bugün
- almanya türkiye emeklilik karşılaştırması11
- israilin kurulmasına kimler öncülük etti9
- almanyada hilafet gösterisi8
- kadınların erkeklerden üstün olduğu konular8
- kadınlara vajinalı demek11
- fenerbahçe24
- japonya'nın yarısı kürtlerindir18
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz21
- türbanlıların açık kızlara çok öfkeli olması13
- akp döneminde kürtlerin asimile olması12
- mauro icardi13
- kemalizm27
- kavga etmek isteyen kadın8
- icardi190515
- müge anlı daki 18 yaşındaki lamia13
- bu gece intihar edeceğim77
- siklememe sanatı8
- trt'nin osmanlı dizileri26
- her canlı şeyi sudan yarattık11
- albay kemal16
- bütün pitbullar uyutulmalı20
- rte'nin artık fenerbahçeli değilim açıklaması10
- 28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi19
- pipisine tapılan adam16
- kılıçdaroğlu'nun yeniden aday olacağım demesi24
- afganistana vizelerin kaldırılması15
- son 22 yılın özeti16
- kemalistlerin islamcılara daima saplaması12
- allah neye benzer17
- açık sınırı 19bin ytl9
- ichbinmaschinenbau12
- hiç aldatmayan erkekte sorun vardır12
- escort olmaya karar vermek8
- keyiflenmek için ne yapıyorsun9
- fatih de bizim atatürk de bizim9
- eğitim konusunda dünyada örnek gösteriliyoruz15
- köpeğe ekmek verip tecavüz eden adam22
- allahın emirleri sorgulanabilir mi21
- içkisi kumarı dövmesi olmayan erkek10
- suriyeli 3 çocuğun akran zorbalığı yapması17
- midyenin 20 lira olmasına şaşıran gurbetçi11
- otobüste görülen kıza aşık olmak10
- üçten fazla dövmesi olan kız8
- fener'i kimse eleştiremez hatalıyken de savunurum8
- sözlük abazanları kız bulduğu zaman olacaklar15
- fener niye şampiyon olmuyor diye ağlayan çocuk13
- galatasaray23
- fenerbahçe 38 de 38 yapsa olacaklar11
- dövmesi olan erkek12
- hadise'nin külotla marş söylemesi30
götünden element uyduranların inandığı hikaye.
Öncelikle.
Osmanlı... sarayında Arabça, farsça'dan başka dil konuşulmayan, başkentinde rum'un, ermeni'nin, kürd'ün 1. sınıf vatandaş sayıldığı, Türkçe konuşmanın aşağılanmaya sebep olduğu, arabi farsi devşirme sadrazamlarının etkisindeki baba katili padişahıyla, ata inancına sahip olanı kesen bir yöneticiye sahip cihan devleti.
Safevi... Türkçe dışında bir dil konuşmanın idam sebebi olduğu, Türk'ün yönetip Türk'ün yaşadığı bir diyar-ı Türk.
Yavuz ve Şah ismail, çocukluktan arkadaş.
Trabzon valisi iken yavuz, satranç oynarlar, her ay düzenli olarak.
Sonra yavuz'un aklına girerler, babasını öldürür, tahta çıkar. Arabi farsi devşirmeleri yanına, kürdi sünni çapulcuları ayağının altına toplar.
Aklına girenler der ki. "Bu kızılbaşlar dinden çıktı". Yavuz önce bir ufak sonra bir ufak daha sonra bir büyük köyü katleder. Kızılbaşlar safevi'ne gitmeye çalışır. Çünkü yöneteni kızılbaştır. TÜRK'TÜR.
Araları bozulur. "Sen benim arkamdan iş çevirip isyan çıkartmaya çalışıyorsun" der ismail'e Selim.
ismail der ki. "Öncelikle babanın afyonunu içmeyi bırak, ancak afyon tesirindeyken böyle saçmalayabilirsin."
Yavuz der ki. "Geliyorum. karının koynundan çık"
Tutar orduyu hazırlar. Sonra yola koyulur. Önce alevileri keser. Yerlerine kürdleri yerleştirir. Varır Safevinin sınırına. sınırı geçer. bir mektup daha yollar. bir kadın kıyafetiyle beraber.
"sınırını geçtim kadınının koynuna girdim. nerdesin be adam. eğer çıkmayacaksan karşıma giy şu mintanı"
ismail ordusunu toplar.
