Bu aklı noksan ateistlere 'yok hindu inancı, yok yahudi inancı' dememeyi öğretemedik. Her kavme peygamber gelmiş hepsi aynı şeyleri anlatmış, birbirine benzemesinden daha normal ne olabilir. Evet.
alef dizisinde rastlayıp merak ettiğim kavram. dizideki tanıma göre; "vahdet i vücut taki birlik anlayışının biraz panteizm ve materyalizme yaklaşmış hali. yani aslında tabiatın tanrı olduğu inancı. bütün varlıkların birliği inancını savunur. ona göre allah denilen varlık evreni oluşturan varlıklar toplamından başka bir şey değildir. tanrı kainatın kendisidir.
bu kavram islamın tevhid anlayışı ile çatışır imiş.
edit: anlamsız eksilemeler dünyasına hoş geldiniz. eksilemektense bizde neden geyik başlık çok da, mesela ekşide -doğru ya da yanlış bilgi içermesine bakılmaksızın- bizim burada başlık bile açmadığımız konularla ilgili sürüyle entry var diye bir düşünelim bence. ben sizi şöyle karı milleti başlığına yolculayayım.
alef dizisinden yaptığım alıntıya göre; "yaratılanla yaratılan birdir, tek kaynaktan geldiği inancının savunan tasavvuf anlayışıdır. buna göre her şey birdir. bir, her şeydir. etrafımızda görebileceğimiz ve göremeyeceğimiz her şey tanrı'nın bir tecellisidir. sen ben hepimiz onun bir parçasıyız."
edit 1: imla
edit 2 : başlıkta harf hatası yapmışım. teşekkürler marie antoinette
Günümüzde Hakkaniyetini yitirmiş,içi boşaltılmış Yaratıcıya ulaşma serüveninin en üst mertebelerindendir.
Ama dediğim gibi maalesef bu Mertebe için gerekli donanım bilgi ve fikre sahip olmayan andavallar kahve köşelerin de konu hakkında konuşup, liyakatine bakmadan ulaşmaya çalışmaktadır.
Zannımca 21.yy da şirktir.
Kul nesiminin ibni Arabinin ardından devam ettirdiği bu yüzden de derisi yüzülmüştür.
Mantık olarak şöyle ki, sen bir su damlasısın. Ancak bir süre sonra milyonlarca su damlası birleşirse sen artık yoksun. Artık bir avuç su vardır. Sonra bu denize dökülür o bir avuç su da gider artık okyanus olur. Okyanusu söylerken su damlası diye tek tek sayılmaz.
Allah ve kul da böyledir. Allah her an mevcut ancak sana irade verdiği için mevcutluk artık zamanda göreceli olur ve sende mevcut olursun. Hal böyle iken, allah vardır sen yoksundur. Çünkü her madde her şey allahın yanması ve ondan gelen şeydir.
Dolayısıyla, insan bir halifdir. Halife ustanın yardımcısı demektir. Allah usta olan ilim alim olandır. Halife olan insan da onun vekili olan ve idare gücü verilendir. Allah resmen nüfus etmek için madde de kentinde yakın olan insanı var etti. Çünkü kuranı kerimde insana insan peygamber meleğe melek peygamber göndeririz ifadesi mevcuttur. Bu yüzden allah bir takım idareyi insana vermiştir. 99 sıfatını insana pay etmiştir. Bunun için de bazı sıfatları ide verilmemiştir.
Dolayısıyla insan Tektir. Çünkü insan olmasi için 99 sıfatı tamamlar. Böylece insan halif olur. Ama ne zaman insan madde den ayrıldı mevt oldu, o zaman insan artık yoktur. Allah vardır. Çünkü kalfa ustanın yanına gidince hükmü biter ve usta yerine geçer. Verdiği yetkiyi de alır.
Ben yokum allah varın zikri ide kelime i tevhittir. Çünkü allahtan başka ilah yok demek insanın kendi içinde ki gücü silip yalnız allaha biat etmesi çok zordur. Nefis terbiyesinde nefsi raddiye makamı dahi buna çok ağır gelir. Kibir işte bu yuzden cennete giremez.
insanı halif yapan şeyde bir olmasıdır. insan bir olursa insan tek olursa o zaman hakim olabilir. insanın tek olması şahıs olarak değil, cokluk olarak. Tek başına benim diyen insan küfür işleyen gibidr. Çünkü sen tek başına iken bir hiçsindir. Var olmak mevcut olmak istiyorsan bir olmak zorundasın. Aksi halde Sana ikinci ben şeytan olur. Çünkü atom gibi bağlıdır her şey. Her şeyin sonucu allaha ilki yine allaha aiitir. Her şey yuvarlaktır. Her şey atom modeli gibidir. Bir yerden başlarsan diğerine aynı yerde ulaşırsin.
Bizden yana
Muhyiddin ibnul arabaye
hallac-I mahsura
Yunus Emre ye
Kul nesimi ye
Pir apdala
Selam Olsun, yolumuz yol olsun. Şaha ulaşsın. Derdimiz hak olsun, hidayete ulaşsın.
ne var olur, ne yok oluruz. biçim değiştiren, kaptan kaba akan maddeleriz. içine dolduğumuz makinenin bilincinden bakınca, içine dolduğumuz gözlerden bakınca çok uzakta kalıyor. işte sen, ben, akşam yemeğimiz, yoldaki o ölü kedi, güneşin bütün ışıkları, evrendeki her yıldız, bütün aydınlık şeyler ve doğurduğu karanlıklar.. tanrı bizim toplamımız ve evet tanrıyı var eden biziz. biz tanrıyız,
''her şey allah'tır ve allah her şeydir'' düşüncesi.
risale-i nur'da bediüzzaman vahdet-i vücud'un allah'a yakın olan bir aşk derecesi olduğunu söylüyor.
vahdet-i vücud'a karşı imam rabbani vahdet-i şuhud'u tanıtmıştır. her şey allah değil, her şey allah'tandır.
film dosyanın kendisi değil, dosyanın ve dosyada kayıtlı bilgilerin bilgisayar ekranına yansımasıdır.
Kimilerince şirk olarak tanımlansa da esasında ancak dünyevi tatlardan sıyrılabildikten sonra hakikat kapısının son seviyesine ulaşmaktır.
Hakla hak olmaktır.
O zaman putlar da allah'ın parçasıdır ve tapılabilirdir. Saçmalamayın arkadaşlar. Bu tarz şeyler ağır şirktir. Mana içinde mana aramaya gerek yok. insan tanrı değildir, olmayacaktır da. Zaten ben allah'ın bir parçasıysam allah sevgisi dediğimiz şey gerçek bir sevgi olmaz ki. Kendi benliğini sevme olur, benci'lik olur.