omowale
-534 (kıllı lopez)
yedinci nesil yazar 24 takipçi 98.12 ulupuan
entryleri
oylamalar
medya
takip

    uludağ sözlük ten islam ı söküp atacağız

    9.
  1. boş bir hülyadır. islam'ı allah indirmiş ve allah koruyacaktır. kimsenin bu dini bir yerlerden söküp atmaya ne gücü yeter ne de istidadı.
    16 ...
  2. terörist öldürmek

    3.
  3. bazen sevap niteliğinde bazen bizatihi terörist nitelikte olan eylemdir. zira kimin terörist olduğuna biz karar vermiyoruz, veremiyoruz. aslında bu işin evrensel kaideleri ortaya konabilir.

    pkk teröristse -ki bana göre öyledir- asker de yeri geldiğinde teröristtir. mesela roboski'de yaşanan terördür. masum insanlar öldürülmüş, öldürenlerden de hesap sorulmamıştır.

    zaten istenen de budur. ulus-devlet dediğimiz siyasi örgütlenme biçimi tek kimlik dayatır, haliyle totoliterizm doğurur bu. 90 yıldır da bu millete tek kimlik dayatılmıştır. kürtler de bu dayatmaya gelmediği için zulüm görmüştür. devletle terbiye edilemeyen kürt halkı pkk ile terbiye edilmeye çalışılmış, yani iki taraflı bir zulme maruz kalmışlardır.
    4 ...
  4. bonzaiye başlamak vs bir dine inanmak

    4.
  5. dinine göre değişebilecek bir karşılaştırma. çünkü her din kafa yapmaz, yapanlar da aynı düzeyde kafa yapmaz. bazı dinlerde kafa yapmak yerine kafa açar. for example: islam.

    sonuçta her insanın dini vardır. ateistin dini de ateizmdir. din dediğimiz şey, insanın Allah'a, kainata ve insana ilişkin tasavvurlardan meydana gelen bir bütündür. hiçbir dine, ideolojiye, izme ya da inanç sistemine bağlı olmadığını ifade eden, nefsine(kendine) bağlıdır. allah'ı, kainatı ve insanı 'ben' merkezli tasavvur eder. doğru ya da yanlış, hakikat yahut batıl, nefsine göre değişir. yani kendini ilah olarak görür.
    2 ...
  6. milliyetçi hareket partisi

    3735.
  7. terör'den beslenen partidir. türkçü ideolojisi, kürtçü ideolojiyle hayat bulmaktadır. yani al gülüm ver gülüm...
    2 ...
  8. islam dini tamamen dönemsel yereldir

    4.
  9. tarihselci bakış açısıdır. şu noktalarda hatalıdır:

    1. insanlık tarihi döngüsel olup bir değişim/dönüşüm sürecine tabiidir. ilk peygamber hz. adem'den son peygamber hz. muhammed'e kadar tarih ilk döngüyü tamamlamıştır. hz. adem ile hz. muhammed arasındaki peygamberler de dönemin insanlığının, gönderildikleri toplumun düzeylerine göre tebliğde bulunmuşlar, emir ve yasak getirmişlerdir.

    2. böyle bir tarihsel temellendirmeyle söylenebilir ki, son peygamber ve onunla birlikte gönderilen Kur'an bütün çağlara hitap etmektedir. nitekim kur'an'da bu kabilden ayetler vardır. kur'an bütün alemlere gönderilmiştir, içinde her türlü misal vardır. furkan'dır. yani doğru ile yanlışı ayırt eden bir kitaptır. mübindir, her şeyin açıklayıcısıdır. eğer böyle olmasaydı allah kullarını yalnız bırakmış olacaktı. çünkü allah tarih boyunca her topluma peygamber göndermiş, hiçbir toplumu vahiy'den, hakikatten mahrum bırakmamıştır. peki peygamberlik kurumu sona erdiğine göre, allah-insan irtibatı nasıl gerçekleşicektir? elbette alemlere(bütün zaman ve mekanlara) hitap edebilecek nitelikte bir kitapla(Kur'an) gerçekleşecektir.

