Bir ay doğar ilk akşamdan geceden neydem neydem geceden
Şavkı vurur pencereden bacadan
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben
Uykusuz mu kaldın dünkü geceden neydem neydem geceden
Uyan uyan yâr sinene sar beni
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben
Uyan uyan yâr sinene sar beni
Dağlar harâmı açma yaramı perişânım ben
Yüce dağ başından aşırdın beni neydem neydem yâr beni
Tükenmez dertlere düşürdün beni
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben
Madem soysuz göynün bende yoğudu neydem neydem yoğudu
Niye doğru yoldan şaşırdın beni
Dağlar kışımış yolcum üşümüş perişânım ben
Niye doğru yoldan şaşırdın beni
Dağlar harâmı açma yaramı perişânım ben
Aşağıdan gelir eli boş değil neydem neydem boş değil
Söylerim söylerim göynüm hoş değil
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben
Bir güzeli bir çirkine vermişler neydem neydem vermişler
Baş yastığı kendisine eş değil
Dağlar kışımış yolcum üşümüş nasıl edem ben
Baş yastığı kendisine eş değil
Dağlar harâmı açma yaramı perişânım ben
malatya arguvanlı bir arkadaşım, bu türküyü annesinin anneanesinin yazdığını ama köye gelen biri tarafından derlendiği için kadının adının geçmediğini söylemişti. ayrıca yüreğe dokunan bir türküdür. orhan hakalmaz ve abdal versiyonlarını çok severim.
Sözleri insanın tüylerini diken diken eden türküdür. Mustafa özarslan' ın sesinden bir başka güzeldir. En güzel kısmı da şurasıdır :
madem soysuz bende gönlün yoktu,
niye doğru yoldan şaşırttın beni?
Cengiz Özkan, ilkay Akkaya, Mustafa Özarslan ve daha niceleri... Yorumlayan her sanatçı kendinden bir şeyler katmış ve her biri ayrı bir güzel okumuş. Bana göre bir erkek ağzından okunması daha mantıklı...
Bununla beraber şarkıyı güzel yapan sözleri.
"Bir güzeli bir çirkine vermişler, baş yastığı kendisine eş değil"
ya da
"Madem soysuz bende gönlün yoğudu niye doğru yoldan şaşırdın beni" gibi dizeler etkileyici...