bugün
- larisalisa10
- kaç yaşındaki insan evde kalmıştır10
- sütyen takmaktaki inanılmaz mantık hatası9
- şampiyonluk için yanak okşatmak30
- aç karnına poğaça yemek11
- anın görüntüsü17
- karşı cinse giyim önerileri14
- otoyol ve köprü geçiş ücretlerinin zamlanması20
- jose mourinho29
- nişanlı kalmanın saçma olması8
- iyi bir insan olmak için ne yapmam lazım13
- en dindar özelliğiniz37
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi29
- chat sitesi kurmak9
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- yaz aşkı varda kış aşkı neden yok11
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı27
- doğum gününde hatırlanmamak19
- düşün ki o bunu okuyor8
- en taşaklı kızların bizim sözlükte bulunması16
- en havalı erkek meslekleri16
- her erkeğin unutamadığı bir kadın vardır10
- burçlara inanmak9
- kezo dili ve edebiyatı8
- zall beceremiyorsan bırak git24
- sözlüğe yeni gelen masum erkek12
- bugün hangi kadın yazara ne diksem15
- hayatınızda kaç kere reddedildiniz19
- kahverengi gözlü olmanın hiç bir işe yaramaması14
- sözlük erkeklerini evire çevire pataklamak8
- hangi sözlük yazarı ile uyumak isterdin11
- şort diken müzisyen motorcu uzun boylu yazar11
- icardi1905 ile jakuziye girmek10
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak17
- ali koç9
- günahların takımı galatasaray13
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu20
- bir erkekle kız arkadaş olabilir mi sorunsalı8
- anneler günü8
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz15
- bik bik için diktiğim şort21
- toplu taşımalardaki müzisyen sorunsalı8
- üstteki yazar gözünde nasıl canlanıyor13
- icardi19058
- piknikçi grubun varoş olduğunu anlama yolları15
- kızların mesajlara geç cevap vermesi16
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım14
- serdar ortaç renault megane benzerliği8
- şizofreni11
- bacağa kramp girmesi10
japonya'nın yerli halkının inandığını dindir. doğada yaşayan ruhlara saygı, bu inancın temelini oluşturur.
Şinto (Kanji: Şintö) veya Şintoizm Japonya'nın yerli dini. Eskiden Japonya'nın resmi diniydi. Bugün yaklaşık 4 milyon civarında inananı vardır. Dünyanın en eski dinlerinden olan Şinto bir tür animizmdir. Kami tapını içerir; kami "hayat için önemli olan, rüzgar, yağmur, ağaç, dağ, ırmak ve bereket gibi konsept ve şeylerin şeklini alan kutsal ruhlar" olarak tercüme edilebilir. Bazı kami yerel (lokal) olup, sadece belirli bir yerin ruhu veya koruyucusuyken, diğerleri büyük doğal oluşumlarınları, nesneleri ve işlemleri temsil ederler, Güneş tanrıçası Amaterasu gibi.
Şinto kelimesi iki kanjinin birleştirilmesinden oluşturulmuştur: şin, yani "tanrılar" veya "ruhlar", ve tö, yani "yol" (felsefi bir anlamda). Böylece, Şinto genellikle "tanrıların yolu" olarak çevirilmiştir.
II. Dünya Savaşı'ndan sonra Şinto resmi din olma özelliğini kaybetti; bazı Şinto uygulama ve öğretileri, savaş dönemindeki ünlerini kaybettiler ve bugün uygulanmıyor ve öğretilmiyorlar. Diğer uygulama ve öğretiler ise günlük etkinlikler olarak varlıklarını sürdürüyor. Şu anda ise Japonya'da daha çok budizm hakimdir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C5%9Einto_dini
Şinto kelimesi iki kanjinin birleştirilmesinden oluşturulmuştur: şin, yani "tanrılar" veya "ruhlar", ve tö, yani "yol" (felsefi bir anlamda). Böylece, Şinto genellikle "tanrıların yolu" olarak çevirilmiştir.
II. Dünya Savaşı'ndan sonra Şinto resmi din olma özelliğini kaybetti; bazı Şinto uygulama ve öğretileri, savaş dönemindeki ünlerini kaybettiler ve bugün uygulanmıyor ve öğretilmiyorlar. Diğer uygulama ve öğretiler ise günlük etkinlikler olarak varlıklarını sürdürüyor. Şu anda ise Japonya'da daha çok budizm hakimdir.
http://tr.wikipedia.org/wiki/%C5%9Einto_dini
küller küllere tozlar tozlara..
topraktan geldik toprağa gidiyoruzun gevurcası. bir nevi, kabullenişin duası ve vakur karşılıyoruz bu durumu demenin bilmem necesi.
şinto kendi içinde akıl ermez tarikatlar barındıran bir dinmiş. şöyle ki;
sene 1999. japonya, tokyo'dayız. bilenler bilir, technix king binasının altında bursaspor işkembecisi vardır. artık şubesi midir yoksa yeşil beyaz ışıklandırmasının büyüsü mü bilmem pek bi sevilir vaziyetteydi.
hülasa;
gittik, o kalabalık çekik göz furyasının ortasında ilkkez girdiğimiz bir türk restoranında ev sahibi gibiydik. çorbalar içildi, çaylar içildi, ağızlara karanfiller atıldı.
