beşikteki kardeşini öldüren insana padişah demek

entry29 galeri0
    29.
  1. uykusunda öldürttüyse sorun yok.
    1 ...
  2. 28.
  3. Kafır adetı şapkayı takmayıp peygamber sünneti olan sarıkları taktıkları için Alimleri asana ne diyeceksin ? Allahın hükmü olan şeriatı kaldırana ? ülkenin dini ıslam maddesını kaldırana ? Ayasofya camısını müze yapana ?.
    2 ...
  4. 27.
  5. Benim de kafamı çok kurcalamış olan durumdur. Okulda tarihçi bu konuyla ilgili bizi aydınlatsa da bu zamanda anlaşılamayacak olan durum. Ama o zamanın zamanında tuhaf karşılanmayan durum. Buna kanıt olarak da kanunnamade geçen bir “Ve her kimesneye evlâdımdan saltanat müyesser ola, karındaşların nizâm-ı âlem içün katletmek münâsibdir. Ekseri ulemâ dahi tecviz etmiştir. Anınla âmil olalar”[1]. maddesini bulmuştuk mesela. islam hukukuna ne kadar uyuyor, onu mantığıma tam olarak oturtamadım ama eğer ülkenin geleceği söz konusuysa kardeş öldürmekte sakınca görmemiş osmanlı hukuku. Hep ilginç gelir, vahşi gelir ama düşündüğümüzde eğer öyle bir şey olmasaydı Osmanlı bu kadar uzun sürer miydi diye de düşündürüyor insanı. Oldukça kafa kurcalayıcı olmasının nedeni de birislam devletinin bunu makul görmesi tabii.
    0 ...
  6. 26.
  7. o anın koşullarına göre doğru olandır.ayrıca padişah olmak kolay değil.
    1 ...
  8. 25.
  9. --spoiler--
    (bkz: devletin bekası için kardeş katli vaciptir)
    --spoiler--
    alıntı bu kısmı. ve insanların bazı şeyleri günümüz koşullarında irdelemesi beni gerçekten çok üzüyor. sen getir bakalım şu ülkeye iki başbakan ne oluyor gör. hataya düşmemek var sonunda. o zamanda zaten kardeşlerin ordu kurup devlete zarar vermektelerdeydi.
    -tarih kitabı öneririm-.
    1 ...
  10. 24.
  11. günümüze göre vahşet olabilir ama her dönemin kendine özgü kuralları olduğu düşünülürse normal karşılanabilir. öldüren padişahta haklıdır, çünkü o bebek birgün büyüyüp onu öldürte bilir. örnek verelim dersek; o dönemde kız çocuğu 13 yaşına geldimi evlendirilirdi, şimdi ise çocuk gelin deniliyor onlara.
    1 ...
  12. 23.
  13. 22.
  14. 21.
  15. fetret dönemine bakıkldıgı zaman. tarihi simdiki yargılara göre değide o zaman ki kosul ve yargılara göre baktıgında normal karsılanacak durumdur.
    0 ...
  16. 20.
  17. bunu vahşet olarak tanımlayanlar atatürkün ülke bekası için idama gönderdiği arkadaşlarını da düşünürlerse iyi olur. ülke bekası için kardeş değil, evlat bile feda edilir. bunun adı vahşet değil mecburiyettir.
    1 ...
  18. 19.
  19. (bkz: katl fitneden iyidir)eski bir osmanlı kitabında okumustum böyle yazıyordu.
    1 ...
  20. 18.
  21. 17.
  22. kendi kardeşlerini beşikte öldüren, kardeşlerinin hamile cariyelerini denize atıp öldüren kişilerin sonunda "han hazretleri" getirip ululuk, kutsallık katanların görmek istemediği durumdur.
    hemen savunma olarak "efendim osmanlı devletinin bekası için" diye başlarlar. osmanlı devletinin bekası için değil, kendi saltanatlarının bekası için olduğunu görmek istemezler.
    0 ...
  23. 16.
  24. devletin bekası için yapılandır. birkaç kötü tecrubeden sonra lüzum görülen uygulamadır. bir kişinin ölümü yüz binlerce insanın kurtuluşuna denk gelebilmektedir.
    (bkz: fetret devri)
    (bkz: cem sultan vakası)