    3. ilahi dinin, asılları olduğu gibi, fürüatı da vardır. yanisi, değişkenler ve sabitler vardır. hz. peygamber dönemin şartlarına özgü( yerel) bir takım rükunlar getirdiği gibi evrensel buyruklar da getirmiştir. mesele bunları tespit etmektir. islam dinamik bir dindir ve p çağın değişen koşullarına cevap verememe gibi bir durum yoktur. (bkz: muhkem ve müteşabih)
    2 ...
  10. akp giderse yalakalarına ne olacak sorunsalı

    1.
  11. sorun teşkil etmeyen bir sorunsal. zira söz konusu yalakalar akp'nin yerine kim gelirse ona yalakacılık yapacaklardır. bu böyledir, yalakacılık kadim bir meslektir. icra edenlerde kişilik haline gelir. emekliliği yoktur.

    akp'nin yalakacıları akp ile doğmuş da değildir. akp'den önce, zamanın kemalist, islamcı, solcu ya da faşist yalakacıları iktidar olunca akp'ye eklemlenmiştir.
    6 ...
  12. emre94

    1.
  13. 11. nesil yazar. 94 doğumlu olması muhtemel. ismi de malum("cam açılır" tadında bir nicki var.). hoş gelmiş, sefa getirmiştir.
    1 ...
  14. askere gitmeme sebepleri

    30.
  15. önce müslümanlık mı gelir türklük mü

    261.
  16. türklük gelmez. insan ya türktür ya da değildir. bir seçim hakkı yoktur. bir üstünlüğü ya da aşağılığı da yoktur. sadece bir etnik bilgidir. Müslümanlık ise bir yaşam tarzıdır, inanç biçimidir, ilahi değer yargıları sistemidir. ve daha önemlisi, bir seçimdir. Müslüman olmayı seçersiniz, fakat ırkınızı seçmezsiniz. ahiretinizi de seçimleriniz belirler.
    2 ...
  17. ülke şeriatla yönetilse olacaklar

    4.
  18. şeriatına göre değişecek varsayım. islam şeriatına göre yönetilse -ki bu müslümanlar üzerine farzdır(casiye 18). bugün yaşanan birçok sorun yaşanmayacaktır.
    5 ...
  19. allah ile karşılaşınca söylenecek sözler

    53.
  20. aynı zamanda kişinin allah tasavvurunu da yansıtır. bu bakımdan değerlendirmeye değerdir.
    1 ...
  21. sözlüğün müslümanlara ve ateistlere bağlaması

    2.
  22. sayıca az olan ateistlerin sataşma eğilimlerinden ya da sayıca çok olan müslümanların kolaya kaçma eğiliminden kaynaklanan hal.

    aslında islam'a göre tarih boyunca temel çatışma tevhid ve şirk arasındadır. islam ateizmi dinsizlik olarak görmez, ateizm de bir dindir. dinsiz insan yoktur. din hayat tarzıdır, yaşayışın kurallarını ve sınırlarını belirleyen ilahi değerler bütünüdür.

    müslümanların acilen kafalarını gömdükleri kumdan çıkarıp şirke, tuğyana, istikbara karşı savaşmaları gerekmektedir. ateistler üç-beş marjinal insandır. aralarında düzgün insanlar da vardır, fakat ideolojik güç değildirler. hatta ateistlerin çoğu aslında ateist bile değildir. çünkü gerçek anlamda bir yaratıcının, otoritenin, ilahi bir gücün reddi, insanın hilkatine tersttir. yani insan ateistçe düşünür, ama ateistçe inanmaz. tarihin hiçbir döneminde ateist bir toplum olmamıştır. çünkü bu eğilim toplumsallaşamayacak kadar insan tabiatına aykırıdır.
    1 ...
  23. dini görüş anketi

    3.
  24. küfrün de islam'ın da tam olarak bilinmediği bir ortamda yapılması münasebetiyle sağlıklı sonuç verme ihtimali düşük olan ankettir.
    1 ...
  25. sözlüğün son zamanlarda meclise dönmesi

    2.
  26. her zaman olması istenen durumdur. zira bugünün gençliği apolitiktir, bireyselleşmiştir. dünyaya, ülkesine, toplumlara söyleyecek bir sözü yoktur. halbuki, genç demek dünyayı değiştirecek potansiyele sahip olmak demektir. gençlik üretgenlik çağıdır. bu çağda, geyik üreteceğinize, siyaset üretin, felsefe üretin, kültür üretin, en önemlisi en azından fikir üretin. edilgen değil, etken olun.
    1 ...
  27. sözlükteki müslüman yazarlar

