muhyiddin ibn arabi

entry128 galeri9 video1
    99.
  1. vahiy yerine keşf kelimesini kullanan, güya Allah'ın kendisine kelamlar vahyettiğini öne süren, her şey Allah'tır, Allah da iyidir, böylece kötülük sadece iyiliğin sürmesi icin gereken bir şeydir gibisinden açıklamalar yapan ve yazılar yazan garip kişilik.

    tasavvufi bilgiler ile islam'ı karıştırmayınız.

    tasavvufu eğer dikkatle inceler ve toplumsal kalıplardan çıkarsanız, vay Serhat neler dönmüş moduna bağlayabilirsiniz.

    tabii ki siz neye istiyorsanız ona inanmaya devam edin. yalnız tasavvufi bilgilerin ıslam ile temelde çakıştığını da unutmayın.

    Spiritüalist kişiler böyle böyle ortalığı karıştırdı gitti.

    neyse.
    1 ...
  2. 98.
  3. osmanlı'nın kuruluşu esnasında hayatta olmayan ancak öncesinden osmanlı'nın kurulacağına dair yazdığı risalesinde işaretler veren ve osmanlı devleti'nin kurucularına manevi desteği çok olduğundan dolayı diriliş ertuğrul'da kendisine yer verilen şeyh-i ekber.
    3 ...
  4. 97.
  5. Diriliş Ertuğrul'da olmaması gereken ama olan adam.
    1 ...
  6. 96.
  7. Bir tasavvufçu yumu risk almaktan korkuyoruz, yoksa Allah ve rasulunun yolunumu? Asla Allah ve rasulunun yolunu riske edemeyiz.
    insanlara din en kolay anlayacakları şekilde izah edilir. Ayrıca ayaklarının altına altın para gömerek sırf dikkat çekmek için " sizin taptığınız şey benim ayaklarımın altındadır" ifadesi şahsa değil genele hitap etmektedir. Şimdi beni Arabi ye dil uzatıp ımanımın tehlikeye düştüğü nü ima edenler, Arabi nin çoğunluğa bu sözü söylemesini neyle izah edecekler?
    Neticede tapma sadece Ilah ile ilgilidir. Yani insanlar parayı çok sevip günahkar olabilirler. Cıhattan, gazadan kaçabilir ler. Lakin onları takva eksikliği yada gunahkarlıkla uyarmak dururken onlara; Allah tan başkasını da göstererek " sizin taptığınız benim ayaklarım altıdadır " nasıl izah edilebilir.

    Şeriat tir cümle işlerin başı

    Serıatsız tarikat şeytan işi

    Tarik ehlinde yok ise şeriat

    Şeytan dır onun şeyhi ol dem mutlak.

    Biz kur anı anlayacağız, onu farklı farklı tefsirler le ortaya dökerken hata yaparızda dinden çıkarız demeyeceğiz, ama bazı ne söylediği belli siz tasavvufçuların abuk subuk laflarını tefsir etmekten bile küfre düşeriz diye korkacağız. Vah vah vaaah.
    1 ...
  8. 95.
  9. kendisi nasipsiz ağızlarla uğraşmamış 'sizin taptıklarınız benim ayağımın altındadır' gibi üstü kapalı laflarla geçiştirmiştir. anlamak istemeyene laf anlatmak söze ihanettir, bu yüzden sevenler sevsin sevmeyenler de düşüncelerini geçiştirsin risk almasın bence. gün gelir onun bastığı yerden altın fışkırır geçmişte kanıtlandığı üzere..
    2 ...
  10. 94.
  11. " Biz her kese yolunu süslü gostermişizdir" Yani kim din çizgilerinın içinde, kim dışında hakem ortada.
    Kimse şeriat çizgisinden çıkarak Rab ile seviştiğini idda edemez. Bir insan ın Allah a yaklaşması onun kanun ve kurallarına sarılmasından başka bir metod içermez.
    Her kim olursa olsun, Allah ile arasına kur anın dışında bir yol kuramaz, bu yolda kendine ayrıcalık tanındığını iddia edemez.
    0 ...
  12. 93.
  13. Birçok alimin reddiye verdiği, siz benim yazdıklarımı okumayın okursanız şirke düşersiniz diyerek insanları etkisi altında tutan şahıs. Dinin anlaşılmasını engellemeye çalışmıştır.
    1 ...
  14. 92.
  15. Batinin en cok kopya cektigi islam alimlerinden biridir.
    2 ...
  16. 91.
  17. Bu adamı el üstünde tutup yere göğe sığdıramayanlar,

    sıkı hanefi tassubunun bataklığına göte kadar cehalete bulanmış, isnadsız ve mesnedsiz kişilerden ibaret olup;

    bir çoğu da aynı bataklığın diğer bir kubur faresi karanlık ve leş kokan ağızlarıyla sağda solda hocayım diye gezenlerin ağızlarının içine bakıp tasavvuf pisliğinin çok güzel bir şey olduğunu sanan kişiliklerin şeyhül ekber dedikleri,

    Aslında kendisinin ehli sünnet uleması tarafından şeriat zahire hükmeder mottosuyla hareketle şeyhül ekfer olan ve şu an cehennemde kalın bir kütük olarak hala yanmaya devam eden kafirlerin babasıdır kendisi.