    şuda vardır ki, bu (bkz: kardeş katli) meselesinin peşine düşenlerin gerçek niyetleri birtakım husumetler(i)dir. adamın kardeşi ölmekte derdi bunları germekte. demek ki herkes kendi soyunun derdinde, başkasının kardeşi bahanesi.
    bir devleti 700 yıl ayakta tutmak kolay değildir.

    (bkz: behemehal bazı kelleler gidecektir)[atasözüdür]

    --spoiler--
    şahsa verilen zarar topluma verilen zarardan yeğdir
    --spoiler--
    0 ...
  25. 15.
  26. uygulanmasının benim de desteklemediğim fakat devletin bekası için gerekli olan bir durumdur.
    0 ...
  27. 14.
  28. 13.
  29. adam padişahta o yüzden. padişah'a ne diyecekler? ayrıca evet dönemin şartlarıdır. önceki türk devletleri kısa süreler yaşamasına rağmen osmanlı devleti kardeşler arası pay yapmamak yoluyla 600 yıl yaşamıştır. bu sayede ankara savaşı sonrası yaşanan fetret dönemi hariç taht kavgası iç savaşa dönüp bir kişi tahta geçecek diye on binler de ölmemiştir.
    0 ...
  30. 12.
  31. büyük olanın ve ya büyük olan istemiyorsa küçük olanın padişah olup, diğerinede/diğerlerine en yakın görevin verilmesiyle çözülebilecek mevzunun "zamanın gerekliliği" kisvesi altında büyütülüp vahşet halini almasıdır. insan kardeşini öldürür mü bir, ikincisi müslüman müslümanı öldürür mü? güya müslüman devletti osmanlı devleti açıp kur'an okumamış mı bu adamlar? inanılmaz bir mantık hatasıdır tek kelimeyle.

    edit: Kim bir mümini kasden öldürürse onun cezası, içinde ebedî kalmak üzere gireceği cehennemdir. (4/93)
    Kim katil olmayan ve yeryüzünde fesat çıkarmayan bir kişiyi öldürürse sanki bütün insanları öldürmüş gibi olur. ( 5/32) *
    2 ...
  32. 11.
  33. göt kadar beyinleriyle, o zamanın koşullarını düşünemeyen ve tek gayesi osmanlı padişahlarına laf sokmak olan dingillerin ısıtıp ısıtıp ortaya çıkardıkları klasik sıçmıklarıdır.
    2 ...
  34. 10.
  35. Tarihten bahsedilirken zamanın şartlarına göre değerlendirmeyi bilmeyenlerin serzenişidır. Tamam iyi güzel bir şey değil fakat kardeş katli vacip olmasaydı osmanlı devleti bu kadar uzun saltanat süremezdi. Eğri oturup düz konuşmak lazım. Diğer türk devletleri gibi taht kavgasından yıkılırdı bölünürdü. Durumun şartları onu gerektirmis ki şeyhülislam fetva vermiş bu konuda.
    0 ...
  36. 9.
  37. murat bardakçı, taner akçam, muhteşem yüzyıl furyası ve daha nice tarih yağmacısının, belli güçlere yaranmak için fikr-i imal ederek insanları öğrenilmiş cehalete itmesi sonucu zihinlerde oluşmuş saçma soru işaretidir.
    0 ...
  38. 8.
  39. beşikteki kardeşini öldüren insana padişah demek ilginçtir demek, bunu sorgulamak kendine amaç ednip başlık açmak daha ilginç.
    (bkz: tespit sıçmak)
    0 ...
  40. 7.
  41. en azından ek olarak halife denmemiştir, bu da bir şey.
    2 ...
  42. 6.
  43. 5.
© 2025 uludağ sözlük