    2.
  28. çeşit çeşittir. kimisi müslümandır, yazamaz. kimisi iyi yazardır, ama yazdığı kadar bile müslüman değildir. kimisi de müslümanca yazmaz.
    2 ...
  29. akp ile ilgili cevapsız sorular

    8.
  30. the cemaat'in emperyalistlerle yatıp kalkması yanlışsa, akp'ninki doğru mu?

    the cemaat'in yaptığı operasyon yanlışsa, akp'ninki doğru mu?

    the cemaat ılımlı islam projesinde bir piyonsa, bop'un eş başkanı kim?
    5 ...
  31. paralel amerikancılık

    1.
  32. siyasette, paralel devletin, birbirine paralel iki doğrusunun dış siyasetine denir. kimse kimseyi suçlamasın, paralel devlet varsa, bunu the cemaat ile akp beraber oluşturdular. 10 yıl flört ettiler. küresel emperyalizmle ve siyonizmle oturdular, kalktılar. şimdi, işler bozuldu, oklar tersine çevrildi. iki taraf da suçludur.

    tabi şöyle bir şey de var. beslendiği ideolojik kökenleriyle, geleneksel kodlarıyla düşündüğümüzde, akp'nin küresel sisteme entegre olma sürecinde (the cemaat e nazaran) daha uyumsuz bir profil çizmekte olduğunu görebiliriz. yanisi şu: cemaat tam bağımlı bir amerikancılık içerisinde, akp ise, esnek bağımlı bir amerikancılık. bu iki duruş arasındaki eğim farkı, paralel giden doğruları kesiştirmiştir. mevzu bu.
    2 ...
  33. akpciler yüzünden dinden soğumak

    24.
  34. niyeti dinden soğumak olanın mazeret aramasıdır. islam'ı akp ile özdeşleştirmek akla mantığa sığmadığı gibi, itikat ile de bağdaşmaz. eğer akp yanlışsa, bu akp'nin yanlışıdır. doğruysa akp'nin doğrusudur. islam ise, kamildir. ilahidir. islam'ın, muhtevasında ve mahiyetinde bir yanlışlık, nakıslık veya ademilik söz konusu olamaz. imam'a kızıp abdest bozanlar bilsin ki, imam fani, Allah bakidir.
    7 ...
  35. yazarların eğitim seviyesi

    36.
  36. resmi kurumlarca belirlenemeyecek seviyedir.
    1 ...
  37. bir ergenin cin algısı

    1.
  38. öncelikle çeşit çeşittir. halbuki cinlerle ilgili bir takım bilgiler kuran'da yer almaktadır. ham maddeleri ateştir. erkeği ve dişisi vardır. çoğalırlar. en önemlisi, iradeleri vardır. insanlar gibi, imtihan olmaktadırlar. ayrıca insanın iradesine tesir edebilecek bir nitelikte de değildirler, iradesini baştan teslim edenler hariç tabi.
    1 ...
  39. islam dini olmasaydı teknolojik gelişmeler olmazdı

    13.
  40. imkansız varsayım önermesidir. çünkü islam dininin olmaması olasılıksızdır. ilk insandan itibaren hak din islam'dır. hz. muhammed yeni bir din getirmemiştir, yeni bir şeriat getirmiştir. islam ilk insan ile başlamış, kıyamete kadar var olacaktır.
    1 ...
  41. modern times

    34.
  42. "Film, özellikle 1929 krizinden sonra artan işsizlik ve makineleşmeyle birlikte zamanın sorunlarını anlatmaktadır. Chaplin, bir fabrikaya işçi olarak girer. işi, bütün gün iki vida atlayıp bir vida sıkmaktır. Sistemin bütününü kavramaktan acizdir(Fordizm). Üstad Şeriati’nin de temas ettiği gibi, makine hiyerarşisi içinde bir ünite haline gelmiştir. Makineleşmiştir. Mesela bir sahnede makinelerin arasında sıkışıp kalan usta, aslında psikolojik olarak sistemin içerisinde sıkışıp kalmıştır. Çünkü sistem, yapısı gereği, insanı yutmaktadır." devamı için: http://erdemligenclik.net...i-caresizligin-diyetidir/
    1 ...
  43. tala ve mes

    1.
  44. "Yönetmenliğini Humayun Esediyan’ın yaptığı Tala ve Mes, Türkçeye Altın ve Bakır ismiyle çevrilmiştir. Başrollerini Nigâr Cevahiriyan ve Behruz Süheybi ’nin paylaştığı film, Tahran’a ilim tahsil etmek için gelen bir talebenin başından geçenleri konu ediniyor.

