bugün
- jose mourinho60
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı18
- icardi190521
- erkekler ne işe yarar11
- içine şeytan girse ne yaparsın10
- türkiye cidden almanyadan daha iyi8
- 2 haziran 2024 küçükçekmece de çöken bina10
- iremga10
- anın görüntüsü11
- insanı zengin hissettiren şeyler11
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi21
- magicovento17
- carlo ancelotti8
- albay kemal13
- artık yazmayacağım8
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri16
- albay kemal'in yazdıklarıni okumamak9
- iq seviyesi yükseldikçe tanrı inancının azalması9
- siyasal islamcıların aslında kötü olmaması18
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür18
- en çok sevişmek istediğin kimse11
- 1 haziran 2024 borussia dortmund real madrid maçı25
- arda güler10
- nihavend longa20
- true nickli yazar8
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz10
- en objektif siyasi parti9
- sokak kedilerine örgütlü saldırı başlayacağı gün9
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır13
- kadir mısıroğlu'na bir söz bırak14
- kizil kara14
- kadir mısırlıoğlu seven mhp'li sorunsalı15
- 1 metre 55 santim balonu ağzına alan kız12
- eskorta 220 bin lira gönderen adam9
- barbara palvin'in aldatılması15
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba18
- magicovento cesurluğu17
- aşkım kapışmak8
- erdoğan'ın mülteci sevdası19
- enes kanter'in cemaate 110 milyon dolar vermesi27
- beli açıp kot şort giymek10
- ahmet uğurlu8
- sözlüğün en güzel kızından aldığım iltifat11
- ağızdan çiş kokusu gelmesi15
- sağlık bakanının suriyeli rakamları12
- fenerbahçe seneye sistemi yenebilecek mi13
- galatasaray'ın en son kırmızı kart gördüğü derbi10
- dinci zekası8
- cennette ergenliğe yeni giren eşleriniz olacak9
- ben 76 yaşındayım beni tahrik ediyorsun15
Kalbi kötülüklerden arındırmak temizlemektir sadece Allah için var olup kalbi Allah sevgisi ile doldurmaktır. Tarifi pek de mümkün olmayan bir durumdur tasavvuf.
tasavvuf aşıkların, sadıkların yoludur.
iddia edildiği gibi mutasavvıfların mağaralarda münzevi bir hayat yaşadığı ise gerçeği yansıtmamaktadır. diyar diyar gezen ibn-i arabi hazretleri, abdülkadir geylani hazretleri, mevlana celaleddin hazretleri, mevlana halid i bağdadi hazretleri, şah-ı nakşebend hazretleri, imam-ı rabbani hazretleri ve daha pek çok tasavvuf büyükleri münzevi bir hayattan uzak yaşamışlardır.
ayrıva tasavvufta müridlerin hata etmeyen insanlar olması amaçlanmamaktadır. burada amaçlanan şey şahsın nefsini terbiye etmesidir. ve müridlerin nefsini dağda bayırda terbiye etmelerinden ziyade şehirde, insanların arasında terbiye etmeleri hususunda pek çok menkıbeler vardır. tasavvufun bir özelliği de müctemi değil münferit olmasıdır. dolayısıyla tasavvufta müminlerin topyekûn münzevi bir hayat yaşamalarının istenmesi mantığına aykırıdır. böyle bir durum da zaten söz konusu değildir.
tasavvufta müride, müridin zikir halinde olması öğütlenir. müridin sürekli allah'ın varlığını hissetmesi ve bir an olsun Allah'ın varlığını unutmaması istenir. bu durumun ise islamiyet'in ruhuna bazılarınca neden aykırı göründüğü ise merak konusudur.
iddia edildiği gibi mutasavvıfların mağaralarda münzevi bir hayat yaşadığı ise gerçeği yansıtmamaktadır. diyar diyar gezen ibn-i arabi hazretleri, abdülkadir geylani hazretleri, mevlana celaleddin hazretleri, mevlana halid i bağdadi hazretleri, şah-ı nakşebend hazretleri, imam-ı rabbani hazretleri ve daha pek çok tasavvuf büyükleri münzevi bir hayattan uzak yaşamışlardır.
