nakşibendilik

    32.
  1. Bir kez bir tanıdık sebebiyle aralarında bulundum . Cesur biri olmama rağmen korktum Allah 'ı zikrederken toplu ölecekler sandım.
    9 ...
  2. 28.
  3. Türkiyedeki islam anlayışı ve tarikatlar ile yakından ilgilendiğim bir dönemde kulaktan dolma değil de elle tutulur bilgiler edinmek için bunların adıyamandaki dergahına gitmiştim. Öncelikle şunu söylemeliyim ki nur cemaatindeki gibi maddi bir beklenti içinde olmamaları tek artıları. Başka hiçbir mantıklı tarafı yok. internetten açıp öğrenebileceğiniz tarihi bilginin dışında gözlemlerimden bahsedeyim, dergah aşırı kalabalık ve büyük bir bahçe kadın erkek olarak bölümlere ayrılmış durumda. Bu bahçenin içerisinde de gavs dedikleri kişinin kendisinin, oğullarının ve kızlarının evleri var. Gelen insanların yatması için bir bina var fakat oraya sığmadıklarında bahçede yatıyorlar. iki türlü de değişen bir şey yok yerde yatılıyor. Kürtler çoğunlukta fakat yurt dışından bile gelen var. Uzun yıllardır toplumun her kesimine nüfuz etmiş durumdalar. gavsın gelinleri ve kızları yani anne dedikleri kişileri hiç sevmedim. Bahçenin içinde büyüklene büyüklene bi yürümeler bi suratsızlıklar. Günde 1 kere miydi yoksa daha mı fazlaydı emin değilim ama en az 1 kez herkese çorba ve ekmek dagıtılıyor. Ekmekler normal marketlerdeki ekmeklerden değil sanırım dergahta yapılıyor. Zaten bunları yapacakları tüm malzemeleri kendi tarlalarına ektikleri ürünlerden sağlıyorlar. Alırken herhangi bir ücret talep etmiyorlar.
    Diğer tüm cemaatlerde olduğu gibi bunda da abuk subuk bir sürü durum vardı gözümde. Siyasetle uğraşmadıklarını söylüyorlar ama bu kadar nüfuzlu bir cemaatin siyasette elinin olmaması mümkün değil. Muhsin yazıcıoğlu nun buraya tabii olduğunu duymuştum.
    Adıyamanın menzil ilçesinin kahta köyünde dargahı bulunan, gavslarının peygamber soyundan geldiğini iddia eden cemaattir.
    5 ...
  4. 12.
  5. son açıklaması aşağıda olan tarikat.

    ''facebook'da dövmesini göstermek adına şekilden şekile girerek fotoğraf çektiren bir çok gencimizin artık dergahımıza girebilmesi için ekstra çile çekmesine gerek yoktur. bilgilerinize arz ederiz.''
    3 ...
  6. 14.
  7. sofi liği benimseyen tarikattır ki , türklerin benimsediği ve dünyaya yaydığı sistemdir.

    islam terbiye biçimi. laikleri zamanı itibari ile ve hala çok rahatsız ettiği bilinir.

    dış güçlerin ve türkiye de ki ülkeyi savunduğunu zanenden laik , kemailst, ateist gibi unsurların dağıtmaya çalıştığı biliniyor.

    tekke ve zaviyelerin kapatılmasındaki en büyük hedef , mevleviler ve nakşilerdi.

    atatürk ünde üzerinde çalıştığı meselede budur , kapatılamayan bu tarikatlar , günümüzdeki varlıklarını dalga dalga büyüterek dinin yaygınlaşması ve ülke insanının disizleştirilmesi ve ya paganizm inancını yayılmasını önlama gibi misyonları da vardır.

    türkiye deki en büyük tarikattir ve Muhammet Bahaeddin Nakşibendi'nin 1318-1389 de kurduğu islam terbiye biçimidir.

    ülkemizde " yobaz " olarak bilinen kesimin çoğunluğunu temsil ederler.

    gerici olarak aşşağılanırlar , dinlerine sahip çıktıklarından tüm ülke içinde mihraklar ve dış güçlerin hedefindedir.

    sayısı tam olarak bilinmesede ülkenin yarısının gönül verdiği tarikattir. allah daim etsin.
    5 ...
  8. 8.
  9. her tasavvuf tarikatı gibi zamanla içine bid'at lar girmiş topluluktur. yine de birçok topluluğa göre kendini iyi korumuş, öğretilerinin çoğunu uygulamaya çalışmıştır. yüzlerce kola ayrılan bu tarikatın her kolundakiler tarikatın esas kolu olarak kendilerini, tarikatın yaşayan en büyük kişisi olarak kendi murşidlerini görmekte ki bu tasavvuf kültürüne göre zaten olması gereken bir bakış açısıdır. temel olarak ibadetin gizliliğini benimserler.kişinin iç alemini eşinden bile gizlemesini, ibadetin ancak ve ancak sufi ile rab arasında olması gerektiğini, mecbur kalınan hallerde danışmak amacıyla tarikat liderine anlatılabileceğini vurgular.
    4 ...
  10. 17.
  11. bir vekilden tövbe alıp vird, hatme ile yola devam edenlerin adıdır.
    3 ...
  12. 1.
  13. Muhammet Bahaeddin Nakşibendi'nin (1318-1389) kurduğu tarikattır. islam - Sünni
    tasavvuf anlayışının en yaygın temsilcisidir. Tanrıya yaklaşmanın ancak daha çok ibadet yapmakla olanaklı olabileceğini savunur.
    2 ...
  14. 6.
  15. bahaettin nakşibent tarafından ya da onun adına kurulan tarikat. başlıca temelini zikr oluşturur. tarikat kuralına göre, şeyhin anılmasını salık verdiği tanrı adlarından birini içten, gizli ya da sözlü, sürekli olarak anmak gerekir-miş.
    3 ...
  16. 3.
  17. ülke capında sayısız mürid ve dergaha sahip tarikat.
    2 ...
  18. 11.
  19. şah-ı nakşibendi'nin "yolumuz terk i dünya, terk i ukba, terk i hestî, terk i terk yoludur" diyerek özetlediği yol yordam.
    3 ...
© 2025 uludağ sözlük