Yavuz'un ordusu 60.000 kişi fazladır.
arkadan toplarla desteklenmiş, hepsi tüfekli bektaşi yeniçerileridir o 60.000 asker.
yavuz savaş alanına bakan bir tepeye çadır kurdurur. Etrafına zincir gerdirir. oradan oturarak savaşı idare ettirir.
Ve şah ismail gelir. Ak yılkısının üstünde kırmızı başlığıyla. elinde kılıcı, arkasında azeri süvarisi.
Savaş başlar.
Şah ismail öndedir. Hem fiili olarak savaş alanındadır. Hem azeri süvarisi piyade yeniçerileri haşat etmektedir.
Lakin ters giden bir iş vardır. Safevilerin sağ kanadı saat gibi tıkır tıkırken sol kanat ilerlemez. Turan taktiği başarısız olur.
Ardından toplar ateşlenir. Hepsi tüfekli yeniçeriler azerileri delik deşik edip kesmeye başlar... Sonra şah ismail bir umut çadırın yanına gider. Lakin yavuz kaçmıştır bile. Şah ismail toplardan 3 ünü dağıtsa da ordusu heba olmuştur. Daha sonra yavuz'a bir mektup yazar.
sanma ki kaçıyorum. Kardeş kardeşini daha fazla öldürmesin diye terk-i diyar ediyorum
Ve gider.
Ancak bu yiğitlik bektaşi alevisi yeniçerilerin gözünü açar. Tebriz'e giden Selim 2. ayın sonunda tebriz dahil aldığı tüm toprakları bırakarak çekilmek zorunda kalır. çünkü bektaşi yeniçerileri huysuzlanmış ve bir isyan planlamışlardır.
Sonra 1870 lerde ömer seyfettin, yenilgilerden kırılan osmanlı onurunu kurtarmak için bir hikaye yazar. Adını pembe incili kaftan koyar.
Kurban olarak ta osmanlıyı perişan eden safevi'yi seçer.
Aptallar da hikayesini gerçek zannedip etrafta yazar.
Öncelikle.
Osmanlı... sarayında Arabça, farsça'dan başka dil konuşulmayan, başkentinde rum'un, ermeni'nin, kürd'ün 1. sınıf vatandaş sayıldığı, Türkçe konuşmanın aşağılanmaya sebep olduğu, arabi farsi devşirme sadrazamlarının etkisindeki baba katili padişahıyla, ata inancına sahip olanı kesen bir yöneticiye sahip cihan devleti.
Safevi... Türkçe dışında bir dil konuşmanın idam sebebi olduğu, Türk'ün yönetip Türk'ün yaşadığı bir diyar-ı Türk.
Yavuz ve Şah ismail, çocukluktan arkadaş.
Trabzon valisi iken yavuz, satranç oynarlar, her ay düzenli olarak.
Sonra yavuz'un aklına girerler, babasını öldürür, tahta çıkar. Arabi farsi devşirmeleri yanına, kürdi sünni çapulcuları ayağının altına toplar.
Aklına girenler der ki. "Bu kızılbaşlar dinden çıktı". Yavuz önce bir ufak sonra bir ufak daha sonra bir büyük köyü katleder. Kızılbaşlar safevi'ne gitmeye çalışır. Çünkü yöneteni kızılbaştır. TÜRK'TÜR.
Araları bozulur. "Sen benim arkamdan iş çevirip isyan çıkartmaya çalışıyorsun" der ismail'e Selim.
ismail der ki. "Öncelikle babanın afyonunu içmeyi bırak, ancak afyon tesirindeyken böyle saçmalayabilirsin."
Yavuz der ki. "Geliyorum. karının koynundan çık"
Tutar orduyu hazırlar. Sonra yola koyulur. Önce alevileri keser. Yerlerine kürdleri yerleştirir. Varır Safevinin sınırına. sınırı geçer. bir mektup daha yollar. bir kadın kıyafetiyle beraber.
"sınırını geçtim kadınının koynuna girdim. nerdesin be adam. eğer çıkmayacaksan karşıma giy şu mintanı"
ismail ordusunu toplar.
Yavuz'un ordusu 60.000 kişi fazladır.
arkadan toplarla desteklenmiş, hepsi tüfekli bektaşi yeniçerileridir o 60.000 asker.
yavuz savaş alanına bakan bir tepeye çadır kurdurur. Etrafına zincir gerdirir. oradan oturarak savaşı idare ettirir.