ayrıva tasavvufta müridlerin hata etmeyen insanlar olması amaçlanmamaktadır. burada amaçlanan şey şahsın nefsini terbiye etmesidir. ve müridlerin nefsini dağda bayırda terbiye etmelerinden ziyade şehirde, insanların arasında terbiye etmeleri hususunda pek çok menkıbeler vardır. tasavvufun bir özelliği de müctemi değil münferit olmasıdır. dolayısıyla tasavvufta müminlerin topyekûn münzevi bir hayat yaşamalarının istenmesi mantığına aykırıdır. böyle bir durum da zaten söz konusu değildir.
tasavvufta müride, müridin zikir halinde olması öğütlenir. müridin sürekli allah'ın varlığını hissetmesi ve bir an olsun Allah'ın varlığını unutmaması istenir. bu durumun ise islamiyet'in ruhuna bazılarınca neden aykırı göründüğü ise merak konusudur.
aşkın acı ile düeti...
haşa allah ile kendini bir gören, islam'a karşı birçok zıtlık ve şirk barındıran sözde islam felsefesi.
dini şekil değil öz olarak anlamaya çalışan islam felsefesi.
taklitler yüzünden aslının bulunması zor olan toplum okullarının genel eğitim metodları toplamı.
r harfini söyleyemeyen arkadaşın tasarruf dedikten sonra ortaya çıkan şeysidir.
güzel bir abimizin güzel bir değerlendirmesine konu olmuştur;
Mustafa Kara'nın Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi kitabını okuduğunuzda dehşet bilgilere erişebileceğiniz dini hayatı yaşama tarzı.
Muslumanlarin bu hallerde olmasinin bir diger sebebi.
Mevlanalar, yunus emreler. Hepsi bize en buyuk kazigi atmistir zaten.
Mevlanalar, yunus emreler. Hepsi bize en buyuk kazigi atmistir zaten.
Cevizin kabuğunu kırmadan
cevizin içine girmektir.
cevizin içine girmektir.
Düzenli olarak din karşıtı başlıklarda söverek başlığı uplayan yazardır. Ayrıca yobazdır.
yeni yobaz trolüdür. hayırlı olsun.
sikko bir şeydir bunlar şimdi ibadet edip kendinden geçerler ama felsefeleri din içinde en güçlü de bunlardır.
tabi saçmalık ulan bu kadar dinle uğraşacağına kafa yapsın diye al bir uyuşturucu onu kullan sonuçta bu kadar çabaya ne gerek var?
tabi saçmalık ulan bu kadar dinle uğraşacağına kafa yapsın diye al bir uyuşturucu onu kullan sonuçta bu kadar çabaya ne gerek var?
gönül alemini huzura erdirir.
nefsi tezkiye ve tasfiye etmektir.
nokta nokta siyahlaşan ve bir zaman sonra siyahlaşmaktan kaskatı kesilmiş kalbi yumuşatma işlevi görür.
fenafillah makamına kadar yolu vardır.
nefsi tezkiye ve tasfiye etmektir.
nokta nokta siyahlaşan ve bir zaman sonra siyahlaşmaktan kaskatı kesilmiş kalbi yumuşatma işlevi görür.
fenafillah makamına kadar yolu vardır.
Vahdet-i vücut meselesi tasavvufun bel kemiğidir. Ve açıkça kafir eder. Bayezid bistami gibi hallac ı mansur gibi enel hak yani ben allah ım demektir. Bu açık açık küfürdür. Bu görüşü benimsemedikten sonra sorun yoktur. Tabi birde dergahçılık var. Şeyhçilik. Şeyh e kulluk etmek var. Onu düşünerek rabıta yapmak var. Onun elini tutup cehennemde yanmamak var. Ondan tövbe almak var. Bu mesele menzilcilik. Tam anlamıyla sapkınlık.
Edit: önemliyse namaz kılıyorum.
Edit: önemliyse namaz kılıyorum.
5 vakit namazını kılmayanların bile bok attığı kavram.
Şeyhe tapma noktasındaki tüm tasavvufi akımlar sapıktır.
Şeyh için ibadet yapılan tüm tasavvufi akımlar sapıklıktır.
Şeyh'e eşlerine el öptüren adamların olduğu akımların hepsi sapıklıktır.
Tasavvufta asıl olan, daha önce beka sırlarına erişmiş "gerçek" bir mürşidin, gittiği yolda olan insanlara, geçtiği yerleri tarif etmesidir, yardımcı olmasıdır. Bu bir "Allah'a ulaşma" sistematiğidir.
