bugün

Okumadım ama begenicem.
teizm ve ateizm, veya din evrim tartışmasını gerici toplumlar yapmıyor çünkü yapamıyorlar. siz toplumda yaşayanlar ne kadar ilgilisiniz bilmiyorum bu konulara ama akademik çevrede teist ve ateistler her daim tartışıyor. bunun gericilikle bir ilgisi yok. bugün git islam ailimlerine kendi içinde bile yığınla tartışma bulursun.
adamlar kelam diye ayrı bir alan çıkartmış. niye dinini kanıtlamaya çalışıyor ki bu adam? sonuçta kelam dediğimiz islama akli temelle açıklayıp dini hem din içi bölünmelere karşı durdurmak hem başka din veya din dışı düşüncelere karşı güçlü kılmak.
yani bu kafa şimdi gerici bir kafa mı olacak?
aynı şey diğerleri için de geçerli, evrim olsun, pozitivist olsun, maksist olsun, materyalist olsun falan filan bir sürü ateist görüş de çıkıyor ortaya ve buna karşı teistler argüman üretip savaşıyor.
ardından onlar çıkartıyor fikir ateistler argüman üretip savaşıyor.
bunu öyle halkta görüldüğü gibi de yapmıyorlar, gayet de proflar, din alimleri falan tartışıyor.
hadi siktir et bunları felsefe diye bir disiplin var. koca koca felsefeciler var hiçbiri de ateizm teizm tartışmasını ne gericilik olarak görmüş ne de bu konuyu es geçmiştir.