dikkatimi çeken tokyo gibi metropol bir şehrin göbeğinde -ki bu oturduğumuz masanın penceresinden net görünüyordu- yahudi mezarlığı olmasıydı. yahu öyle böyle değil, bizim zincirlikuyu, karacaahmet onun yanında prototip kalır. öyle büyük. sorduk nedir burası? yahudi mezarlığıymış. yahudi ne ayak mk? bunların akla ziyan dinler vardı oysa bildiğim. şinto, budist, karagüro tırıvırı...
dedim; cemal, ali, süreyya. yürüyün la şu mezarlığa gidek. ha bu arada bu olaylar gece 3-4 gibi bi saat aralığında yaşanıyor. bizim mezarlıklar gibi zifiri karanlık değil. olimpiyat stadından daha aydınlık içi. sanatsal gravürler, oymalar kakmalar, ters saltolar herşey mevcut.
içeriye girdik, az ilerde 8-10 kişilik bir grup defin işlemi yapıyor. sanki yolumuz oradan geçiyormuşcasına bir izlenim vererek yanlarına geldik. bi tane bizim imam gibi biri var kafasında takke var. elinde kağıt ama ezberden okuyor. diğerleri de seyre dalmış, öyle mezarın içinde çalışan iki kişiye mal mal bakıyorlar.
seyirlik mevzu böyle devam ederken bizim süreyya ansızın "allah gabıl etsi.. başınız saossun" diye bişey kaçırdı. lan ali koptu, kafasını enseme gömdü yarılıyor çocuk. süreyya kıpkırmızı. ben de o mezarın içine bakan mallara karıştım mecburen.
bitanesi döndü; tagoşika masakinoya to manhiyoka anayın amı.. kafa salladık "haklısın" der gibi. sonra olayın gidişatı harakiri ye bağlamaması açısından ciddiyetimizi koruduk.
işkembeci abimizin yanına geldik gırgır şamata ile anlattık. dedi gençler; allah korumuş sizi. bilmem ne dinin, gece defin yapan bir tarikatıymış. ölülerinin kanlarını içip ayin yapıyorlarmış. ananı avradını!
zaten sabah 6 treni ile hiroşima'ya geçtik.
topraktan geldik toprağa gidiyoruzun gevurcası. bir nevi, kabullenişin duası ve vakur karşılıyoruz bu durumu demenin bilmem necesi.
şinto kendi içinde akıl ermez tarikatlar barındıran bir dinmiş. şöyle ki;
sene 1999. japonya, tokyo'dayız. bilenler bilir, technix king binasının altında bursaspor işkembecisi vardır. artık şubesi midir yoksa yeşil beyaz ışıklandırmasının büyüsü mü bilmem pek bi sevilir vaziyetteydi.
hülasa;
gittik, o kalabalık çekik göz furyasının ortasında ilkkez girdiğimiz bir türk restoranında ev sahibi gibiydik. çorbalar içildi, çaylar içildi, ağızlara karanfiller atıldı.
dikkatimi çeken tokyo gibi metropol bir şehrin göbeğinde -ki bu oturduğumuz masanın penceresinden net görünüyordu- yahudi mezarlığı olmasıydı. yahu öyle böyle değil, bizim zincirlikuyu, karacaahmet onun yanında prototip kalır. öyle büyük. sorduk nedir burası? yahudi mezarlığıymış. yahudi ne ayak mk? bunların akla ziyan dinler vardı oysa bildiğim. şinto, budist, karagüro tırıvırı...
dedim; cemal, ali, süreyya. yürüyün la şu mezarlığa gidek. ha bu arada bu olaylar gece 3-4 gibi bi saat aralığında yaşanıyor. bizim mezarlıklar gibi zifiri karanlık değil. olimpiyat stadından daha aydınlık içi. sanatsal gravürler, oymalar kakmalar, ters saltolar herşey mevcut.
içeriye girdik, az ilerde 8-10 kişilik bir grup defin işlemi yapıyor. sanki yolumuz oradan geçiyormuşcasına bir izlenim vererek yanlarına geldik. bi tane bizim imam gibi biri var kafasında takke var. elinde kağıt ama ezberden okuyor. diğerleri de seyre dalmış, öyle mezarın içinde çalışan iki kişiye mal mal bakıyorlar.
seyirlik mevzu böyle devam ederken bizim süreyya ansızın "allah gabıl etsi.. başınız saossun" diye bişey kaçırdı. lan ali koptu, kafasını enseme gömdü yarılıyor çocuk. süreyya kıpkırmızı. ben de o mezarın içine bakan mallara karıştım mecburen.
bitanesi döndü; tagoşika masakinoya to manhiyoka anayın amı.. kafa salladık "haklısın" der gibi. sonra olayın gidişatı harakiri ye bağlamaması açısından ciddiyetimizi koruduk.
işkembeci abimizin yanına geldik gırgır şamata ile anlattık. dedi gençler; allah korumuş sizi. bilmem ne dinin, gece defin yapan bir tarikatıymış. ölülerinin kanlarını içip ayin yapıyorlarmış. ananı avradını!
zaten sabah 6 treni ile hiroşima'ya geçtik.
temel ilkeleri aileye saygi, dogaya saygi, temizlik ve kamilere saygi olan, yasam felsefesi. din degildir, mitlerle ic ice gecmis yasayis bicimidir. kamiler de ilah degil, insanlar ve hayvanlar gibi dogada bulunan varliklardir. budizm'deki ilahi varliklara benzer sekilde insansi ozelliklere sahiplerdir ve nasil insanlar, hayvanlardan daha etkiliyse, kamiler de insanlardan etkilidir. her seyin bir ruhu oldugunu dusunup tasa bile saygi duymak guzel sey.
güncel Önemli Başlıklar