Sizi yarattık, sonra şekil verdik, sonra meleklere, 'Adem'e secde edin' dedik; iblis'ten başka hepsi secde etti. O ise secde etmedi. Allah, 'Sana emrettiğim halde, seni secdeden alıkoyan nedir?' dedi. (iblis) 'Beni ateşten, onu çamurdan yarattın, ben ondan üstünüm' cevabını verdi. (Allah) Ona, 'in oradan, orada büyüklenmek sana düşmez, defol. Sen alçaktakilere aitsin' dedi. (iblis) Kıyamet gününe kadar bana süre tanı dedi. (Allah) Peki sana süre tanıdım dedi. (iblis) Beni yoldan çıkardığın için ben de senin Doğru Yolun üzerinde onlara karşı oturacağım, onlara önden, arkadan, sağdan, soldan sokulacağım, ve onların çoğu sana şükretmeyecek, dedi. (Allah) Lanetlendin ve kovuldun, defol git; sana uyacak olanların hepsini cehenneme dolduracağım' dedi. Hicr 28-40
Cevap: Allahla Şeytan arasındaki bu münakaşayı dikkatle izleyin. Piyon hükmündeki bir meleğe Allahın boyun eğdirememesi, ona doğru yolu gösterememesi, isyan edip kötülük yoluna saptığı halde onun cezasız çıkıp gitmesine göz yumması çok tuhaftır. Allah böyle büyük bir hataya nasıl düşer?
Şeytan insanları kötü yola düşürdüğüne ve Allah da Şeytanı kötü yola düşürdüğüne göre, demek ki Allah Şeytanın Şeytanıdır. Nitekim Şeytan da Allahı, haklı olarak, kendisini doğru yoldan çıkarmakla itham etmektedir. Bu anlatım, Allahın iyiliğini göstermez; yeryüzündeki tüm kötülüklerin nihai kaynağı olduğunu gösterir. Müslümanlar böyle bir tanrıyı belki kabul edebilir, ama diğer iyi ve bilge insanlar bunu kabul edemez.
Allahın melekle konuşma biçimi, onu tıpkı insanlar gibi fiziksel beden sahibi, bilgisi kısıtlı ve adaletsiz biri yapmaktadır. Bilge insanların islam dinini reddetmelerinin sebebi budur.
Şeytan, insana secde etmemekte haklıdır. Bugün tüm taraflar, insana secde etmenin günah olduğu noktasında hemfikirdir. Buna rağmen, burada iddia edildiği üzere, Allahın insana tapınmayı emretmesi bizim kavrayışımızı aşar. Bu masaldan çıkaracağımız en önemli sonuç, akılcı (rasyonel) itaat öğretisinden asla sapmamak gerektiğidir emri veren tanrı bile olsa sapmamak gerekir, nerede kaldı insan!
böyle bir tartışmadan sonra allah bunu insan denen beşinci sınıf varlıkdan bile saklamamış, insan denen tanımsız,sınıfsız,sorumsuz varlığa konuyu açıp onu tanımlı,sorumlu bir kula dönüştürmek adına karizmasını tehlikeye atmıştır.burda biraz naif düşünelim dersek,allah diktatörlük yapmak yerine varlıklara irade hakkı veriyor ve tavırlarına göre yok etmek yerine cezalandırıp islah etmek istiyor.ancak kıyamete kadar süre verdiği şeytanın sonuçta yok olacağı kesinken insan nasıl böyle bir riske giriyor anlamak mümkün değil ve ilk günah böylece göz göre göre işleniyor.bu noktada acaba şeytan türk müydü sorusu kafamı kurcalıyor."madem benim sonum ateş,buna sebep olan insanı da yanımda götürmeliyim"düşüncesi tam da bir türkün beyin kıvrımlarından çıkmışa benziyor.allah garibim insana herşeyi detaylı anlattığı halde insan koca allaha değil de şeytana uyuyor.bu da ikinci perde.bu noktada acaba tüm detaylar anlatılmadı mı insana sorusu aklıma geliyor.zira allah kontrol ediyor bir gün insanı.ve bakıyor ki ilk günah işlenmiş.kontrol de ilginç oluyor.allah sesleniyor ademe"nerdesin?".
Her şeyi bilen Allah (Bakara Suresi, 32) kader yazan Allah, bu münakaşayı ve sonuçlarını bilmiyor mu? Şeytan'ı o yaratmadı mı?
Yukarıda nasıl bir sıkıntı var? Bir yaratıcı kendi yarattığıyla bahis tutuşup bu uğurda kendi yarattığı insanlar arasına sapık, manyak, katil, canavar, deyyus insanlar katarak Şaytan'a uymuşları sergiletiyor. insanı yaratamadın mı? insan, tanrı yapısı insan kötülük yapar mı?
Ne saçma şeyler bunlar, ortalığın Sibirya'dan, Mango'dan haberi yok be! Dön dolaş Orta Doğu, nar, incir, hurma, Arap, Yahudi yazılmış.
Hepsi yahudi tezgâhı. Hem de Allah ve Şeytan'a bahis açtıracak kadar Yahudi tezgâhı.
kutsal münakaşa. tarafını seç. kahramanını seç. ona en pahalı zırhları giydir. en iyisi sen ol kitleleri peşinden sürekle. kahraman olma şansı senin elinde.