Şimdi birileri atlayacak "Allah bize damarımızdan daha yakın biz kalbimizde buluyoruz" falan diye, ibadet etmeden, zerre kadar Allah'ı anmadan, 7/24 piçlik peşinde koşup "kalbimizde buluyoruz biz" yalanıyla, tasavvufa gerek olmadığını söyleyecekler. Onlara itibar etmeyin. Cehennemin birer parçalarıdır. imanın edebiyatı yapılmaz, iman yaşanır.
Şeyh için ibadet yapılan tüm tasavvufi akımlar sapıklıktır.
Şeyh'e eşlerine el öptüren adamların olduğu akımların hepsi sapıklıktır.
Tasavvufta asıl olan, daha önce beka sırlarına erişmiş "gerçek" bir mürşidin, gittiği yolda olan insanlara, geçtiği yerleri tarif etmesidir, yardımcı olmasıdır. Bu bir "Allah'a ulaşma" sistematiğidir.
Şimdi birileri atlayacak "Allah bize damarımızdan daha yakın biz kalbimizde buluyoruz" falan diye, ibadet etmeden, zerre kadar Allah'ı anmadan, 7/24 piçlik peşinde koşup "kalbimizde buluyoruz biz" yalanıyla, tasavvufa gerek olmadığını söyleyecekler. Onlara itibar etmeyin. Cehennemin birer parçalarıdır. imanın edebiyatı yapılmaz, iman yaşanır.
Tasavvuf karşıtı düşünceler olabilir. Bir çok ulema ve alim ibn Arabiye karşı çıkmış ve eleştirmiştir.
Ama arkadaş bu zamandaki tasavvuf karşıtlarına bakıyorum baştan sona cehaletten başka bir şey göremiyorum.
Daha tarikatla tasavvuf arasındaki farkı anlayamayan, günümüzdeki sahte tasavvufçulara bakıp yorumlar yapan, batınilikle tasavvuf arasındaki çizgiyi bile göremeyecek olanlar üstüne din anlayışı Modernist - Neoselefilik çizgisinden öteye gidemeyen mallar ve cahiller ordusu kalkmış tasavvufu eleştiriyorlar.
Bak kardeşim sen tasavvufa gelmeden önce bir kendi fikriyatını sorgula...
Batı karşısında girdiğin aşağılık kompleksinin neticesinde gelip buraya tasavvuf bilimi ve düşünceyi durdurdu deme.
Al eline Gazali'yi, Molla Fenariyi, ibn Kemali bir oku bakalım...
Matbaa çıktığı dönemde o bilim düşmanı dediğiniz tekke ve zaviyelerde basılan kitaplara bir bak bakalım;
http://www.isam.org.tr/do...1_sy42/2013_42_VAROLM.pdf
Gelip buraya Abduhtan, Reşit Rıza, Muhammed Esed, Seyyid Kutub öğrencilerinden öğrendiğiniz Sadece Kuran yeter lafızlarıyla tasavvufçulara müşrik demeyin.
Önce herkesi dışlayan modernist düşüncenin ve Kurancıların ütopik tek din anlayışının oluşturduğu harici zihniyetinizi görün...
Neoplatonizm, işrakilik, Batinilikle tasavvuf arasındaki farkı önce bir anlayın ondan sonra ötün bik bik...
Ezoterizm hakkındaki fantezilerinizin birçoğunun olaylara Rasyonel yaklaşma arzunuz olduğunu bir görün. Ezoterizmin batının akılcı zihniyetiyle nasıl yanlış anlaşıldığını okuyun.(bkz: foucault sarkacı)
Evet bize kazık attılar ama bu kazığı tasavvufçular değil batı zihniyeti ve oryantalizm attı.
Tasavvufun Kabala'dan, panteizmden türediğini söyleyenler bu günkü Kabalanın ve Spinozanın ibn-i Arabiden de etkilendiğini ne kadar biliyorlar...
Aynı şekilde tasavvufa kabaladan etkilenmiş diyenler, Yahudi Hahamlarının kabalacıların islamdan etkilendiğini söyleyip dindışı ilan ettiklerini biliyorlar mı?
ibn-i Meymunun sufilerden öğrendiği zikiri yahudilere öğrettiğini biliyorlar mı?
Tasavvufa tamamen din dışı kaynak aramak oryantalistlerden sonra tavan yaptı.