Ve şah ismail gelir. Ak yılkısının üstünde kırmızı başlığıyla. elinde kılıcı, arkasında azeri süvarisi.
Savaş başlar.
Şah ismail öndedir. Hem fiili olarak savaş alanındadır. Hem azeri süvarisi piyade yeniçerileri haşat etmektedir.
Lakin ters giden bir iş vardır. Safevilerin sağ kanadı saat gibi tıkır tıkırken sol kanat ilerlemez. Turan taktiği başarısız olur.
Ardından toplar ateşlenir. Hepsi tüfekli yeniçeriler azerileri delik deşik edip kesmeye başlar... Sonra şah ismail bir umut çadırın yanına gider. Lakin yavuz kaçmıştır bile. Şah ismail toplardan 3 ünü dağıtsa da ordusu heba olmuştur. Daha sonra yavuz'a bir mektup yazar.
sanma ki kaçıyorum. Kardeş kardeşini daha fazla öldürmesin diye terk-i diyar ediyorum
Ve gider.
Ancak bu yiğitlik bektaşi alevisi yeniçerilerin gözünü açar. Tebriz'e giden Selim 2. ayın sonunda tebriz dahil aldığı tüm toprakları bırakarak çekilmek zorunda kalır. çünkü bektaşi yeniçerileri huysuzlanmış ve bir isyan planlamışlardır.
Sonra 1870 lerde ömer seyfettin, yenilgilerden kırılan osmanlı onurunu kurtarmak için bir hikaye yazar. Adını pembe incili kaftan koyar.
Kurban olarak ta osmanlıyı perişan eden safevi'yi seçer.
Aptallar da hikayesini gerçek zannedip etrafta yazar.
(bkz: kendine müslüman olMA)
öncelikle şah ismail ve devleti,
sünni olan türk halkını zorla şia yapmaya kalkışan ve bunun için kan dökmekten geri kalmayan, asıl kardeşe savaş açıp kan döken devlet. ha türk müdür? evet türktür. fakat osmanlı türk değildi demek en büyük yanlıştır. işkembeden sallamadır.
sarayda farsça ve arapça kullanıldığı doğrudur, fakat bunu türk olan kesim değil pers olan kadro kullanmıştır. ki uzunçarşılı'nın osmanlı'da iranlı akımı adlı tezini okursanız anlarsınız bu detayı.
bakalım iranlı tarihçi ibn raşit ne diyor?
'27 Eylülde Tebriz'e girdi. Safevilerin zulmünden bunalan şehir halkı, Sultan Süleyman'ı ve Osmanlı ordusunu sevinçle bir kurtarıcı olarak karşıladılar.'
demek ki bu safeviler gerçekten zorba bir devlet politikası güdüyorlarmış.
Tacüt tevarih'te Sultan Beyazıd hanın yol sırasında vefat ettiği yazar. zaten yavuz öldürmek istese çoktan öldürürdü babasını. sultan selim hazretlerinin culusu 23 mayıs, bayezıd han'ın vefatı 3 gün sonra yani 26 mayıstır. zaten sen padişah olmuşsun öldürecek olsan neden 3 gün bekleyesin. yeniçeriler ve koskaca devlet emrinde.
sözde alevi zulmü için; (#5596357) ayrıca (bkz: celali isyanları)
şah ismail'in savaş alanından kardeş kanı akmasın (!) diye gittiğine gelirsek; şah ismail bu savaşı kazanacak olsaydı acaba yine 'tamam bu kadar yeter daha fazla kardeş kanı akmasın' mı diyecekti acaba? boş laftır bunlar. çaldıran savaşında osmanlı ordusunun nasıl bir kahramanlık kazandığını hammer detaylı şekilde anlatmaktadır. şah ismail ezile ezile yenilmiştir, ordusu dağıtılmıştır. yavuz kaçmamıştır tebrize doğru ilerlemiştir (evet safevilerin önemli kentlerinden) tabi bu ilerleyişi kaçma olarak görüldüyse o başkadır.
ayrıca yavuz hazretlerinin farsçaya olan düşkünlüğünü ortaya atanların en mühim dayanakları 'sanma şahım herkesi sen sadıkane yar olur..' şeklindeki gazel. bu gazel yavuz'un değil 19. yy gazelidir. * evet yavuz mektupları farsça yazmıştır fakat burası hala meçhul 'ya iran kültürü olan bir devlete yazdığı için veya bilgisini kanıtlamak için kullanmıştır' * şeklinde açıklanmıştır.
