bugün
- spor salonuna gitsem erkekler popoma bakar mı12
- şişmanlar ölünce nereye gider9
- ellerim bos gonlum hos12
- kitap okumanın zararlı ve gereksiz olması12
- icardi1905'i silip atmak16
- escort ile evlenmek10
- insanlara olan inancınızı ne zaman kaybettiniz17
- rusların en iyi olduğu şeyler20
- akpnin hala bedava kek vaadini tutmaması12
- erkeklerin hep fotoğraf istemesi28
- karınızla gratise gider misiniz10
- kilo almak için bik bikle evlenmek11
- afganistan yardımlaşma derneği başkanı12
- alex de souza vs fred11
- icardi190532
- cumhrbaşkanm sizi dünya yenemedi ben nasıl yeneyim15
- cehennemde türkçe konuşulur8
- 19 mayıs 2024 fenerbahçenin bütün oyunları bozması16
- iran'ın depremde yas ilan etmemesi9
- dondurma yalarken erkeklerin sürekli bakması8
- jayden oosterwolde11
- fenerbahçe'nin attığı golde faul olması17
- anın görüntüsü14
- karınız olsa döver misiniz10
- fenerbahçe15
- yeşil gözlü erkek olmak11
- hani u19 gelecekti ühühühühühühü10
- fulya öztürk9
- bir galatasaraylının kulağına fred diye fısıldamak8
- iran cumhurbaşkanının helikopter kazası43
- maldivlere gitmek varken eminönü nde takılan martı10
- dursun özbek19
- yazarların bugün içtiği sigara sayısı13
- galatasaray11
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı106
- izmir sıcağı9
- fethullah gülen şu an ne yapıyordur17
- sevgilinin kız arkadaş lobisi9
- karıya kıza doymuş erkek19
- bir şarkı sözü der ki10
- mert hakan yandaş31
- ibrahim reisi13
- siz türkler şerefsizsiniz müslüman değilsiniz13
- erecto'nun trafik kazası geçirmesi13
- arkadaşlar damatlık bakıyorum da sizce bu nasıl17
- yozgatlı sevgiliyle yapılacaklar8
- akp'nin fenerbahçe ve beşiktaş düşmanlığı9
- türkiye cumhuriyeti islam devleti olarak kuruldu14
- fenerbahçe büyüklüğü9
- panathinaikos'un atatürk düşmanlığı9
“Sokrat bir şölen münasebetiyle dostlarını topladı ve şu soruyu ortaya attı: ‘Adalet Nedir?’ Orada bulunanlardan dört tarif geldi. Birincisi: ‘Adalet başkasına verilmesi gereken şeyi vermektir.’ Sokrat bu cevabı yanlış buldu ve açıkladı: Mesela, aklını kaybetmiş birisinin elinden aldığınız silahı tekrar kendisine iade etmeniz adalet değildir. ikinci olarak: ‘Adalet dostlara fayda düşmanlara zarar vermektir.’ Sokrat, bunun da adalet olmadığını açıkladı: ‘insan bazen yanılıp kötülere dost, iyilere düşman olabilir. Bu halde adalet kötülere yardım iyilere zarar verme şekline dönüşmüş olur. Üçüncü olarak: ‘Adalet; içinde en kuvvetlinin, yani hükümdarın menfaatinin bulunduğu şeydir’ denildi. Sokrat bunun da adalet olmadığını ifade ederek ‘Hükümdarlar yanılabilir, kanunları kendi halkının ve kendinin aleyhine çıkarabilir.’ Dördüncü ve son tarifi kendisi yaparak: ‘Adalet; karşılıklı çatışma korkusunun ortaya koyduğu kanunlardır.’der. Bir başka ifade ile ‘Zarar vermekten ve zarara zararla karşılık vermekten kaçınma adalettir.” (Eliaçık, 2003: 480)
yukarıda paylaştığım bölüm, adalet, Tanrı, sonsuzluk gibi kavramların bilindiğinin düşünülüp aslında kesin hatlarla çerçevesi çizilmeyen, söylendiğinde her bünyede farklı çağrışım yapan havada şeyler olduğunu göstermek. Sokratesin yaptığı buydu bir nevi.
Ancak buna rağmen adaletsiz bir durum gördüğümüzde bunu sezinliyoruz. Bu yüzden de adalet doğuştan mı geliyor sonradan mı kazanılıyor o da ayrı bir tartışma konusu.
Benim demeye çalıştığım nokta şu. Eğer bir Tanrı varsa ve Tanrı olmaklığı gereği yalan söylemez ise, ve yine kendisinin adaletli olduğunu söylüyorsa bu varsayımsal akıl yürütmenin sonucu tanrı'nın adaletli olduğudur. Ancak biz adaletsiz bir Dünya görüyorsak eğer ve tanrı yalan söylemezse ve yine tanrı adaletliyse inancımıza göre bu adaletin sonradan sağlanacağını düşünmemiz gerekir.
Farkettiyseniz cevap yine inanç baz alınarak başta Tanrı'nın var olduğunu ve sıfatlarının da doğru olduğu kabulunden geliyor.
Ayrıca iyi ve kötü kavramlarının Tanrıdan bağımsız mı? Tanrıya bağımlı mı olduğunun sorgulaması için de şu sokrates'in ikilemine göz atabilirsiniz, ufuk açar.
(bkz: Euthyphron ikilemi)
yukarıda paylaştığım bölüm, adalet, Tanrı, sonsuzluk gibi kavramların bilindiğinin düşünülüp aslında kesin hatlarla çerçevesi çizilmeyen, söylendiğinde her bünyede farklı çağrışım yapan havada şeyler olduğunu göstermek. Sokratesin yaptığı buydu bir nevi.
Ancak buna rağmen adaletsiz bir durum gördüğümüzde bunu sezinliyoruz. Bu yüzden de adalet doğuştan mı geliyor sonradan mı kazanılıyor o da ayrı bir tartışma konusu.
Benim demeye çalıştığım nokta şu. Eğer bir Tanrı varsa ve Tanrı olmaklığı gereği yalan söylemez ise, ve yine kendisinin adaletli olduğunu söylüyorsa bu varsayımsal akıl yürütmenin sonucu tanrı'nın adaletli olduğudur. Ancak biz adaletsiz bir Dünya görüyorsak eğer ve tanrı yalan söylemezse ve yine tanrı adaletliyse inancımıza göre bu adaletin sonradan sağlanacağını düşünmemiz gerekir.
Farkettiyseniz cevap yine inanç baz alınarak başta Tanrı'nın var olduğunu ve sıfatlarının da doğru olduğu kabulunden geliyor.
Ayrıca iyi ve kötü kavramlarının Tanrıdan bağımsız mı? Tanrıya bağımlı mı olduğunun sorgulaması için de şu sokrates'in ikilemine göz atabilirsiniz, ufuk açar.
(bkz: Euthyphron ikilemi)
güncel Önemli Başlıklar