    Seyyid Rıza(Behruz Süheybi), Tahran’a yerleşince sıkıntılar peşini bırakmıyor. Eşi hastalanınca okuması gerekirken evdeki işlere ve çocuklara bakması gerekiyor. Seyyid Rıza ise, hayatın imtihan olduğunun farkında biri olarak tam bir “tevekkül” örneği sergiliyor. Ne de olsa arife tarif sorulmaz.

    Seyyid, başına gelen sıkıntılarla kitaplarda öğrenemeyeceği birçok şeyi öğreniyor. Sıkıntıların eğitici etkisi, insanı nasıl bir tekamül sürecine soktuğu anlatılıyor. Bakırın altına dönüşmesi gibi, Seyyid de zorluklara karşı tevekkül ederek pişiyor. Altın metaforu çok ilginç. Zira altın bakıra göre; daha az bulunur, havadan etkilenmez, kolay kolay oksitlenmez; kısaca daha dayanıklı ve daha değerlidir."

    devamı için: http://erdemligenclik.net.../21/arife-tarif-sorulmaz/
    4 ...
  45. braveheart

    156.
  46. savaş sanatını anlatan bir film. filmin çok hoş bir kritiği de var internette: http://erdemligenclik.net/2013/10/14/savas-sanati/
    2 ...
  47. ben x

    67.
  48. Nic Balthazar’ın yazıp yönettiği Ben X, otistik bir gencin hayatını konu ediniyor. Gerçek hayattan uyarlama olan film, belgesel havasıyla da eğitici bir yön taşıyor.

    Filmin baş aktörü Greg Timmermans, Ben X rollüyle otistik bir genci oynuyor. Ben, sosyal yaşantısında silik, sönük, dışlanmış bir tip. Zayıfı görünce hemen ezme peşinde olan sadist arkadaşları var. Zihinsel performansı üst düzeyde, fakat sosyal becerileri sıfıra yakın. Haliyle çevresine göre marjinal ve lümpen. devamı için: http://erdemligenclik.net/2013/09/05/karaat-ifsaat/
    4 ...
  49. 12 angry men

    197.
  50. Türkçeye 12 Öfkeli Adam şeklinde çevrilen 12 Angry Men, Sidney Lumet’in yönetmen olarak yer aldığı ilk çalışmasıdır. Başrolünde Henry Fonda’nın yer aldığı film, mahkeme tarafından jüriye sevk edilen cinayet sanığının kaderinin jüri tarafından tartışılmasını konu ediniyor.

    Jürinin bir karara varabilmesi için oy birliği gerçekleşmesi gerekiyor. Henry Fonda’nın ilk oylamadaki “ilk taşı günahsız olan atsın” ayarındaki tavrı, “bitse de gitsek” havasındaki jürinin zihinsel rahatsızlığının başlangıcı olmuştur. Bu oylamadan sonra ise, münazara başlamaktadır. devamı için: http://erdemligenclik.net...rtisiyorum-oyleyse-varim/
    4 ...
  51. 3 idiots

    476.
  52. Aamir Khan’ın başrolünde oynadığı ve Türkçeye 3 Aptal ismiyle çevrilen 3 Idiots, mühendislik okuyan üç gencin başından geçenleri anlatıyor. Kemal Sunal filmlerinin sosyolojik derinliğine de sahip olan bu film, her biri bir tipi temsil eden üç genç üzerinden bir eğitim sistemi eleştirisi sunuyor. devamı için: http://erdemligenclik.net/2013/07/05/all-is-well/
    2 ...
  53. cennete ve cehenneme gidecekler

    1.
  54. bu dünya malum bir imtihan yeridir. dolayısıyla kimimiz cennete kimimiz cehenneme gideceğiz. kulislerde konuşulduğu üzere cennete gidecekler dünyada yaklaşık 1.5 milyar nüfusa sahip müslüman kesim. tabi bu sansasyonel iddiaya ilişkin bir şeyler söylemek lazım.