olay ise tabi hikaye olabilir. olmayabilirde. bunun hikaye olması veya olmaması bir sonuca etki etmez. tarih kesin dayanaklara bakılarak konuşulur. burada şah ismail veya yavuz sultan selim'i yücelterek/aşağılayarak değil. ama dayanamadım efendi sultan selim hazretlerine laf atacak kişileri görünce. ve son olarak bir yazarın tamamen salladığı ilk paragrafı için lütfen;
(bkz: osmanlı medeniyeti)
(bkz: osmanlı da günlük yaşam)
(bkz: osmanlı devleti nasıl cihana yayıldı)
(bkz: pax ottoma)
(bkz: l empire ottoman remission)
(bkz: osmanischer Reich e Zivilisation)
sünni olan türk halkını zorla şia yapmaya kalkışan ve bunun için kan dökmekten geri kalmayan, asıl kardeşe savaş açıp kan döken devlet. ha türk müdür? evet türktür. fakat osmanlı türk değildi demek en büyük yanlıştır. işkembeden sallamadır.
sarayda farsça ve arapça kullanıldığı doğrudur, fakat bunu türk olan kesim değil pers olan kadro kullanmıştır. ki uzunçarşılı'nın osmanlı'da iranlı akımı adlı tezini okursanız anlarsınız bu detayı.
bakalım iranlı tarihçi ibn raşit ne diyor?
'27 Eylülde Tebriz'e girdi. Safevilerin zulmünden bunalan şehir halkı, Sultan Süleyman'ı ve Osmanlı ordusunu sevinçle bir kurtarıcı olarak karşıladılar.'
demek ki bu safeviler gerçekten zorba bir devlet politikası güdüyorlarmış.
Tacüt tevarih'te Sultan Beyazıd hanın yol sırasında vefat ettiği yazar. zaten yavuz öldürmek istese çoktan öldürürdü babasını. sultan selim hazretlerinin culusu 23 mayıs, bayezıd han'ın vefatı 3 gün sonra yani 26 mayıstır. zaten sen padişah olmuşsun öldürecek olsan neden 3 gün bekleyesin. yeniçeriler ve koskaca devlet emrinde.
sözde alevi zulmü için; (#5596357) ayrıca (bkz: celali isyanları)
şah ismail'in savaş alanından kardeş kanı akmasın (!) diye gittiğine gelirsek; şah ismail bu savaşı kazanacak olsaydı acaba yine 'tamam bu kadar yeter daha fazla kardeş kanı akmasın' mı diyecekti acaba? boş laftır bunlar. çaldıran savaşında osmanlı ordusunun nasıl bir kahramanlık kazandığını hammer detaylı şekilde anlatmaktadır. şah ismail ezile ezile yenilmiştir, ordusu dağıtılmıştır. yavuz kaçmamıştır tebrize doğru ilerlemiştir (evet safevilerin önemli kentlerinden) tabi bu ilerleyişi kaçma olarak görüldüyse o başkadır.
ayrıca yavuz hazretlerinin farsçaya olan düşkünlüğünü ortaya atanların en mühim dayanakları 'sanma şahım herkesi sen sadıkane yar olur..' şeklindeki gazel. bu gazel yavuz'un değil 19. yy gazelidir. * evet yavuz mektupları farsça yazmıştır fakat burası hala meçhul 'ya iran kültürü olan bir devlete yazdığı için veya bilgisini kanıtlamak için kullanmıştır' * şeklinde açıklanmıştır.
olay ise tabi hikaye olabilir. olmayabilirde. bunun hikaye olması veya olmaması bir sonuca etki etmez. tarih kesin dayanaklara bakılarak konuşulur. burada şah ismail veya yavuz sultan selim'i yücelterek/aşağılayarak değil. ama dayanamadım efendi sultan selim hazretlerine laf atacak kişileri görünce. ve son olarak bir yazarın tamamen salladığı ilk paragrafı için lütfen;
(bkz: osmanlı medeniyeti)
(bkz: osmanlı da günlük yaşam)
(bkz: osmanlı devleti nasıl cihana yayıldı)
(bkz: pax ottoma)
(bkz: l empire ottoman remission)
(bkz: osmanischer Reich e Zivilisation)
"Laf sokmakta atalardan mirasmış" dedirten cümle.
güncel Önemli Başlıklar