bugün
- karıncaları öldürmeden evden uzaklaştırma yöntemi15
- zalbert ramstein14
- sokak ortasında ilişkiye giren muhafazakar çift22
- meral akşener11
- elini cebine atınca en az 5000 lira olmalı10
- kablosuz sütyen20
- bugün yaşadığınız en üzücü olay11
- hangi sözlükçüyü dövmek istersiniz12
- kadir mısıroğlu üstadın hoplattığı oğlanlar14
- yazarların cinsel tercihi9
- icardi190537
- albay kemal22
- arkadaşlar sizce yakışıklı mıyım31
- müge anlı ile anadolu irfanı8
- seni allaha şikayet ediyorum erdoğan8
- meral akşener'in sarı saçları10
- peygamberlerin yahudi olması8
- kadir mısıroğlu mezarı10
- gizli samyel24
- 6 haziran 2024 meb ile ilgili skandal iddia25
- kuresel ikinma'nın sözlüğe dönüşü10
- aşkım ben hiç osurmuyorum bizde genetik diyen kız11
- estetikle 30 yaşına dönen teyze8
- belediye otobüsüne kaçak binme yöntemleri10
- türklere peygamber gönderilmemiş olması19
- türk tarihinin en büyük komutanı rte dir18
- kadınlar konusunda bilmek istediğiniz ne var12
- okula gidiyorum sözlük9
- ronaldo'nun fenerbahçe'ye gelme ihtimali12
- zalbert ramstein'in kürt olması15
- jose mourinho29
- sarılma ihtiyacı9
- havalar ısınınca orospu gibi giyinen kadınlar19
- kaç tane gerçek istanbullu tanıdınız17
- biz bu hayata çalışmaya mı geldik8
- sözlüğün bağımlılık yapması11
- 48 cm penisi olan adam12
- anın görüntüsü10
- türk kadınlarındaki en büyük sorun19
- türk polisinin güzel kızlara karşı olan nezaketi21
- merve boluğur11
- nude isteyen kız12
- güçlü kadınların ortak özellikleri17
- şanlıurfa da damattan istenilenler listesi13
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur10
- sözlüğün en iyi iki erkek yazarı12
- kemalistlerin insanları atatürk ten soğutması20
- magicovento13
- sözlüğün en iyi iki kadın yazarı34
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü12
2012 de 83 yaşında vefat etmiş yönetmen.
türk sinemasının en büyük değeri. kendisinin oğuz atay ile benzer bir kaderi olmuş. dönemindeki sağcılar onu komünistlikle, solcular da tutuculukla suçlamışlardı, sonuçta kimseler onu anlamamıştı. o da zaten sinemasını birilerinin duymak istediklerini söylemek için değil, kendisi için yapardı. bence hala değeri bilinmeyen, sevmek zamanı, susuz yaz gibi filmleri olan türk yönetmen.
fazla bilinmeyen ilginç filmleri ...
Müthiş Bir Tren (1975), Director: Metin Erksan
https://www.youtube.com/watch?v=b8RN8YZ-M5Y
**************
Bir intihar (1975), Director: Metin Erksan
https://www.youtube.com/watch?v=Y0tkDa8X9aA
************************
Geçmis Zaman Elbiseleri (1975), Director: Metin Erksan
https://www.youtube.com/watch?v=oYjsK_hA6No
***********************
Sazlık (1975), Director: Metin Erksan
https://www.youtube.com/watch?v=CkFbqdjXtLA
**************************
keşke bunlar renkli çekilseydi .
metin erksanla, tanıştım, çok efendi bir insandı .
allah rahmet eylesin ......
Müthiş Bir Tren (1975), Director: Metin Erksan
https://www.youtube.com/watch?v=b8RN8YZ-M5Y
**************
Bir intihar (1975), Director: Metin Erksan
https://www.youtube.com/watch?v=Y0tkDa8X9aA
************************
Geçmis Zaman Elbiseleri (1975), Director: Metin Erksan
https://www.youtube.com/watch?v=oYjsK_hA6No
***********************
Sazlık (1975), Director: Metin Erksan
https://www.youtube.com/watch?v=CkFbqdjXtLA
**************************
keşke bunlar renkli çekilseydi .
metin erksanla, tanıştım, çok efendi bir insandı .
allah rahmet eylesin ......
yüksek lisans dersinde bir hocamız hayatını konu alan (bkz: kuyuda bir yönetmen) kitabını ödev vermişti. güzel bir ödev yapmıştım çünkü çok sevdiğim bir yönetmen. sevmek zamanı filmi çok çok hoştu.