    dünyada cennete bu 1.5 milyarın gideceğini söylemek bir vehim sadece. belki de insanın kendini kandırması. bunun arkasındaki psikoloji de "elhamdülillah müslümanım" demenin yeteceği sanısıdır. tabi düşünceyi tek bir ayet yerle bir ediyor: "insanlar, imtihandan geçirilmeden, sadece «iman ettik» demeleriyle bırakılıvereceklerini mi sandılar?" (ankebut 2)

    lakin konumuz tam olarak bu değil. konumuz cennete ve cehenneme gidecekler. daha doğrusu kimin cennete, kimin cehenneme gideceği.

    bu mesele okuldaki not sistemine benziyor. teşbihte hata olmasın, okulda sınıf geçerken çeşitli faktörler hesaba katılır. öğrencinin sınıfı geçmesi için, "ben iyi bir öğrenciyim" demesi yetmez. not ortalamasına bakılır. not ortalamasından önce, baraj dersler vardır tabi. bunlar: tevhid, nübüvvet ve mead.

    tevhid, allah'ın birliği, otoritesi, kanun koyuculuğu, hüküm sahipliği; kısaca kainatın patronu olmasıdır. hayatın merkezine Allah'ın konmasıdır. Yaparken, düşünürken ya da hissederken Allah'ı hesaba katmak, merkeze almak demektir. Bu, en önemli baraj derstir. bu dersten geçemeyenin sınavdan geçmesi mümkün değildir. Zira tevhidin zıttı şirktir ve Allah'ın affetmeyeceği tek kesim müşriklerdir:

    "Allah, kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz; ondan başka günahları dilediği kimse için bağışlar. Kim Allah'a ortak koşarsa büsbütün sapıtmıştır."(nisa 116)

    Diğer baraj dersler de nübüvvet ve mead. yani peygamberlik müessesesi ve ahiret inancı. peygamberler allah'ın kulu ve elçileridir. kimilerine kitap göndeirlmiştir. son peygamber muhammed aleyhisselam ve ona gönderilen kitap kur'an'dır. öte yandan dünya ahiretin tarlasıdır. bu dünyadan sonra cennet, cehennem vardır.

    baraj dersler bunlar. fakat burada dikkat edilmesi gereken nokta şu ki, kişiyi bunlara teorik olarak inanması yetmez. nasıl bir öğrencinin edebiyatın varlığına ve gerekliliğine inanması, onun edebiyattan geçmesini sağlamıyorsa, tevhid, nübüvvet ve mead'a inanmak bunlardan geçmeyi sağlamaz.

    bu derslerden geçmek için, derslerin gereğini yerine getirmek lazım gelir. tevhid, bir yaşam biçimidir. allah'ı merkeze almaktır. peygamberler de bizim için hayatın her alanı için örnektir. kuran hayat kitabıdır. her an ölecekmiş gibi yaşamamız gerekir. yaptıklarımızdan sorulacağımızı bilerek yapmamız gerekir. sonuç şu ki, teorik yetmez, teorinin pratik gereklerini de yerine getirmek lazım gelir.

    tabi okul dersleri baraj derslerden ibaret değil. hatta her dersin önem derecesi de aynı değil. bunların yanında, önemli derslerden birkaçını zikredelim. mesela "emri bil maruf ve nehyi anil münker." yani iyiliği emretmek, kötülükten sakınmak. yoksulu doyurmak. yetime bakmak. anne-babaya hürmet, saygı. adil olmak. "yeryüzünde iktidar sahibi olunca zulmetmemek."

    Yani elin gavuru, yoksula yardım ediyorsa, yetime bakıyorsa, iyi şeyler yapıyorsa bunların karşılığını görecektir. çünkü nasıllığını tam olarak bilmesek de Allah adildir.