Peki ikiyüzlü selefi ve modernist arkadaşlar siz oryantalistlerin Hz. Muhammed hristiyanlıktan öğrendikleriyle Kuranı yazdı, islam Hinduizmle Yahudilikten türedi iddialarını niye kabul etmiyorsunuz???
Bakın tasavvufu kabul etmeyin. Hiçbir şey demem. Ama anlamadığınız, anlayamayacağınız dinin içrek yorumuna ve irfanına şirk deyip, putperest demeyin.
Son olarak madem tasavvufa şamanizm, neoplatonizm, kabala deyip kestirip atıyorsunuz bana islamla yeryüzündeki diğer dinler arasındaki farkları sıralayın...
inanın bana islamla diğer dinler arasındaki farklar tasavvufla diğer ezoterik cemaatler arasındaki farklardan daha az!!!
Ama arkadaş bu zamandaki tasavvuf karşıtlarına bakıyorum baştan sona cehaletten başka bir şey göremiyorum.
Daha tarikatla tasavvuf arasındaki farkı anlayamayan, günümüzdeki sahte tasavvufçulara bakıp yorumlar yapan, batınilikle tasavvuf arasındaki çizgiyi bile göremeyecek olanlar üstüne din anlayışı Modernist - Neoselefilik çizgisinden öteye gidemeyen mallar ve cahiller ordusu kalkmış tasavvufu eleştiriyorlar.
Bak kardeşim sen tasavvufa gelmeden önce bir kendi fikriyatını sorgula...
Batı karşısında girdiğin aşağılık kompleksinin neticesinde gelip buraya tasavvuf bilimi ve düşünceyi durdurdu deme.
Al eline Gazali'yi, Molla Fenariyi, ibn Kemali bir oku bakalım...
Matbaa çıktığı dönemde o bilim düşmanı dediğiniz tekke ve zaviyelerde basılan kitaplara bir bak bakalım;
http://www.isam.org.tr/do...1_sy42/2013_42_VAROLM.pdf
Gelip buraya Abduhtan, Reşit Rıza, Muhammed Esed, Seyyid Kutub öğrencilerinden öğrendiğiniz Sadece Kuran yeter lafızlarıyla tasavvufçulara müşrik demeyin.
Önce herkesi dışlayan modernist düşüncenin ve Kurancıların ütopik tek din anlayışının oluşturduğu harici zihniyetinizi görün...
Neoplatonizm, işrakilik, Batinilikle tasavvuf arasındaki farkı önce bir anlayın ondan sonra ötün bik bik...
Ezoterizm hakkındaki fantezilerinizin birçoğunun olaylara Rasyonel yaklaşma arzunuz olduğunu bir görün. Ezoterizmin batının akılcı zihniyetiyle nasıl yanlış anlaşıldığını okuyun.(bkz: foucault sarkacı)
Evet bize kazık attılar ama bu kazığı tasavvufçular değil batı zihniyeti ve oryantalizm attı.
Tasavvufun Kabala'dan, panteizmden türediğini söyleyenler bu günkü Kabalanın ve Spinozanın ibn-i Arabiden de etkilendiğini ne kadar biliyorlar...
Aynı şekilde tasavvufa kabaladan etkilenmiş diyenler, Yahudi Hahamlarının kabalacıların islamdan etkilendiğini söyleyip dindışı ilan ettiklerini biliyorlar mı?
ibn-i Meymunun sufilerden öğrendiği zikiri yahudilere öğrettiğini biliyorlar mı?
Tasavvufa tamamen din dışı kaynak aramak oryantalistlerden sonra tavan yaptı.
Peki ikiyüzlü selefi ve modernist arkadaşlar siz oryantalistlerin Hz. Muhammed hristiyanlıktan öğrendikleriyle Kuranı yazdı, islam Hinduizmle Yahudilikten türedi iddialarını niye kabul etmiyorsunuz???
Bakın tasavvufu kabul etmeyin. Hiçbir şey demem. Ama anlamadığınız, anlayamayacağınız dinin içrek yorumuna ve irfanına şirk deyip, putperest demeyin.