ayrıca . 21.yy dayız artık bunlar geride kaldı demek bayağı bir saçma. bu tartışmalar isterse bin yıl daha geçsin sürecektir.
fark etmez bu tartışma bitse bile kendi içinde tartışma sürecektir çünkü insan her daim yeni sorular üreten ve cevap bulmaya çalışan bir canlı.
ve teist ateist tartışması da gerici bir tartışma veya ilkel toplumlara özgü bir tartışma değildir.
yazdıklarını ben anlıyorum tabi mesela eskiden ateistler görüşlerini evrimle temellendirirdi demen zaten ateizm hakkında hiçbir şey bilmediğini kanıtlıyor. ateizm evrimle var olan bir görüş değildir ve evrim yalanlansa da çökmez çünkü ateizm evrimden önce de zaten vardı ve tartışmaları sürüyordu.
bide bing bang materyalist felsefeyle temellendirdi demen de komik olmuş çünkü bugün bing bang ile daha çok teistler fikrini temellendirmeye çalışıyor şu an için.
üçüncüsü ise evrim kendini bing bangla temellendirmez bunların ikisi de birbirinden tamamen bağımsız iki farklı teoridir.
dördüncüsü materyalist bilim felsefesi rönesansla falan da çıkmıyor.
yani hem bu kadar cahil olup milleti cahil olmakla suçlamak cidden komik olmuş. işte siz böyle olmayın diye o tartışmayı yapıyorlar ve teistler kendini evrimle falan temelendirmiyor halen daha içlerinde ciddi derecede evrim karşıtı bulunmakta.
zaten evrim teizme pek temel oluşturacak bir yapıda değil bu teorinin ateistlerle anılması ve teistlerin buna düşman olmasının nedeni ilk başlarda buydu.
sonradan ise kendi din kitaplarındaki adem masallarını esnetip bilime uydurdular ki halen daha evrimin akıllı tasarımla olan kavgası teist felsefeyi veya düşünceyi zora sokmaktadır.
bide ateizm din değil neden fikrini savunuyor veya tebliğ ediyor demişsin şaka gibi, daha dün ateistler şeytana tapıyor kedi kesiyor diye inanıyordu bu insanlar yahu, biri anlatmayacak da kim anlatacak bunlara?
herkes fikrini yayma özgürlüğüne sahiptir. nitekim yaymayınca ateizm hakkında hiçbir şey bilmeyenlerin ortaya çıkması da bu yüzden oluyor.
Din bireysel bir olgudur. Özünde tanrı ve kul arasında geçer. Altını çizelim toplumsal değildir bireyseldir. Kul diye tabir ettiğimiz insan yani somut bir varlık, tanrı olarak nitelendirdiğimiz varlık ise elle tutulamaz gözle görülemez olduğundan soyut bir kavramdır. Yani bütün olup biten insanın kendi zihninde kurduğu olaylardan ibarettir. Tanrıya tapınma şekilleri her dinde birbirinden farklı olsada olayın özüne indiğimizde bütün dinler tanrı veya çok tanrılı dinlerde tanrılar ve kul arasında geçer. Soyut kavramların artması demek bu olguyu toplumsal yapmaz. Örnek vermek gerekirse sizin ibadetiniz başka bir insanı cennet veya cehenneme götürmezken yani etkisiz iken. Başka bir insanın ibatedi yada dinide sizi etkilemez. işin içinde toplumsal sayabileceğimiz sadece toplu halde ibadet hanelere gidip oralarda ibadet etmek sayılabilir ama burdada dediğimiz gibi kişi gene kendinden sorumludur yani bunuda tam anlamıyla toplumsal bir olgu olarak kabuledemeyiz. Buraya kadar olan kısım işin normal boyutuydu. Anormal boyutuna bakacak olursak. Dinin toplumsal bir olgu olarak kabul edilip sanki bir futbol takımı tutarmışcasına hadi hepimiz falanca dine inanalım bu dini destekleyelim durumudur. Çoğunlukla gelişmemiş ülkelerde görülen bu durum toplumsal bozulmalara yol açtığı gibi aynı zamanda o dine inanmayan ama o dinin yaşandığı ülkede bulunan insanlarıda ciddi ölçülerde madur eder. Bu örnekte dinin tamamen göstermelik bir unsur olarak kullanılması ve birilerine yaranmak yada tamamen dışarıya şov yapma amaçlı kullanımını görürüz. Halbuki bir toplumu sağlıklı bir toplum yapan şey insanların birbirlerine saygı duymasıdır. Herkesin dini kendine diye güzel bir laf vardır tamda bu durum için söylenmiş olsa gerek. Din tartışmaya açık bir konuda değildir. O dinin kuralları neyse ona uyarsın veya uymazsın kişinin kendi özgür iradesidir. Dine sonradan kişilerin kendi isteklerine göre yeni kurallar eklenemez veya çıkartılamaz. Tartışarak kimsenin dini duygularınıda değişiremessin. Eğer değiştirebiliyorsan zaten o kişi öncesindede inançlı biri değildir. Sadece kafası karışık bir insandır. Din konusunda tartışmak bu böyle değil şöyle mantığı ile yola çıkıp insanları eleştirmek sadece o kişi ile aranızı açar başka bir işe yaramaz. Herkes özgür, dinde tanrı ve kul arasında olduğuna göre üçüncü kişilere sadece susmak düşer. Dini öğrenmek isteyen insanlara öğretebilirsiniz ama ondan sonrası o kişinin yoludur artık karışamassınız. Entrynin başında dediğim şeyi tekrarlıyorum din toplumsal değil bireyseldir. insanlarda bu bilinç otursa zaten din konusu hakkında bu kadar konuşmaya gerek kalmayacak neyse. Ateizme gelecek olursak gayet basit bir tanımı vardır oda Tanrıtanımazlıktır. Ateist birine tutup kendi inandığınız dinin kutsal kitabından örnekler vermek kadar saçma bir olay yok. Zaten doğrudan tanrıyı reddeden bir felsefenden bahsediyoruz. Bunun ötesi varmı ? Evrim ise bunlarla doğrudan bağlantılı bir olay değildir. Evrimi tanımlarsak birdenbire olmayan, zaman içinde ve doğal biçimde, kendiliğinden ve sürekli olarak, evre evre olan gelişim, ağır ağır ve kendiliğinden olan niteliksel ve niceliksel değişme sürecidir. Evrime inanmayan bir insan hiçbir şeye inanmıyor demektir zaten.
insanın var oluşsal sorunlarıdır ancak bu tartışmalar tv de show olarak değil gerçek entellerle birlikte yapılmalıdır.
sozlukte boyle basliklari gormek guzel. fakat entrylerde birbirimizi yemeden adam akilli tartisabilsek. bir ideoloji ugruna can alicak gibi davranmayin derim. entryler guzel ama duzeltmek istedigim bir yer var. evrim orta çağda ortaya atilan bir teori. ateizm ise cok cok daha onceden ortaya cikmis bir dusuncedir. antik caga kadar dayanir ateizm. ilk temsilcileri Demokritos ve Epikuros tur.Orta Çağdaki kilise ve ruhban sınıfının sert müdahaleleriyle bu düşüncelerini açıkça ifade edememişlerdir. Daha sonra 18. yüzyıla gelindiğinde bazı düşünürler Tanrının varlığını sorgulamaya başlasalar da, Ateizm en parlak dönemini 19. yüzyılda Marx, Engel, Lenin, Feuerbach ve Troçki gibi diyalektik materyalist (maddeci) filozofların döneminde yaşamıştır. sonrasi gunumuzde ateizm hizli bir sekilde yayilmaktadir. su an dunyada sayisi bilinen 1.1 milyar ateist var. dunyanin %16 si yapar. hristiyanlar, muslumanlar ve sonrasinda ateistler. gizli ateistleride unutmamak lazim. iyi gunler. okuyun, okutun.
Son Zamanlarda din Evrimi yalanlamaz diyen güruhlar da ortaya çıktı. Kusura bakmayın burdan size ekmek çıkmaz. ilk insan kelimesini kullandığın an direkt olarak Evrime ters düşüyorsun.

Tanım : Türkiye'de çok fazla yapılamayacak tartışmalardır. Bir Celal Şengör hocam vardı. Onu da son Zamanlarda göremiyoruz.
Yaratilis evrim ile temellendirilemez. Evrim tur varyasyonunu aciklayan bir olgu, ilk canlinin olusumunu degil.
Ayrica yaratilis diye bir sey zaten bilimsel degil, yaratilmak nedir ?
Bu tartışmaya harcanacak enerji ile ülkemizi daha iyi bir yerlere getirmeye çalışsak zaten türk milleti orijinal ayarlarına döner ve sancaktarlık görevini tekrar alır.
'ateizm orta çağdan beri tartışılan bir konu'dan sonrasını okumadım. en azından lise 3 felsefe dersini dinleseydiniz, ateizmin diğer dinler kadar eski olduğunu da öğrenirdiniz. ayrıca bırakın inanan inansın inanmayan inanmasın. başkalarının yerine tercih yapacak kadar, iki insan gibi yaşayacak kadar uzun bir hayatımız yok.