radikal dil devriminde orta asyada kullandığımız kelimeler esas alınmıştı.
o zamanlarda bilim gelişmemiş olduğundan, bugün kullanımına ihtiyaç duyulan terimler daha ortaya çıkmamıştı. türkler anadoluya geldiklerinde savaş sebebiyle bilimle fazla haşır neşir olamamışlardı.
dil olgusunu çevre şartları oluşturur. şive ve türklerin anadoluya gelince konuşmalarının değişmesinin sebebide budur. araplar bize yakın bir konumda olduğu için bizim onlardan etkilenmemiz pek bir tehlike oluşturmamıştı.
ancak radikal dil devrimi ve avrupa dillerinden etkilenmemiz insanların kafasında paradoxlar oluşmasına sebep oldu. zira onlarla çevre şartları bakımından hiçbir bağımız yoktu. öz türkçe ile diyer dilleri karşılaştırdığımızda aralarında azımsanmayacak ölçüde kelime sayısı farklı olduğunu görürüz.
insanda laptobu duvara çarpma isteği uyandıran durum. hele ekranınızın ledleri patlamış ve çizgi çizgi şeyler sayfayı kapatıyorsa; bu durumun üstüne birde uğraştırmaya ve imkansızlığa sebebiyet verir. eski olması ve virüs girmesi sebebiylede fanın dönme sesiyle kasvetli bir ortam yaratmasıda bu durumu katmerli hale getirir. çok yorgunsundur, sadece bi köşede ufak zevklerinle takılmak istiyosundur ama bu tip şeyler seni çileden çıkarıyordur . nasıl çıkıcam bunun içinden diye kıvranıp durursun. okulda iğrenç geçmiştir zaten. hayatın pause düğmesine basıp bir iki günlüğüne ölmeyi istersin.
"Ölüm arzusu, bilgeliğe kavuşulduğunun ilk belirtisidir. içinde bulunulan yaşam katlanılmazdır, başka bir yaşam ise, ulaşılmaz. Ölmek isteğinin eklentisi utanç biter artık; nefret edilen eski hücreden alınıp, ilk iş olarak nefret edeceği yeni hücresine geçmeyi arzular, bunun için yalvarır. Eski inançların tortuları da bu düşüncede etkilidir; yeni hücreye nakledilirken efendi ortaya çıkacak, mahkûma göz ucuyla bir bakacak ve karar verecektir: ''Bu adamı yeni hücreye götürmenize gerek yok, artık benim yanıma geliyor o."
tam anlamıyla açıklamıyor aslında bu entry. müsayit bir ruh halinde olmadığım için sadece küçük bir bölümüyle alakalı olan bir aforizmasını koydum.
Gayet doğal birşeydir. kaynak suyundan hiç bir farkı yoktur. aksine çocuklara yararlı olan durumdur.******(bkz: bu bünye kaynak suyunuda sevmez. zira acı bi tadı vardır)
kişiyi belden aşağı küfür eden, ciyeri beş para etmez bi kişilik olmasına rağmen seni aşağılık gösteren, haksızlık yapmaktan büyük haz alan, haksız olup kişi tepki vermese bile sevgilisine o sahipsiz kişiyi hedef gösteren, ailesinin ve yakınlarının şerefini 2 paralık eden kız türüdür.*****
Hüsranla sonuçlanan durumdur. Ciddi hatta katil ruhlu birisinin (bkz: ben) espirisi kendisine ve çevresindekilere zarar vermesidir. ona göre espiri, geyik yapmak pekte iyi şeyler değildir. bu göreceli duruma rağmen espiri yapması ona garip şeyler hissettirir. zira içindeki bilgiverici geyik anında ortalarda yoktur.
islam ile bilimin geçtiği bir cümleyi oksimorondur olarak gören zihniyetin hiçbir teknik açıklaması yoktur. zira kur'an da bunu destekleyen hiçbir ayet göremezsiniz.