Son olarak madem tasavvufa şamanizm, neoplatonizm, kabala deyip kestirip atıyorsunuz bana islamla yeryüzündeki diğer dinler arasındaki farkları sıralayın...
inanın bana islamla diğer dinler arasındaki farklar tasavvufla diğer ezoterik cemaatler arasındaki farklardan daha az!!!
niceler gittiler mürşid arayı
arayanlar buldu derde devayı
bin kez okur ise aktan karayı
bir kamil mürşide varmadan olmaz .
kadılar mollalar cümle geldiler
bütün kitapları yere serdiler
sen bu ilmi nerden aldın dediler
bir kamil mürşide varmadan olmaz
arayanlar buldu derde devayı
bin kez okur ise aktan karayı
bir kamil mürşide varmadan olmaz .
kadılar mollalar cümle geldiler
bütün kitapları yere serdiler
sen bu ilmi nerden aldın dediler
bir kamil mürşide varmadan olmaz
islam'ın iç veya mistik yüzü olarak tarif edilir. Bazıları da onu varlığın özü, doğası ve mutlak hakikat'e ulaşma yolu ile ilgili Perennial Felsefe'nin islami yüzü olarak tarif etmişlerdir.
Kimilerine göre, tasavvuf şeriattan daha yüksek bir aşamayı ifade eder. Mutasavvıflar sufi olmaya çalışmışlar, tekkeler, medreseler kurmuşlardır. Sufiyâne hayat yaşamaya çalışanlara derviş de denilir. Türkler arasında Tasavvuf Batı Türkistan’da çıkmıştır.ilk sufiler keşif sahibi insanlardı, mala mülke değer vermezler, bazen çıkınları bile olmadan gezer ve gittikleri yerlerde insanları dini yönden aydınlatırlardı.
*
Kimilerine göre, tasavvuf şeriattan daha yüksek bir aşamayı ifade eder. Mutasavvıflar sufi olmaya çalışmışlar, tekkeler, medreseler kurmuşlardır. Sufiyâne hayat yaşamaya çalışanlara derviş de denilir. Türkler arasında Tasavvuf Batı Türkistan’da çıkmıştır.ilk sufiler keşif sahibi insanlardı, mala mülke değer vermezler, bazen çıkınları bile olmadan gezer ve gittikleri yerlerde insanları dini yönden aydınlatırlardı.
*
Tasavvufa müşriklik diyen islmcılar hakkında;
http://populerkulturcoplu...e-aykr-m-ve-islamclk.html
ibn-i Teymiye ve tasavvuf;
http://populerkulturcoplu...ibn-i-haldun-acsndan.html
http://populerkulturcoplu...e-aykr-m-ve-islamclk.html
ibn-i Teymiye ve tasavvuf;
http://populerkulturcoplu...ibn-i-haldun-acsndan.html
gel ey kardeş hakkı bulayım dersen ,bir kamil mürşide varmadan olmaz
resulün cemalin göreyim dersen , bir kamil mürşide varmadan olmaz
niceler gittiler mürşid arayı ,arayanlar buldu derde devayı
bin kez okur isen aktan karayı ,bir kamil mürşide varmadan olmaz
gel şimdi kardeşler gidelim bile ,nice aşıkların bağrını dele
cebrail delildir ahmed e bile ,bir kamil mürşide varmadan olmaz
kadılar mollalar cümle geldiler ,bütün kitapiarı yere serdiler
sen bu ilmi nerden aldın dediler ,bir kamil mürşide varmadan olmaz
yunus emre bunda mana var dedi ,bir kamil mürşide sende var hadi
hazreti musa ya hızır var dedi ,bir kamil mürşide varmadan olmaz .
resulün cemalin göreyim dersen , bir kamil mürşide varmadan olmaz
niceler gittiler mürşid arayı ,arayanlar buldu derde devayı
bin kez okur isen aktan karayı ,bir kamil mürşide varmadan olmaz
gel şimdi kardeşler gidelim bile ,nice aşıkların bağrını dele
cebrail delildir ahmed e bile ,bir kamil mürşide varmadan olmaz
kadılar mollalar cümle geldiler ,bütün kitapiarı yere serdiler
sen bu ilmi nerden aldın dediler ,bir kamil mürşide varmadan olmaz
yunus emre bunda mana var dedi ,bir kamil mürşide sende var hadi
hazreti musa ya hızır var dedi ,bir kamil mürşide varmadan olmaz .
böceklerin anlayamayacağı şeylerdir bari susun da adam sanalım. şuraya bak ya rezalet!
ot çekip gördüklerini gerçek sanmak dışında bir şey değildir.
güncel Önemli Başlıklar