bugün

feridun düzağaç'tan bi şarkı...

Sonsuz yolculuğuma seni son durak sandım
Şarkılardan mirastı aşk: inandım
Ararsam bulurum sandım
Bulunca durulurum
Durulmuyor denizim
Gelirsen diner sandığım bu yalnızlık
Durulmuyor durulmuyor
Kaoslarım girdaplarım labirentlerim
Nice nice dertlerim var
içimden şehirler geçiyor
Her durakta duruyor
inmiyorsun
Seni en sıcak ben öperdim
Kim bilir ama sen bilmiyorsun
bir feridun düzağaç klasiği. iyi olmayan bi sesle nası bu kadar güzel şarkı yorumlanır dedirten şarkıdır.
gelmiş geçmiş yazılabilecek en aşmış şarkılardan bir tanesidir. bir insan evladı nasıl böyle bir şarkı yapar , nasıl böyle yorumlar , nasıl insana böyle duygular hissetirir anlamak mümkün değil. saygıyla eğiliyorum feridun düzağaç ın önünde.
insanlarda müzikal anlamda çağ atlatacak bir feridun düzağaç şarkısı.
düşünecek biri de olduğu vakit öldürücü etki yapan bir şarkı. doktora sorulsa tavsiye edilmez aşk acısı çekene.*
(bkz: aşmış şarkılar)
ilk dinleyişte hayal aleminde olduğunu hissettiren, düşündüren parça.. gerçekten düşünmüştüm bir ara, "böyle söz yazılamaz, böyle beste yapılamaz" şeklinde.. fazlasıyla iyi bir parça bu..
(bkz: hey maşallah)
(bkz: dikkat et de ordu geçmesin)!
Seni en sıcak ben öperdim
Kimbilirim
Ama sen bilmiyordun.

Burada anlatılmak istenen ifadeyi uuserlarda anlamıştır galiba.
(bkz: Melissa p)
mideye okkalı bir yumruk yenmiş hissi uyandıran, iç sızlatan, yüzünüzdeki gülümsemeyi alıp götüren, sözleri muhteşem, defalarca aşmış şarkı.
(bkz: icinden tramvay gecen sarki)
herşeyi başlatan şarkı..
'her durakta duruyor inmiyorsun' sözcükleriyle kişiyi tam 12den vurmayı başaran, dinledikçe daha da bir güzelleşen, her seferinde duygulandırmayı başarabilen şarkıdır.
bunun gibi bir diğer fd şarkısı için lütfen (bkz: cumartesi)
tek başına bir cümle olarak değerlendirildiğinde* terbiyesiz art niyetli ve fesat bünyelerin gülümsemesine neden olabilecektir. her yerde kurulmaması gereken cümledir. * * * *
feridun düzağaç ın en güzel şarkısıdır.
(bkz: abi burdan otobana nasıl geçilir)
(bkz: gidersen yıkılır bu kent)
bunu yazan insan olamaz ya da bunu yazanı üzen insan olamaz şeklinde tepki vermeme yol açan, aşırı doz hüzün yaratan pek bir nadide eser.
hazımsızlık sonucu midem gurul gurul guruldadığı zaman söylediğim ve bu sayede kızların dikkatini çekip malı götürdüğüm şarkıdır. böyle romantik bir şarkıya böyle öküzlemesine bir entry girdiğim için kendimi ayrıca tebrik ediyorum.
feridun düzagacın yazmaktan en hosnut oldugu sarkıymıs. insana yok boyle bişey dedirten alıp götüren acı cektiren unutturmayan bir sarkı..
kaoslarım girdaplarım labirentlerim nice nice dertlerim var
içimden sehirler geciyor her durakta duruyor inmiyorsun
seni en sicak ben öperdim kimbilir
ama sen bilmiyorsun......
seni en sıcak ben öperdim kimbilir, ama sen bilmiyorsun..dinledikçe bir cümle insana nasıl bu kadar çok şey hissettirebilir dediğim feridun düzağaç şarkısı..
her dinlemede karına bir sancı gibi saplanan,beyine oksijen gitmesini engelleyen,insanı noluyo lan dedirten feridun düzağaç şaheseri bir diğeri;
(bkz: lavinia)
sözleri ümit yaşar oğuzcan'ın osuruğundan hallice bir şarkı. müziği hadi neyse, söyleniş kişiye has olabilir.

ama "içimden şehirler geçiyor, her durakta duruyor, inmiyorsun." tepe attırıyor. tamam sallayalım da feriduncum. bu kadar desteksiz sallamayalım. içinden şehirler geçiyor güzel söz bulmuşsun tamam. sonra gelen her durakta duruyor ne oluyor peki. içinden geçen şehirler her durak da mı duruyorlar? yoksa için mi duruyor her şehirde ama senin o idealize ettiğin acını üstüne yüklediğin, zavallığınla özdeşleştirdiğin sevdan mı inmiyor?

herhalde ikincisini demeye çalışmış ama bu sözlerden o anlamı çıkartmak ancak şarkının bütününe bakıp, aha unutamamış kararından kaynaklanıyor. yoksa türkçeyi unutmuş bayağı.

sonra gelelim "seni en sıcak ben öperdim, kimblir, sen bilmiyorsun."a heh biraz edebiyat kokuyor ama bayat ve basit edebiyat bu. kelimeleri yontayım derken tornaya elini kpatırmış gibi. ya da ilkokul üçüncü sınıf esprisi yapmaya çalışır gibi. "kim inanır? kadir inanır."dan farkı ben değil feridun uyduruyor bunu.

senelerdir pop parçalarının sözlerini anlamlı hale sokmaya çalışırım ama o kadar çok aşk şarkısı yazılmış ki yenilik katmak kısır bünyeler için imkansız olmuş. bir şey diyecekmiş gibi yapıp cümleyi yarıda bırakırken sırf kafiyeli diye satır atlayan cyeni cümleye başlayan onca şarkı sonrasında, insanların duygularıyla oynayan bir şarkı da daha fazla yaratıcılık bekliyor insan.

ama nafile bir bekleyiş bu. ne gelen var ne giden. yani şu sözlerdeki ahengi yakalamak çok mu zor?

Ölüyüm çoktan, bir baksana gözlerime
Gör, içindeki o kanli cam kiriklarini
Bu ne karanlik , bu ne zindan gece boyle
Butun gemiler sondurmus isiklarini.

gayet sıradan bir şiirinin gayet sıradan bir dörtlüğü ümit yaşar oğuzcan'ın. içinden ne şehirler geçmiş, ne sıcak sıcak öpmüş. başka değişle popülistlik yapmadan almış başka diyarlara götürmüş belki de kendi diyarına. kim bilir? kaya bilir.