    Aynen böyle.
    0 ...
  18. 90.
  19. Anlamadan eleştirilen kişi. Özellikle günümüz modern dünyasında anlamak biraz daha zor zaten kendisini anlayanlar çok azdır. (imkansız diyecektim ama anlayanlara haksızlık olur.)
    kısacası eleştirmeye lüzum olmayan günümüz Anadolu coğrafyasındaki islamın temellerini atan kişilerden biri (belki Ahmet Yesevi kadar). Fikirleri Osmanlının dinamiklerinden biri olmuştur. örnek olarak osmanlının ilk müderrisi Davud-u Kayseriyi verebiliriz. kendisi ibn-i Arabinin öğrencisi.
    3 ...
  20. 89.
  21. Ibn Arabi’yi anlayabilmek kendi eserlerini ve hayatını bilmenin yanında, Kuşayri’nin Risale-i Kuşayri, Serrac’ın Luma’sı, Kaşani’nin Istılahat-ı Sofiye’si, Kelabazi’nin Taarruf’u ve Cürcani’nin Kitabaü’t Tarifat’ı gibi eserleri de bilmeye tabiidir. Keza, derin anlayış ve öğrenimin uzağından Ibn Arabi’nin söylemlerini anlamak, diğer tüm tasavvuf ehinin eser ve rubailerini anlayabilmek kadar imkansızdır. (Hayyam’ın rubailerinin yanlış anlaşılması gibi)
    3 ...
  22. 88.
  23. Yuzeysel olarak yorumlaninca yanlis ansilan,sirkle itham edilen kisi.Tasavvuf derin derya bir konudur,hakim olmak gerekir.
    6 ...
  24. 88.
  25. Mana aleminde gorduklerini oldugu gibi aktaran zat. anlattiklari bu dunya mantiginda insan akliyla anlamlandirilamadigindan tam anlamiyla anlasilamamis hatta yerden yere vurulmustur. Eminim yuzyillarca daha tartisilacak.
    1 ...
  26. 87.
  27. Yıl olmuş 2015 hala boşa eleştirilen adam.

    Füsustan kelime cımbızlayanlar füsustaki metaforları, paradoxları, aynaları kavrayamazlar.

    Bunları söyleyince kızıyorlar ama bu hayatta anlaşılmayacak bazı şeyler vardır.

    Kim ibn-i Arabi'yi anladım diyorsa bilinki anlamamıştır.

    Ama bugün bu adamı eleştirenlerin meselesi bambaşka...

    Çünkü ibn Arabi tartışmalı bir figür.

    ibn Arabi'yi günümüzde eleştirenlerin niyeti ibn Arabi üzerinden bütün tasavvufu din dışına atmak.

    Halbuki ibn-i Arabı'yi eleştirenlerin büyük çoğunluğu zaten tasavvufu benimseyen insanlar.

    Örneğin ibn-i Teymiye bir Kadiri Sufisidir.

    ibn-i Haldun tasavvufu benimser hatta bir rivayete göre Şazelidir...

    http://populerkulturcoplu...ibn-i-haldun-acsndan.html

    Yani kısaca boşuna kasmayın ibn-i Arabi üzerinden tasavvuf düşmanlığı yaymaya.

    Ha kafanızdaki hayali ibn-i Arabi'yi bırakıp biraz ne dediğini az da olsa anlamak istiyorsanız Afifi okuyun...
    1 ...
  28. 86.
  29. Bundy nin kirik kalbi ile kafiyelidir. Tamam kotu espri yapmiyorum bu sondu.
    2 ...
  30. 85.
  31. Bu adam mı göklere çıkaran insanların kafasında ciddi problem olduğunu düşünüyorum.

    --spoiler--
    Nasıl ki firavun suda boğulurken Allah’ın kendisine verdiği iman sayesinde Musa onun için de göz nuru oldu. Şu halde Allah, (bu yüzden) Firavun’u pak ve temiz öldürdü. Çirkin ve fena amellerinden onda bir şey kalmadı. Çünkü Allah onun ruhunu yeni bir günah işlemeden önce ve imana geldiği anda kabz etti. Hâlbuki islam (yani Hakk’a teslim ve onu tasdik) evvelce geçmiş olan günahları ortadan kaldırdı. Allah bu ilim ve mazhariyeti dilediği kimse için ayet ve alamet kıldı. Ta ki hiç kimse ilahi rahmetten umutsuzluğa düşmesin. Çünkü kâfirlerden başka hiç kimse tanrı rahmetinden umut kesmez. Şu halde firavun eğer umutsuzlardan olsaydı imana yanaşmazdı.
    Fusus-ül- Hikem Muhyiddin-i Arabî. Sayfa 301. Çeviren Nuri Gencosman M.E.B istanbul 1992 Ayrıca bkz. (El-Futûhât El-Mekkiyye, Muhyiddin ibn’ül Arabi, sayfa 99. )
    --spoiler--

    Bu da bize Kuran'ın öğrettiği. Var sen anla gerisini, kimlerle uğraşıyoruz yıllardır.