(bkz: mücahit gündoğdu) 'nun kuyuda bir yönetmen kitabında anlattığı büyük yönetmen.
bu toprakların gördüğü en büyük sinemacıdır.
Kendisinin en sevdiği filmini Hicran yarası olarak ifade eden büyük yönetmen.
Ne yazık ki filmin tek negatifi devlet film arşivinde yanmıştır.
Baş rolünde sadri alışık'ın oynadığı 1950'li yılların istanbul sokaklarında geçen ve küçük kağıtlara yazılmış şarkı sözleri satan bir gencin üzerinden hayat bulan böyle bir filmin yapılmış olduğunu bilip izleyememek acı vericidir.
Ne yazık ki filmin tek negatifi devlet film arşivinde yanmıştır.
Baş rolünde sadri alışık'ın oynadığı 1950'li yılların istanbul sokaklarında geçen ve küçük kağıtlara yazılmış şarkı sözleri satan bir gencin üzerinden hayat bulan böyle bir filmin yapılmış olduğunu bilip izleyememek acı vericidir.
hacivat karagöz neden öldürüldü filmi ile ilgili makalesini yana yakıla aradığım üstat.
bilenler bi el atsın.
bilenler bi el atsın.
zamanın ötesinde çalışmalar yapmış, türk sinemasının en büyük yönetmenlerinden birisidir. piyasanın klişelerine saplanmamış farklılıklar sunmuştur.
4 filmini izledim yakın zamanda.
acı hayat, susuz yaz, kuyu ve sevmek zamanı... bir de bunların dışında izlemeyi düşündüğüm yılanların öcü var sırada. bu film daha sonraları çekilen şerif gören versiyonuyla daha çok biliniyor.
kuyu'nun kuran'dan alıntı yaparak başlaması, zorla güzellik olmaz öngörüsü ve tutku-sevgi üzerine çıkarımlar yapması gene vurucu finali ve nil göncü 'nün kısa bir süre sonra hayatını kaybetmesi ; acı hayat'ta ev bulma arayışı içinde istanbul 'un bakir hallerine evsahipliği yaptığımız realist sahne ve burjuva yaşantının yansıtıldığı karelerdeki inandırıcılık ( bir çek karalanıp durması gibi); susuz yaz'da erol taş 'ın öldükten sonra suyun içinde sürüklendiği sahne ve erol taş'ı ziyadesiyle kötü adam rolüne hazırlaması, sevmek zamanı 'ndaki surete aşık olma olgusu ben sana değil senin resmine aşığım yaklaşımıyla kayığın içinde gelinlikle son bulan marjinal sahne akla ilk gelenler...
ilklerin yönetmenidir anlayacağınız. ömer lütfi akad 'la beraber en mühim iki yönetmenimizden birisi olduğunu düşünüyorum.
4 filmini izledim yakın zamanda.
acı hayat, susuz yaz, kuyu ve sevmek zamanı... bir de bunların dışında izlemeyi düşündüğüm yılanların öcü var sırada. bu film daha sonraları çekilen şerif gören versiyonuyla daha çok biliniyor.
kuyu'nun kuran'dan alıntı yaparak başlaması, zorla güzellik olmaz öngörüsü ve tutku-sevgi üzerine çıkarımlar yapması gene vurucu finali ve nil göncü 'nün kısa bir süre sonra hayatını kaybetmesi ; acı hayat'ta ev bulma arayışı içinde istanbul 'un bakir hallerine evsahipliği yaptığımız realist sahne ve burjuva yaşantının yansıtıldığı karelerdeki inandırıcılık ( bir çek karalanıp durması gibi); susuz yaz'da erol taş 'ın öldükten sonra suyun içinde sürüklendiği sahne ve erol taş'ı ziyadesiyle kötü adam rolüne hazırlaması, sevmek zamanı 'ndaki surete aşık olma olgusu ben sana değil senin resmine aşığım yaklaşımıyla kayığın içinde gelinlikle son bulan marjinal sahne akla ilk gelenler...
ilklerin yönetmenidir anlayacağınız. ömer lütfi akad 'la beraber en mühim iki yönetmenimizden birisi olduğunu düşünüyorum.
zamanında aziz nesin bile metin erksan'ın yaratıcı yazarlığının elinden alınması gerektiğine dair bir manifesto yayınlamış. üzücü.
kaynak: (bkz: bir yudum insan)
kaynak: (bkz: bir yudum insan)
en son filmini 1982 yılında çekmiş, uzun süre sinemaya küsmüş, kafasında en çok proje olan yönetmendi. sinemaya ilk başladığı dönemden beri kendi üslubunu bulmuş, bunu dert edinmiş, sinemayı dert edinmiş bir yönetmendi. sadece sinemayı değil sinema tarihini de önemserdi. yakın dönemdeki en büyük kayıplarımızdan.
'ulusal sinema' akiminin öncülerinden, ayni zamanda uluslararasi başarilara da sahip türk sinema yönetmeni, senarist ve sinema teorisyenidir. 'susuz yaz' filmiyle berlin film festivali altin ayi ödülünü kazandi. Çeşitli ulusal sinema ödüllerinin yani sira, 2003 yilinda kültür ve sanat büyük ödülü'nü cumhurbaşkaninin elinden almiştir.
sevmek zamanı filmiyle; ''Aşk belki de bir insanın yalnızca gönlündedir. içselleştirdiği, sadece kendisiyle paylaştığı, hayalini kurduğu ama gerçeğine dokunamadığı bir resimdir.'' fikrini insanın zihnine hücum ettiren dahi yönetmen.
kişiliği ile ilgili yazıları okudukça, "tam da aşık olunacak türde bir adam" dedirten üstad.
http://www.radikal.com.tr...1096537&CategoryID=82
http://www.radikal.com.tr...1096537&CategoryID=82
aramızdan göçüp gitmesiyle yazlar artık daha susuz...
ve daha acısı kendisinden önce, "sevmek zamanı"'nı izlemeden aşk filmleri üzerine konuşan milyonlarca insan öldü gitti.
ve daha acısı kendisinden önce, "sevmek zamanı"'nı izlemeden aşk filmleri üzerine konuşan milyonlarca insan öldü gitti.
bugün hayatını kaybettiğini az önce öğrendiğim, türk sinemasının saygı değer usta yönetmenlerinden. her filmi ayrı ayrı tadlar bırakır damakta.
sevmek zamanı filmini inceleyen bir belgeselde filmin her karesinin kartpostal niteliği taşıdığı söyleniyordu ve doğruydu da.
türk sinemasının temel taşı olan ve sinemamızda yepyeni bir çığır açan ''sevmek zamanı'' isimli filmin yönetmeni.
o yıllarda ''sevmek zamanı'' anlaşılamamış, tek bir ödül alamamış ve gişe başarısı gösterememiştir.
bugün ''sevmek zamanı'' türk sinemasının en iyi 3 filminden biri olarak kabul edilmektedir.
allah rahmet eylesin.
o yıllarda ''sevmek zamanı'' anlaşılamamış, tek bir ödül alamamış ve gişe başarısı gösterememiştir.
bugün ''sevmek zamanı'' türk sinemasının en iyi 3 filminden biri olarak kabul edilmektedir.
allah rahmet eylesin.
hayatını kaybetmiş büyük yönetmen.
gerçekçi filmlerin, gerçek yönetmeniydi...
gerçekçi filmlerin, gerçek yönetmeniydi...
bugün kaybettiğimiz usta yönetmen.
Mekanı cennet olsun.
Mekanı cennet olsun.
allah rahmet eylesin türk sinema tarihine şekil vermiş bir isim. mekanı cennet olsun.
güncel Önemli Başlıklar