    önemli olan, kişinin yaptıkları: "Herkese yaptığının karşılığı tam olarak verilir. Allah, onların yaptıklarını en iyi bilendir."(zümer 70)

    ahiret, cem yılmaz'ın tahayyüllerinin çok üstünde bir niteliğe sahip. yani "sen geç", "sen kal" mantığı yok orada.

    bütün bunlara ek olarak "niyet" sorununa ilişkin de bir şeyler söylemek gerekir. insan karnesini "pekiyi"lerle doldurabilir. ama bu geçmesi için yetmez. çünkü bunları ne için yaptığı önemlidir. insan tanınmak, popüler olmak için yoksulu doyuruyor olabilir. böyle bir sürü iş adamı var piyasada. bunlar da yaptığının karşılığını alacak, ama bu dünyada.

    yani tanınmış olmak için iyilik yapan tanınacak. ama ahiretten bir nasibi olmayacak. allah rızası için yapan da allah'ın rızasını kazanacak ve vaadettiği nimetlerden yararlanacak.

    bir de ikisi arasında kalanlar var. yani adam allah'a inanmıyor, ya da müslüman değil. fakat iyi şeyler de yapıyor. niyeti de tanınmak, dünyalık elde etmek filan değil. burada devreye fıtrat giriyor. yani insanın içindeki peygamber. insan içinde kendisini "iyi"ye yönelten bir programa sahip. bu programın doğrultusunda iyi şeyler yapması, vicdanına göre hareket etmesi onun amellerini anlamlı kılıyor. ve bunların da allah katında bir karşılığı var.

    konu çok uzun bir konu. herkesle tartışabiliriz. dünyada 1.5 milyar müslüman olması, 1.5 milyarın cennete gideceği anlamına gelmez. birçok parametre var. ayrıca, cennet ve cehennem tek tip değiller. kur'an'da cehennemin de cennetin de çeşitlerinden bahsedilir. bir de araf denilen şey var. cehhennemde belli bir süre kalıp, terbiye olup, insan olup cennete gidecekler de var. öyle iki zikir çek, bir huri kap mantığı yok islam'da. allah her şeyi bir düzen içerisinde yaratmış. Allah adalet sahibidir. allah'ın rahmeri gazabını geçmiştir.
    3 ...
  55. sözlük yazarları sendikası

    4.
  56. her eve lazım tadında bir kuruluş. tabi, türkiye'de bağımsız bir sendika kurmak ne kadar mümkün o da tartışılır. siliklere baktığımda bir şekilde kılıfına uydurulmuş, formata aykırı bulunmuş bir yığın entry var. arkadaş, tamam bazı entrylerde haklısınız da emeğe de saygınız olsun. eleştiriye tahammülünüz olsun. millet bel altı muhabbeti yapıyor, ana bacı düz gidiyor. biz bir eleştiri yazıyoruz. hop, hakaret...

    sözlükler malum, genç nüfusun yoğun olduğu platformlar. dolayısıyla üretimin, eleştirinin, itarazın çok olması normal. tamam, format diye bir şey var. her platformun kuralları vardır, fakat adaleti tesis etmek lazım. düşünce özgürlüğü lazım. sansürün olduğu yerde düşünce üretilmez.
    0 ...
  57. fethullah vs humeyni

    1.
  58. biri abd'de yaşamaktadır. (bkz: pensilvanya) nur cemaatinin lideridir. türkiye'de etkin sayılabilecek durumdadır. sevenleri de vardır. tabi, eleştirilecek yönleri de çoktur.

    diğeri tarihin eşi benzeri görülmemiş nadir liderlerindendir. böyle bir kıyası anlamsız kılacak karakterdedir. 79'da iran'a döndüğünde 10 milyon insan karşılamıştır onu. aynı şekilde vefat ettiğinde de milyonlarca insan uğurlamıştır. tarih böyle bir lidere pek şahit olmamıştır.

    genelde liderler milyonlarca kişi tarafından karşılansa da uğurlanırken yanlız olmuşlardır. (mao, mussolini, hitler vs.)

    düşüncelerini, inançlarını benimsemeseniz de imam humeyi, tam bir halk adamıdır. zira, şah'ın katliamları sırasında, halk onun evinde etten bir çember örmüştür. o, kendi şahını devirmiştir. dönemin iki kutuplu dünyasında, abd ve sscb'ye kafa tutabilmiştir. islam'ın düşen sancağını kaldırarak, islam cumhuriyeti kurmuştur. candır. adamdır, adam gibi adamdır.
    0 ...
  59. daha fazla entry yükleniyor...
    © 2025 uludağ sözlük