    --spoiler--
    Sonra bu peygamberlerin arkasından Musa'yı ayetlerimiz ile Firavun'a ve yakın adamlarına gönderdik, fakat onlar ayetlerimize karşı zalimce bir tutum takındılar. Gör bakalım, bozguncuların sonu nice oldu? A'RÂF - 103

    --spoiler--

    edit: be hey eksileyen dürzü sen açıkla şu konuyu da öğrenelim.
    4 ...
  32. 84.
  33. Albert Einstein yanında alt etmiştir bu adamın.
    (bkz: ilmi cifr)
    1 ...
  34. 83.
  35. Mecaz Avamda Olur Hakikat

    Artık hangisi hakikatin kendisi, hangisi rüya bir önemi yok.

    Bu dünyAda her ne varsa hepsi vehim ve hayal, aynalara girmiş suretler veyahut gölgeler.

    Son zamanlarda daha Ulyssesi okuyup anlayamacak mallar kalkmış onun kitaplarını anladıklarını iddia edip bide yetmezmiş gibi kafirlikle, müşriklikle suçluyorlar.

    Sorsan ne ibn-i Haldunu okumuştur, ne Gazali'yi, ibn-i Rüştü.
    Tasavvufa eleştirisi sadece neoselefilik ve kurancılık gibi dar modernizmin esiri olmuş din anlayışlarının çarpıtmalarından ibaret sadece.

    Son olarak büyük müfessir aynı zamanda ibn-i teymiye takipçisi Alusi diyor ki;(hem selefi arkadaşlar hem de sadece kuran diyen arkadaşlar alusinin tefsirinide hesaba katarak dinlesin)

    `BEN ibn-i Arabiye katılmıyorum. Ama anlamıyorum. Bunu derken neden demiş, niye demiş. Bu yazının arkasında nasıl bir arkaplan, altmetin var...
    Anlayamadığım bir şey üzerinden ithamkar bir tavra bürünemem. Ama katılmıyorum.`
    0 ...
  36. 82.
  37. hallacı mansur, bu zaat ve bilimum tasavvuf ehli çok tehlikeli sularda yüzmüş. Hatta öyleki (bkz: hallacı mansur)
    Enel hak yani ben hakkım demiştir.
    taassubi düşünceyi bir tarafa bırakıp iyice araştırmak gerekir.
    1 ...
  38. 81.
  39. ibn- i Arabinin evliya olduğuna inanmak bile veli olmanın yarısıdır. diyor alimler.
    1 ...
  40. 80.
  41. diriliş ertuğrul dizisinde en önde gelen karakterlerden biridir.
    1 ...
  42. 79.
  43. evreni ve gerçek alemi bir 'rüya' olarak nitelendirir ve insanların gerçeklik algısını bozar. bu dünya rüyadır, gerçek değildir, gölge alemdir * , tek gerçeklik insanın hayal aleminden aldığı bilgilerdir.

    bu fikirleriyle Müslümanların gerçeklik algılarına bozduğu için, bilimden uzaklaşmalarına ve islam medeniyetinin sonunun gelmesine zemin hazırlamıştır. günümüzdeki uzantılarına da değineceğiz elbet.
    1 ...
  44. 78.
  45. 'insan Hakk'ın* zuhurundan * bir parçadır' diyen şeyh efendi böylece insanı cisimleşmiş tanrı yerine koymakta bir nevi hıristiyanlığın iddialarını islam'a sokmaktadır.
    2 ...
  46. 77.
  47. Mahmud-i Şebisteri, ibn-i Arabi'nin 'şirk' kokan söylemlerini şöyle desteklemektedir:

    kafir, putta tecelli eden hakikati anlayabilseydi kendi dininden dalalete düşer miydi? Maddi ilahlara tapanlar da binnetice yine Hakk'a tapıyorlar. * çünkü Hakk'ın vücudundan ayrı bir vücut yoktur ki * bu ibadetleri o muhayyel * ilah'a ait olsun.
    1 ...
  48. 76.
  49. dini bozmak ve insanları etkilemek için tasavvuf şeyhlerinin en temel söylemleri 'bizi kimse anlayamaz, dediklerimiz sırdır, bunlar bize verilmiştir, yazdırılmıştır, söylettirilmiştir' ifadeleridir. muhatabının zekasını küçümseyerek ve kendisini 'ulaşılmaz', 'anlaşılmaz', 'bilinemez' bir alana taşıyarak her dediğini kabul ettirme taktiği kısaca.

    kendilerini 'veli' olarak nitelendirir ve peygamberden daha üstün olduklarını iddia ederler. çünkü veliler allah ile 'aracısız' iletişime geçmektedirler. peygamberlerin vahiy aldığı kaynağın (melek) kaynağından (allah) doğrudan bilgi alırlar. peki bunun doğruluk ölçüsü nedir, doğruluk ölçüsü yine kendileridir...
    3 ...
© 2025 uludağ sözlük