kadınlar sizin tarlanızdır

entry103 galeri6
    77.
  1. Kadınların doğurganlık özelliklerini belirten ayettir.
    Ayrıca memeleri de Çukurova toprakları gibi mümbittir.

    (bkz: mümbit)
    0 ...
  2. 76.
  3. Doğru bir tespit olmuş. Ne ekersen onu biçersin. iyi bakarsan güzel verim alırsın, iyi bakmazsan babayı alırsın.
    0 ...
  4. 75.
  5. 74.
  6. 73.
  7. 72.
  8. Ilgili kelimenin Arapca'daki 86. anlamina bakarak "yuce, saygideger" anlami kazandigini gorebilirsiniz. Bir kuran karalama kampanyasinin daha ustaca bir ceviri manevrasiyla altindan kalktik cok sukur. Darisi nisa-34 icin.
    8 ...
  9. 71.
  10. "Eşleriniz sizin nesil yetiştiren tarlanızdır. Tarlanıza dilediğiniz şekilde varın. Kendiniz için ilerisini düşünerek hazırlık yapın. Allah’ın haram kıldığı şeylerden korunun ve O’nun huzuruna varacağınızı iyi bilin."
    Nesil yetiştirmeye atıfta bulunulmuş ayettir.
    5 ...
  11. 70.
  12. Tam bir maganda söylemi. Tanrıda az maganda değil hani. "kadınlarınızı hafifçe dövebilirsiniz" ayeti gibi...

    Mal gibi birşey kadın kuranda bile, ikinci sınıf vatandaş. Tüm dinlerde öyle. Peygamberlere bakın. Lanet olsun sanki birşeyler yanlış gitmiş tarihte.

    Neden tanrı hep erkek peygamber seçmiş. işte burda bile insanın burnuna boktan kokular geliyor. Birşeyler yanlış.

    Yoksa erkekler durmadan din mi uydurmuş tarih boyu kadınları kontrol altına almak için.
    3 ...
  13. 69.
  14. 68.
  15. ister darı ekersin ister arpa ister bamya, ister başına ister sonuna demek istemişler. malum dinin beyanı.
    3 ...
  16. 67.
  17. tarla, bostan, tohum, döl vb. kavramları akla getiren insan ifadesi.
    2 ...
  18. 66.
  19. eğime dik sürün erozyon olmasın, malum erozyonla savaşmazsak humusça zengin topraklarımızı kaybederiz, yanlış öneri.
    1 ...
  20. 65.
  21. islam'ın biz erkeklere emrettiği gerçektir. efendim, modernite ayağına yaşar nuri gibi sapkınlar bunu şiddetle kabul etmeselerde gerçek bu.
    0 ...
  22. 64.
  23. kuran' da geçen bir ayettir.

    sure ve kitap bazında bir bütün olarak incelenecek olursa; erkeklerin eşleri olan hanımlara livata (arkadan yaklaşma) durumu hariç istedikleri gibi yaklaşabileceklerini ifade etmektedir. usulüne uygun olarak istediğiniz gibi ekip biçebilirsiniz anlamı çıkar.
    1 ...
  24. 63.
  25. inancı olmayan arkadaşlarımızın görüşlerine saygı duymakla birlikte, itidalli olarak yazımı okumalarını rica ediyorum; öncelikle kur'an'ın bütünlüğü nazara alınmak durumundadır. bu şekilde bir metod izlemez isek kırptığımız, kestiğimiz noktalardan dilediğimiz tevili yapar ve bunun üzerinden eleştiri getirmiş oluruz. bunun ne kadar hakkaniyetli olduğunu sizlerin anlayışına bırakıyorum.

    kısa bir açıklamayı uygun görüyorum ayetleri açıklamaya geçmeden evvel; anlıyorum sizleri, evreni yaradan bir tanrı var ve her şeye muktedir; ama aynı tanrı kulunun ''uçkuruna'' bile karışıyor; nereden varıp varmayacağını bile o belirliyor. sizlerin ''etik'' ve binlerce yıllık foklorik değerlerin inşası ile oluşmuş algılarınıza oranlarsak fazlaca ''basit'' kalıyor değil mi? yani kafanızdaki tanrı'ya bu üslubu yakıştıramıyorsunuz. bu kendi içinde haklı, belli noktalarda tutarsız bir fikir olmasının yanında, en nihayetinde bir ''tevil'' olması sebebi ile saygı duyulması, üzerine düşünülmesi gereken bir konudur.

    evet, siz böyle bir tanrı görmek istemiyorsunuz karşınızda, evreni yaratan, ''denizleri yardıran'' ama kulunun cinsel hayatını belirleyen bir tanrı; din dediğiniz olgu tam olarak budur zaten. din dediğiniz şey, siyasal, sosyal kültürel etkinliklerin ''fıtri'' olmayanlarına karşı bir manifestodur adeta. bu bağlamda din algımızın ne olduğunu hangi kavramı çağrıştırdığını sorgularsak daha sağlıklı çıkarımlar yapabileceğimiz kanısındayım. çünkü tanrı algısı ve din birbirinden alakasız kavramlar değildir. ayetlere gelelim;

    anlam bütünlüğü demiştim, nitekim literatürden siyak ve sibak olarak adlandırılan ve kutsal olan olmayan her metin için mutlak surette uyulması gereken bir kural vardır; anlam bütünlüğü, yani mesajın sıhhati açısından.

    bakara 222. ayette;

