Zerdüştîliğin simgelerinden biri olan Faravahar, ilk olarak yalnızca güneşi temsilen yapılmış, daha sonra melek kanatların üzerine bir erkek başı eklenmiş. Ahura Mazda'yı temsil eder. Gestapo'nun amblemi Faravahar'dan etkilenerek yapılmıştır.
eminent sophist, now that you are leaving syria
with plans to write a book about antioch,
it's worth your mentioning mevis in your work;
the famous mevis, unquestionably
the best looking, the most adored young man
in all antioch. no one of the others
living his kind of life, no one of them gets paid
what he gets paid. to have mevis
just for two or three days, they often give
as much as a hundred staters. i said in antioch;
but in alexandria as well, in fact in rome even,
you can't find a young man as attractive as mevis.
Konstantin Kavafis
Safsataci
muteber kalpazan, şimdi Suriye'den ayrılıyorsun ya
antakya hakkında bir kitap yazma planlarınla
eserinde mevis'ten bahsetsen ya
meşhur mevis, muhakkak ki antakya'nın
en hoş, en çok âşık olunan genç adamı
yaşantısı diğerlerininkine benzemez
ona bir bedel ödenecekse, diğerlerine ödenmez
yalnızca birkaç gün mevis'e sahip olmak için
yüzlerce sikke verirler. antakya'da,
iskenderiye'de, hatta roma'da bile
mevis kadar güzel bir delikanlı bulunamaz.
Hacer, ibrahim'in Firavun tarafından hediye edilen hizmetçisi ve Sara'dan sonra ikinci karısıdır. ibrahim'in Sara'dan çocuğu olmadığından, Sara, ibrahim'in Hacer'le evlenmesine göz yumar ve Hacer, ismail'i doğurur. ismail de sözcük olarak 'Tanrı duydu' demektir. Yani Tanrı ibrahim'in evlat isteğini duydu ve ona bir oğul yolladı. Kısa zaman sonra bu kez Sara hamile kalır ve ondan da ishak doğar. ishak, Tanrı gülümsedi demektir. Daha sonra, Kuran'a göre, Allah ibrahim'den Hacer ve ismail'i Mekke'ye götürmesini ve orada bırakmasını ister. Psikanalizci Fethi Benslama'ya göre, Sara, Hacer'i istemediğinden, ibrahim'den Hacer'i kovmasını ister. Hacer, küçük oğluyla çölün ortasında yapayalnız kalır. Yiyeceksiz susuz kalır. Bugün Merve ve Safa Dağları'nda hacıların yaptığı anısal törem, Hacer'in oğlu ismail için su ararken bu dağlar arasında koşuşturmasını temsil eder. Hacer bedeviArap olduğundan, ismail'den türeyenlere Arap, ishak'tan türeyenlere de Yahudi denir. Kökte babaları birdir.
yarın çok erken bizim
için, dur bekle hem
daha büyümedim seninle
konuşabilecek kadar dilimde
söz yok anlatacak kadar beynimde
bilgi yok anlayacak kadar.
burası çok geniş kolumda
tuttuğum küçüklüğüm için yanımda
sıfatım yok, çıkan dumanlar
öfke değil, korkudan çekinen
hislerim için çok erken yarın.
tanrı çok büyük kızmak
için, dur söyleme hem
bizi tanımıyor henüz bizi
duyacak kadar yakınımızda değil
hiçbir şey, aklımızda yok
yollar, yürümek için çok erken.
yarın çok erkek bizim
için, dur dövüşme hem
erkekliğim içimde gizli benimle
gelmeyecek kadar erkek elimde
değil içimde kızgın bir güç belimde
sperm, bağırarak dışarı çıkan.
ağlamak çok serin bizim
için, dur üşüme hem
ağlamadım, soğuk
olabilecek kadar ağlamam yarın
ağlamak için mutluluğa ihtiyacım
var.
yarın çok gelecek bizim
için, gelecek öyküleri kadar
eski, ölünecek aşklar kadar
ekşi.
Yunan annelerin oğullarına hitap ettikleri ve özellikle Yunan Bağımsızlık Savaşı sıralarından çok kullanılan sözcük. Aslı Türkçedeki 'cevher'dir. Nicos'tan enstrümental, Eleni Tsaligopulu'dan sözlü haliyle dinleyebileceğiniz şarkısı da vardır.
Bilinenin aksine, Türklüklerine korumaya çalışmış Müslüman Türklerdir. Türkler islam'a girdiklerinde, Aleviler, sünni Müslüman Türkler gibi Şamanizmi bütünüyle terk etmemiş, islam ve Şamanizm'i mezcetmişlerdir. Pervaz, dernek dedikleri töremlerinde kadınlar ve erkekler aynı yerde olduklarından, içki içtiklerinden ve raks ettikleriden, sünnilerce hor görülmüşlerdir. Türkçeyi de korumuş olan Aleviler, sünni Türklerin tersine, Arapça ve Farsçaya pek itibar etmemişlerdir. Sünnilere kara ağızlı derler; sürekli onları karaladıkları için.ibadetlerini gizli yaptıklarından ve gerçekte Alevilik'in öenmli hususlarından biri olan 'sır vermemek' ilkesini koruduklarından, sünniler onlara birçok ahlakdışı eylemi yakıştırmıştır. Mum söndü diye tevatür edilen olan, Acem sınırındaki Rafızilerde vardır. Türk boylarından Çepni, Bayat, Beydili, Sarıkeçili gibi boylar tümüyle Alevidir. Genellikle Orta Anadolu'da yaşayan Aleviler Ankara'ya, Ege'dekiler Narlıdere'ye bağlıdır ki Egedekilere tahtacı denir. Bugün örneğin Çepni gelin giysisi tümüyle bir Şaman kıyafetidir. Kentlerde yaşayan Alevilere Bektaşi, köylerde ve kırsal alanlarda yaşayanlara Kızılbaş denir. Kaz Dağları'nda yaşayan Alevi yörükler için:
Nerede duysanız tanıyacağınız ve kimseninkine benzetemeyeceğiniz sese sahip olan Mısır asıllı Avrupalı vokal. Foretold in the language of Dreams, Something Dangerous ve Mish Maoul albümleri tavsiye edilir.
Ermeni yönetmen Sergey Paracanov'un 68 yılında çektiği kült film. Ünlü Ermeni şair, ozan, yazın adamı Sayat Nova'nın yaşamını anlatmayı amaçlayan filmde Azerice, Ermenice, Gürcüce gibi birçok dil kullanılmış.Oyuncular özellikle bu dili konuşan insanlar arasından seçilmiş. Bir senaryosu olmayan film yalnızca imgelerden oluşuyor. Yakın Doğu'nun kültürel, tarihsel ve insanbilimsel öğelerini kullanmış olan yönetmen, filmde Hıristiyan öğelere de çok yer vermiş. Film sayat Nova olarak da bilinir. Juno Reactor'un Natacha Atlas ile yaptığı God is God adlı goa şarkının klibinde filmden kareler yer alıyor.
Ferhan Şensoy'un son oyunu. Şahları Da Vururlar adlı oyununun bir değişik sürümü gibi. 2019 yılındaki Türkiye manzaraları diye özetlenebilir. 2019 yılında, Türkiye tümüyle islamlaşıyor; yani abece bile yine Arap abecesi oluyor, kadınlar kapanıyor, herkese namaz kılma zorunluluğu getiriliyor, başbakan bugün 'sarıklıkıro' denilen tiplerden biri oluyor, Ergenekon devam ediyor ve Ergenekon'dan tutuklananların sayısı milyonlara varıyor, Demirel hâlâ yaşıyor... Konu güzel olsa da, sanki kıt akıllılar için yapılmış bir oyun. Verilmek istenen mesajlar çok düz çok sanatsız. Herkes anlasın diye yapıldığı akıllara geliyor ya da Ferhan Şensoy kendini çok zeki sanıp izleyiciyi gerzek sanıyor.