemen yarısında yapılmaktadır. Daha güvenlisi için: (bkz: kirişli döşeme)
orta sertlikte veya yumuşak kaya olarak ilçeden ilçeye değişebilen, yüz yıllar boyunca istanbul'un taş gereksinimi karşılamış küfeki taşı olan ve geneli iyi bir zemine sahip kireçtaşı türüdür. fakat güngören formasyonuyla sınır olan yerleriyle birlikte denize, dereye ve göle kıyısı olan eğimli bölgeleri riskli zemin olarak kabul edilir. güngören formasyonundan uzak, eğimli olmayan, denize, dere yataklarına ve göle uzak bölgeleri daha güvenli ve sağlamdır. özellikle beşyol, yeşilköy havalimanı çevresi, sefaköy ve cevizlibağ'ın büyük bir kısmı, merter ve zeytinburnu'nun düz bölgeleri, halkalı'nın bir kısmı ve bakırköy'ün kuzey tarafı bu formasyonun en iyi olduğu yerleridir. cennet mahallesi,küçükçekmece, avcılar'ın bir kısmı, şenlikköy, zeytinburnu ve merter'in bir kısmı, yeşilköy'ün bir kısmı ve beylikdüzü ise bu formasyonun orta seviyede iyi olduğu yerleridir. geri kalan yerler ise pek de iyi sayılmayacak olan yerlerdir. bu yüzdendir ki bu formasyonun iyi olduğu kısımlarda etkilenme oranı düşük olup iyi olmadığı kısımları ise 17 ağustos 1999 gölcük depremi'nde çok etkilenmiştir.
90'ların karanlık köşelerinde kaybolmaya mahkum olmuş, söz ve müziği ise o dönemlerde müzik aşkıyla yanıp tutuşan ve insanlara kendi müzik birikimini sunmayı arzu eden sevgili mustafa sandal'a ait olan, tetris adlı grubun seslendirdiği 1993 çıkışlı odam şarkısının hatırlanan nakarat kısmıdır.
bununla birlikte bu söz, uzaklarda olan sevilen kişinin her ne kadar uzakta olsa bile hala onun kalbinin bir köşesinde senin bir yeri olduğunun ve hep olabileceğinin saf ve masum avuntusunu simgelemektedir. ayrıca mustafa sandal'ın o dönemlerde bu şarkıyı, yurt dışında aşık olup yıllarca görüşemediği ve yıllarca onun hasretiyle yaşadığı gabriella için yazdığını düşündürtmektedir. :bence öyle gibi
olmamıştır. herkesin içinde bir ukte bırakmıştır sergen yalçın'ın yurt dışında kariyer yapamaması. futbol hayatının yanında gece hayatıyla tanınması, teknik direktör veya yönetimle sürekli sorunlar yaşaması sergen'i isteyen yurt dışı takımlarının ısrar etmemesinde genel neden olmuştur. tabii ki bunun yanında sergen de yurt dışına gitme hevesi içinde olmamıştır bu yüzden kendini pek de zorlamamıştır. ama yine de bir çok yabancı takım sergen yalçın'ı transfer etmek istemiştir. aşağıda sergeni isteyen takımları kronolojik olarak sıraladım.
1995 - west ham united
1998 - inter milan
1998 - ac milan
1999 - bayern münih
1999 - bayern leverkusen
1999 - hamburg
1999 - real betis
2000 - newcastle united
2003 - real sociedad
2006 - dc united.
Not: Herkes Sergen'in en çok bayern münih transteriyle yurt dışına açılmasına ramak kaldığını söyler lakin asıl olarak newcastle united ile sözleşmişken birden sergen'in vazgeçmesiyle yurt dışına açılmasına ramak kalmıştır.
bir yapının temellerinin birbirinden ayrı iki veya daha fazla sayıda farklı kotlarda olduğu, bu bakımdan binanın temellerin kademeli gibi gözüktüğü temel tipidir. genelde eğimli zeminlerde yapılır fakat düz zeminlerde de yapılanına rastlanmaktadır. genelde kademeli temellerde birbirinden farklı kotlarda olan temellerin deprem karşısında alacağı farklı yatay etkilerini önlemek amacıyla farklı kottaki temellerin arasına perde duvar inşa edilir. bu inşa edilen perde duvarlar, alt kotta olan temellerle üst kotta olan temellere bağ kirişleriyle bağlanır. ya da perde duvar, alt kottaki temellerde normal temel kirişleriyle bağlanır (radye, mütemadi) ve üst kottaki temellerin döşemeleriyle birleşimi yapılır. ya da iki kot arasına dilatasyon, duvar derzi veya temel derzi konulur. böylelikle bir nebze olsun iki farklı kottaki temellerin alacağı olumsuz etkiler azaltılır.
Günümüzde radye temel'den sonra en çok kullanılan temel tipi olmakla birlikte en yanlış uygulanan temeldir. Çünkü eskiden bu yana hala bir çok projede iki doğrultuda sürekli temellerde saplama kiriş yapılır. Halbuki temelde saplama yapmak hem gereksiz hem saçma olmasına rağmen yapılmaya devam edilmektedir. Bu yüzden bu temellerde saplama kiriş yapmak yerine gerekirse dik olmayan doğrultuda olsa bile temel kirişleri mutlaka kolona mesnetlenmelidir.
Ama yine de radye temelden sonra en güvenli temel tipi olmasından mütevellit iyi bir temeldir. Eskiden para harcamak istemeyen müteahhitler tarafından bağ kirişli tek doğrultuda sürekli temel olarak yapılırdı ama farklı oturma riskinden dolayı günümüzde iki doğrultuda olarak inşa edilmektedir.