    --spoiler--
    Sana kadınların ay halini sorarlar. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Bu sebeple ay halinde olan kadınlardan uzak durun. Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. Şunu iyi bilin ki, Allah tevbe edenleri de sever, temizlenenleri de sever.
    --spoiler--

    denilmiş, ardından 223. ayet de;

    --spoiler--
    Kadınlarınız sizin için tarladır. O halde tarlanıza nasıl dilerseniz öyle yaklaşın. Ve kendiniz için (derecelerinizi arttıracak ameller) takdim edin. Ve Allah'a karşı takva sahibi olun ve O'na mülâki olacağınızı (kavuşacağınızı) bilin. Ve mü'minleri müjdele.
    --spoiler--

    emredilmiştir. yani bir ayeti kendi anlam grubundaki bağlamından sökerseniz, 223. ayet fiili livataya da kapı açıyor savını ileri sürebilirsiniz; ''nasıl dilerseniz öyle yaklaşın'' lafzından dolayı. nitekim islam aleminin utanç abideleri olan bazı insanlar bu tip fetvalarda vermişti yakın zamanda.

    bu ayetin anlam bütünlüğüne bakıldığında insanların neyden nehyedilip neye yönlendirilmesi istendiği anlaşılmış olacaktır.
    bu ve bu tipteki ayetlerin neden bu üslupta geldiğini anlayabilmek için, o dönemin sapkın denebilecek örflerini koşullarını bilmek gerekir. elbette bu din ''arap dini'' değildir. ancak sizlere toplumsal bir önerme sunuyorsa ve kabul ediyorsanız, tüm nükuslarına vakıf olmalısınız ki (sosyal, siyasal, örfi) işte o zaman mesajdan nasiplenip hayatınıza uygulama imkanı bulabilesiniz. siyer tarihi bu noktada önemlidir. kur'an'ın temellendirdiği kavramları daha sıhhatli biçimde anlayabilmemiz açısından.
    ayrıca ayette salt bir cinsel vurgu yoktur. kavramsal olarak yani.
    görüşüm bu yöndedir, ''kıvırdığımı'' düşünen arkadaşların teorileri ise katılmamakla birlikte baş tacımdır.
    1 ...
  26. 62.
  27. devamında onlara arkadan yaklaşabilirsiniz diyen ayet. arkadan yaklaşmak derken sadece kadının arkasını dönüp erkeğin giriş yaptığı pozisyon. yani anal serbest değil.
    0 ...
  28. 61.
  29. 60.
  30. dinci sapıklığına alet edilerek saptırılmış bakara suresi 223. ayeti.
    "Nisaüküm harsül..." diye başlıyor ayet.
    bu ayette tarla olarak çevrilen "hars" kelimesi "kültür" demektir. tüm arapça sözlüklerde (lisan'ül arab) anlamının bu olduğu yazar.
    kültür toplumların tarlasıdır. kültür "üretim alanı" gibi bir anlama da gelebilir.(bakteri kültürü vb.) "tarla" şeklinde çevrilegelmesinin sebebi de bu olmalı.
    anne, kadın çocuğu yetiştirendir, çocuğun karakterinin şekillenmesinde daha baskın bir rol oynar.
    çocuklar bir toplumun tohumları gibidir, anneler ise o tohumları yetiştirip büyüten toprak gibi.
    7 ...
  31. 59.
  32. Bunu soyleyenler simdi
    Kendilerini cifte surulmelik okuz olarak kabul ediyorlar yani?!
    2 ...
  33. 58.
  34. ''kadınlar sizin tarlanızdır istediğiniz gibi ekin'' vardır ayrıca ''kadınlarınıza arkadan yaklaşmayın'' diye hadis de vardır. birinci ayette bahsedilen mevzu farklıdır. kadın erkek eşitliği diye bir şey yoktur. fiziksel olarak erkek zihinsel olarak kadın üstündür. kadınlara islamda daha fazla hak verilmiştir. kadın erkeğe misal yemek yapmak zorunda değildir. fakat ihtiyacını gidermek zorundadır. emirlerin hikmetini bilmeden salya sümük saldırmak da cahil işidir.
    4 ...
  35. 57.
  36. 56.
  37. ne ekersen onu biçersin 'mi denir buna ne denir bilemedim . hayır birşeyler diyicemde kur'an dan alıntıymış tövbe tövbe...
    0 ...
  38. 55.
  39. “kadınlarınız sizin için bir tarladır.” (bkz: bakara, 223) şehirli bir akıl, “tarla” kelimesinin “kadın”la eşitlenmesinde hakaret okur. şehirli akılla okuduğumuzda “tarla” kelimesini, aklın dile eşlik etmediği, sözün anlama denk gelmediği, bağlamından koparılmış bir okuma yapıyoruz. böylece, kur’ân’ın kastettiği anlamı, kendimize kalan deneyim bulaşığı içinde lekeliyoruz, saptırıyoruz. oysa, tarlanın hakkını bilen, hakkını veren bir çiftçinin tarlasıyla arasındaki ilişkiyi anlarsak, kadının yüceltildiğini fark ederiz.
    kadın erkeğin bu bağlamda tarlasıdır.
    3 ...
  40. 54.
  41. sperm eken çocuk biçer atasözü ne kadar doğruysa, bu da o kadar doğrudur.tarlayı istediğiniz gibi sürersiniz, ekersiniz, biçersiniz fakat bu yöntem artık daha çok doğudaki pehlivan yiğitlerimizde kaldı.günümüz hanımı öyle yiğidin her canı istediği zaman kendini ekip biçtirmiyor.
    0 ...
  42. 53.
  43. Halk arasında sperme tohum denmesinin sebebini yıllar sonra anlamış olduk.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük