hz ayşe

    11.
  1. kendisi peygamber efendimiz ile evlenmeden önce bir dönem ibn cübeyr isminde bir sahabe ile nişanlı idi. buradan çıkacak tek sonuç vardır, o da hz ayşe hz muhammed ile evlenmeden evvel evlilik çağında bir kişi idi.

    ayrıca kaynaklarda bu evliliğin gerçekleştiği zamanda hz ayşe'nin 9 yaşında olduğuna dair iftiralar vardır. hiç o bölgede sıcak iklim nedeniyle kızların erken olgunlaşması hadisesine girmeyeceğim. bakalım hz ayşe kaç yaşında...

    hz muhammed hz hatice ile evli iken başka bir evlilik yapmamıştır. hz. haticenin vefatından sonra ise hz ebubekir'in kızı hz ayşe'yi istetmiştir. bu istetme hadisesi hz muhammed 50 yaşında iken peygamberliğinin 10. yılına tekabül eder. kaynaklar ise hz ayşe'nin doğumunun ilk vahiyden 7 yıl önce olduğuna işaret eder. hatta bu peygamberliğin başlangıç sürecinde hz ayşenin hz ebubekir'in kızı olarak ev işleri yaptığına dair kadın sahabe görüşleri de vardır.

    bu bilgiden kaba bir hesaba girişirsek hz ayşe peygamberimiz 40 yaşında iken 7 yaşında idi. onunla evliliği ise hz muhammed'in peygamberliğinin 10 yılında gerçekleşti. neymiş? hz ayşe evlendiğinde 17 yaşında imiş.

    şimdi ben buradan iki okka küfür de sallardım ama değmez. sizi ben mi müslüman yapacam? turan dursun affetsin sizi...
    70 ...
  2. 45.
  3. hazret-i aişe gibi bir lider kadın günümüzde bile çıkmaz. al sana bu kadar feminizm, bu kadar modern eğitim, evlilik yaşının 30'lara, 35'lere çekilmesi, şu, bu... peki sonuç ne: var mı bir tane hazret-i aişe... fransızlar'ın jan dark'ından başka tarihte bile benzetilebilecek kimse yok...

    işe "ben dini iki lafta bitireceğim" diye girenler, hazret-i aişe'yi hedef alıyorlar nedense... kadın ya, en zayıf halka... ben hiç sanmıyorum, burası dinin en güçlü halkasıdır; buradan size piyaz çıkmaz bence... çıksaydı, 1400 senedir sizin gibi düşünen tipler hep oldu, onlara çıkardı..

    sonuç şudur: karacaoğlan'ı okuyun da, 1400 sene önceki arabistan'da değil, 300 sene önceki türkiye'de kadınların kaç yaşında evlendiğini görün... ne 300 senesi, benim babanem evlendiğinde ondördündeymiş...

    siz onu bırakın da batı'da kızlar arasında cinsel deneyim yaşı kaçlara düştü, ondan haber verin...

    edit: onsekiz aylık bebeye tecavüz edilen bir cumhuriyet türkiye'sinde yaşadığımızı da unutmadan...
    44 ...
  4. 23.
  5. kendisiyle ilgili aşağıdaki yazıyı okudum bir forum sitesinde. aynen koyuyurum:

    1- Hz. Aişe validemiz Efendimiz ile nişanlanmadan önce, Allah Resulü'nü Taif dönüşü himayesine alan Mekke'nin sayılı tüccarlarından biri olan Mut'im ibn Adiyy'in oğlu Cübeyr ibn Mut'im ile nişanlıydı. Eğer Hz. Aişe'nin 9 yaşında Efendimiz ile evlendiğini kabul edersek, 6-7 yaşında Efendimiz ile nişanlanmış olduğunu ve bu olaydan birkaç sene önce de Cübeyr ile nişanı bozduğunu söylemiş oluruz. Böyle bir iddia ise Hz. Aişe'nin Cübeyr ile nişanlandığında 5-6 yaşlarında olduğunu kabul etmek anlamına gelir ki, bununda açıklanacak hiçbir tarafı olmaz. Ama biz biliyoruz ki, islam'ı davetin yankıları Mekke'de yayılmaya başladığında Mut'im: "Ben Muhammed'e inanan bir adamın kızını evime gelin olarak almam" diyerek nişanı geri atmış ve bu olaydan birkaç sene sonra da Efendimiz, Hz. Aişe ile nişanlanmıştır.

    2- Diri diri kız çocuklarını toprağa gömen cahiliye Arapları genel itibari ile kız çocuklarının yaşlarını tutmazlardı. Toplumun tüm kınamasına rağmen kızlarını gömmeyip onları büyütenler, çocukları buluğa erdiklerinde Daru'n-Nedve'de bir tören düzenler ve kızlarının artık büyüdüğünü halka ilan ederlerdi. Eğer bu uygulamayı esas alırsak, Hz, Aişe'nin 9 yaşında evlendiği iddiasını, "9 yıldır ay hali görüyordu" şeklinde anlamak gerekecektir. 9 yıldır ay hali görmesi ve bir 9 yılda çocukluk dönemini dikkate alınca, Hz. Aişe validemiz evlendiğinde 18 yaşlarında bir genç kız olduğu anlaşılacaktır.

    3- Hz. Aişe validemiz yıllar sonra Mekke'nin ilk dönemlerinde inen bir sûre olan, Kıyamet Sûresi'nin iniş zamanı sorulduğu zaman: "Ben Mekke'de sokaklarda oynayan bir çocuk iken Kıyamet Sûresi'nden şu ayetler nazil oldu" diye cevap vermesi, onun yaşını tespit etmemiz açısından önemli bir işarettir. Bu sûrenin Nübüvvetin 3. ya da 4. yılında nazil olduğunu hatırlarsak, Aişe validemizin de oyun oynayacak ve dile getirilen sûreyi aklında tutacak bir yaşta olması gerektiğini de dikkate alırsak; o günlerde en az 6-7 yaşlarında olması icap edecektir. Hz, Aişe'nin Efendimiz ile evliliğinin Nübüvvetin 13. yılında gerçekleştiğini hatırlarsak, demek ki; bu evlilik Kıyamet Sûresinin nazil olmasından yaklaşık 10 yıl sonra olduğunu kabul etmek zorunda kalacağız. Böyle olunca da Aişe validemizin evlendiği zaman yaşının en az 17 ya da 18 olduğu anlaşılacaktır.

    4- Birçok tarihi kaynak Aişe validemiz ile ablası Esma arasındaki yaş farkının 10 olduğunu söylerler. Hicretin 73. yılında 100 yaşında vefat etmiş olan büyük islam kadını Hz. Esma hicret sırasında 27-28 yaşlarında idi. Eğer o bu yaşlarda idiyse ve Aişe validemizden de 10 yaş büyük idiyse, demek ki Hz. Aişe'de hicret sırasında 18 yaşlarında idi.

    5- Bugün hadis kitaplarımızda yer alan ve Hz. Aişe validemizin Mekke yıllarıyla ilgili olarak anlattığı bazı rivayetler, onun yaşını tespit edebilmemize yardımcı olacak niteliktedir. Bunlardan birkaçına değinirsek, mesela; Risâletten kırk yıl önce gerçekleşen ve tarih belirlemede bir ölçü olarak kabul gören Fil hadisesinden geriye kalan iki kişiyi Mekke'de dilenirken gördüğünü söylemesi; Mekke'nin en sıkıntılı günlerinde Allah Resulünün sabah-akşam kendi evlerine geldiğini ve bu sıkıntılara dayanamayan babası Hz. Ebu Bekir'in de Nübüvvetin 5. veya 6. yılında Habeşistan'a hicret teşebbüsünde bulunduğunu detaylarıyla birlikte anlatması; ilk defa namazın ikişer rekat farz kılındığını, mukim olanlar için daha sonraları onun dört rekata çıkarıldığını, ancak sefer durumlarında yine iki rekat olarak bırakıldığını ifade etmesi gibi rivayetler onun yaşı konusunda bize ipuçları verecek niteliktedir.

    6- Hz. Aişe validemizin doğum tarihindeki ihtilafların bir benzeri vefat tarihinde de görülmektedir. Ama biz bazı detayları ve rivayetler arasındaki ilişkileri dikkate alırsak, onun Hicri 58. yılda, 74 yaşlarında vefat ettiğini kabul edebiliriz. Eğer o 74 yaşında vefat etti ise, Efendimiz'den sonra 48 yıl dul olarak yaşadı ise, Allah Resulü ile evliliği de 9 yıl sürdü ise; demek ki, Aişe validemiz, Efendimiz Daru'I-Beka'ya hicret ettiğinde 26, evlendiğinde ise 17-18 yaşlarında idi.
    16 ...
  6. 2.
  7. Ashabın içinde Annesi ve babası müslüman olarak doğan ilk çocuktur.
    Peygamber efendimiz kendilerine Hümeyra diye seslenirlermiş.
    11 ...
  8. 1.
  9. Peygamber Efendimiz'in eşidir.
    11 ...
  10. 103.
  11. şii rafiziler, peygamberimizin en sevdiği eşi, aişe annemize, allah onu vahiy ile temizlediği halde zina isnad ediyorlar ve ona fahişe diyorlar.
    allah ise onlara mut'a nikahını bulaştırdı.
    böylece şii kadınlar fahişe, erkekleri ise babalarını tanımayan piçler oldular!
    10 ...
  12. 42.
  13. selam olsun o'na.
    edit: annemiz, müminlerin annesi.
    11 ...
  14. 12.
  15. ilmihali bilgilerin ve aile hayatının nasıl yaşanması gerektiğini dair bir çok kuralı öğrendiğimiz mübarek insan...
    9 ...
  16. 6.
  17. hz. ebubekir' in kızı, resulullah' ın ' hümeyra' lakabını taktığı, müminlerin annesi.
    9 ...
  18. 4.
  19. Peygamberimizden sonra 40 yıl yaşayarak en son ölen sevgili eşi...
    7 ...
© 2025 uludağ sözlük