edit: ayrıca haçlı seferlerinden sonra avrupa kültürünün gelişmeside düşündürücüdür.osmanlı'nın balkanların ortasına kadar ilerlemeside buna katkı sağlamıştır.
edit2: bir takım tarih bilgilerinin mantıkla ve diyer tarih öğretileriyle zıtlaşmasıda düşündürücüdür.
gündüz mezara giren gecede hortlayan dev yaşlı amcadır. gözüne kestirdiği insanların ayaklarının derisini kan akana kadar inceltirmiş, sonrada kanlarını içerek öldürürmüş.*
(bkz: http://tr.wikipedia.org/wiki/Gulyabani)
sindirimi, düşünmeyi hızlandıran. zayıflatan, hatta bazı zamanlarda kaslarımın sertleşmesini sağlayan filtreli sarılmış tütün. mastürbasyonun sizi aptallaştırdığını, sindiriminizi bozduğunu, bel kaslarınızı zayıflattığını, kansızlaştırdığını düşünüyorsanız kesinlikle başlanması gereken alışkanlıktır.ayrıca aç karna içildiğinde baş dönmesi, mide bulantısı, ateşin yükselmesi gibi olaylarada sebebiyet verirki kurtulması uzun zaman alır.*Ayrıca *eğer bu saydıklarımda dahil bir tadı ve yararı yoksa, yakılacak birçok şey varken neden tütün ?mastürbasyon direk hafızayı köreltir, ancak sigara zihni açar.*
(bkz: başarılı insanlar hep sigara kullanmıştır)
tam bilgisayarda keyif yaparken, youtube'da şarkı dinleyip kendinden geçmişken, explorerdaki diyer sekmeyi tıklayıp blogdaki konuna yorum yazanlara bakarken "tak" sesiyle insanı morartan durumdur. öfke geçip pc yi açtıktan sonra fanın uçmasından korkulur.
bu başlığı yaşayıp ardından acaba bu kadın neden kara çarşaf giyiyor sorunsalını yaşayan insan türünün eleştirmesi gereken konudur. iyice irdeler düşünür empati kurar sonrada diyer faktörleride gözönüne alır bu insan ayrıca. birde bu çelişkili olayı, paradokslar içinde solcu teamüllerini seçerek nüktelendiren insan türü vardır-ki sadece onun düşüncesini destekler. ancak diyer tür eleştirdiğinde ortaya çıkan yadsınamaz bir gerçek olacaktır*, bu onun *eleştiriyi kabul etmesini ve biraz düşünmesini sağlayacaktır*. diyer türlü alışılagelmişliğe dayanan eleştirilerle* hiçbirşey elde edilmez, sadece oturduğun yerde oturursun ve oturduğun yeri söylersin. bir sonuca varılması gerekiyorsa "aha kara çarşaflı" diye değilde "neden karaçarşaf" diye başlık açılması lazımdır.
müslüm gürsesin bana yazdığı şarkıdır. ayrıca eski sürüm realtek ile sesi bazı yerlerinde kalınlaştırıp inceltildiğinde insanın damarlarında ve böbrek çevresinde soğuk bir akış ve hissediş olur. sanki o kanın aktığını hissediyorsun, birşeyi anımsıyorsun*. müziğini kalınlaştırıp sesini incelttiğimde sanki gırtlağımdaki bir insan söylüyormuş gibi hissetiğim ve bana sessizce çığlık attığım şarkıdır. son kısımlarında ise görmüş geçirmiş bir durgunluk veren ve kafamı eğen bir sakinlik içerisinde çaresizlik hissettirir insana.
evdeki ergenin işine yarayan durumdur. ne devamsızlık vardır ne anne*. rahatlıkla sigara-bira içebilir. biraz büyükse eve kız atıp akşama kadar fantazi yapabilir.
kendi değerlerine ve kendisine saygısı olmayan*, her bireyinin kafasındaki olguları farklı bir şekilde yaşadığı, o yüzden herkezin ülkesinin ilkelerini kendine göre algıladığı yeni nesil ürünü..