bugün

altı çizilesi kitap cümleleri

'diğer bir önlem olarak korunaklı lahitler düşünülmüştür. buralara asil vücudun çürümesi durumunda yedek olarak kullanilmak üzere mumyalar yerleştirilmiştir. bu dinsel tarz başlangıçta mevcut olan hayatın varlığının onun temsili görünümünün yaratılmasına çalışılması esasına dayanmaktadır. benzer olarak bir başka karşı koyuş tarih öncesi devirlerde mağaralarda, başarılı bir av
sonrası yakalanan hayvanların bir kisminın kil ile örtülerek korunmaya çalışılması çabalarıdır. sanat ve uygarlık zaman içinde geliştikçe onun sihirli rolü daha da artacaktır.

15. louis kendisini mumyalatmak yerine le brun'a portresini yaptırmayı tercih edecektir. uygarlık tabii ki zamanın gücünü yok etmeye yetmeyecektir. o, ancak akılcı düşünme seviyesinin yükselmesini sağlayacaktir. artık hiç kimse bir modelin veya bir görüntünün aynılığına inanmamaktadır. görüntüler sadece bizim maddeleri hatırlamamıza yaramaktadır. onlar bizi ölümden koruyamazlar. bugün görüntü oluşturulmasının bu tür amaçları yoktur. ölümden sonra yaşam konusu tartışma dışı kaldığı için şimdilerde görüntüler gerçeğin benzerliği olarak ideal bir dünya yaratma amacını gütmektedir. eğer plastik sanatlar tarihine bakarsanız çıkış noktasının estetik kaygılardan çok, psikolojik isteklerden kaynaklandığını görürsünüz. bu,'benzerliğin öyküsü'dür ve isterseniz siz buna 'gerçekliğin öyküsü' diyebilirsiniz.'

andre bazin, sinema nedir?