bugün
- kızların mesajlara geç cevap vermesi12
- şizofreni11
- en dindar özelliğiniz20
- düşün ki o bunu okuyor9
- insan olmaya ceyrek kala'yı eloande den kapmak18
- yorgun mermi9
- anın görüntüsü20
- elinin değdiği anı unutamıyorum 5 posta attım12
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek11
- bacağa kramp girmesi10
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu9
- zall beceremiyorsan bırak git11
- 2024 eurovision şarkı yarışması13
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz10
- erkeklerin sadakatsiz olması20
- benim başörtüm var arabamı yanlış park edebilirim12
- türkiye den soğuma sebepleri21
- anneler günü12
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar21
- arkadaşlar sizce bu yüzük nasıl15
- beni özlediniz mi doğru söyleyin15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak19
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması24
- karşı cinse giyim önerileri19
- ismet gurbuz 202411
- sözlüğe kız getirmek10
- okul müdürü nasıl korunabilirdi16
- komşuyu arabanın arkasına bağlayıp sürüklemek8
- bir erkeği cezbeden şeyler12
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- niyetin ciddi mi klişesi13
- uludağ sözlük kapatılacak11
- icardi1905'in sözlüğü bozması23
- karşı cinsi tavlamak için ne yaparsınız15
- libido düşmesi18
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- kızların yedek listesi9
- yazarların kız çocuğu olursa koyacağı isimler8
- cami tuvaletinin paralı olması14
- evlilik yaşı kaç olmalıdır12
- dünya bandırmalılar günü16
- sözlükte artık kızlar teklif edecek8
- platonik aşkın kalp kıran davranışları13
- eric bana9
mustafa altıoklar ın, metin kaçan ın aynı isimli romanından uyarladığı, 1997 yapımı muhteşem yerli film. kanımca yapılmış en başarılı türk filmlerinden biridir. filmi bu kadar başarılı bulmama rağmen diyebilirim ki, metin kaçan ın romanı filme göre daha sürükleyici, daha kendine hastır. bence filmin başarısı romanı takip edebildiği ve ekrana aktarabildiği bölümlerde ön plana çıkmaktadır. bununla birlikte roman ile film arasında ciddi farklılıklarda vardır. bu farklılıklar romanı okumayı düşünen arkadaşlar için burada es geçilecektir. metin kaçan romanında bir alt kimliği, yani romanları ve onların yaşadığı çevreyi (bkz: tarlabaşı) çok başarılı ve gerçekçi bir biçimde dile getirmiştir. mekan tasvirleri, kişiler arası diyaloglar yarmış, olayı bitirmiştir. başlıca karakterler şöyledir:
gıli gıli salih (bkz: Okan Bayülgen)
tina (bkz: müjde ar)
reis (bkz: mustafa uğurlu)
berber ali (bkz: savaş dinçel)
gaftici fethi (bkz: zafer algöz)
arap sado (bkz: burak sergen)
fil hamit (bkz: levent erim)
tilki orhan (bkz: küçük iskender)
puma zehra (bkz: aysel gürel)
balık ayhan
salih in annesi (bkz: sevda ferdağ)
ciğerci tıbı (bkz: zühtü erkan)
kolera canavarı (bkz: mehmet kartal)
reco (bkz: emrah kolukısa)
filmin müzikleride muhteşemdir. özellikle cem karaca nın film için yeniden yorumladığı "resimdeki gözyaşları", yusuf taşkın ın "ağla sevdam" ve demet sağıroğlu nun "bir vurgun bu sevda" şarkıları enfestir. ağır roman tarafımdan defalarca sıkılmadan seyredilmiş ve hatta abartılıp çoğu repliği ezberlenmiştir. (bkz: bokunu çıkarmak) unutulmaz sözleri bünyesinde barındırır. farzı misal:
-zamanı kim okşayabilir ki?(kitap bu satırlarla başlar)
-güneş buluttan sıyrılırken
gökkuşağının renkleri koleranın damlarında sevişti.
can sesleri
ezan sesi
hafif esrar kokusuyla karışıp
havayı kapladı. (filmin girişi bu sözlerle yapılır)
-savrulurken raconun kırmızı pelerini o zarif öfkeye,
zaman ki sana hasta olmuş, incelikli haytasın,
raksederken mahallenin maşallahı, eyvallahı,
güzelleş be oğlum şimdilik ölümüne kadar hayattasın.
şimdilik, ölümüne kadar hayattasın.
- her hayatın bir agırlıgı vardır koçum, seninki kaça tartıyo?
- bir çift kanattınız hüznün rüzgarlarında,
dağılıp gitti melekleriniz beyazın öte dağlarında..
ağlasın ardınızdan bir ağızdan bütün dehşetiyle kolera
sen harbi hayalet,
saglam gariban,
ruhuna el fatiha. (tıbı öldüğünde mezarı başında söylenmiştir.)
-alem göt olmuş (arap sado, berber ali ye dert yakınır.)
-madde mi ağır mana mı? (salih)
-ikisi de ağır!! (anlatıcı)
filmi hala izlememiş olan varsa, önce kitabını okuması sonrada filmi izlemesi şiddetle tavsiye edilir..
gıli gıli salih (bkz: Okan Bayülgen)
tina (bkz: müjde ar)
reis (bkz: mustafa uğurlu)
berber ali (bkz: savaş dinçel)
gaftici fethi (bkz: zafer algöz)
arap sado (bkz: burak sergen)
fil hamit (bkz: levent erim)
tilki orhan (bkz: küçük iskender)
puma zehra (bkz: aysel gürel)
balık ayhan
salih in annesi (bkz: sevda ferdağ)
ciğerci tıbı (bkz: zühtü erkan)
kolera canavarı (bkz: mehmet kartal)
reco (bkz: emrah kolukısa)
filmin müzikleride muhteşemdir. özellikle cem karaca nın film için yeniden yorumladığı "resimdeki gözyaşları", yusuf taşkın ın "ağla sevdam" ve demet sağıroğlu nun "bir vurgun bu sevda" şarkıları enfestir. ağır roman tarafımdan defalarca sıkılmadan seyredilmiş ve hatta abartılıp çoğu repliği ezberlenmiştir. (bkz: bokunu çıkarmak) unutulmaz sözleri bünyesinde barındırır. farzı misal:
-zamanı kim okşayabilir ki?(kitap bu satırlarla başlar)
-güneş buluttan sıyrılırken
gökkuşağının renkleri koleranın damlarında sevişti.
can sesleri
ezan sesi
hafif esrar kokusuyla karışıp
havayı kapladı. (filmin girişi bu sözlerle yapılır)
-savrulurken raconun kırmızı pelerini o zarif öfkeye,
zaman ki sana hasta olmuş, incelikli haytasın,
raksederken mahallenin maşallahı, eyvallahı,
güzelleş be oğlum şimdilik ölümüne kadar hayattasın.
şimdilik, ölümüne kadar hayattasın.
- her hayatın bir agırlıgı vardır koçum, seninki kaça tartıyo?
- bir çift kanattınız hüznün rüzgarlarında,
dağılıp gitti melekleriniz beyazın öte dağlarında..
ağlasın ardınızdan bir ağızdan bütün dehşetiyle kolera
sen harbi hayalet,
saglam gariban,
ruhuna el fatiha. (tıbı öldüğünde mezarı başında söylenmiştir.)
-alem göt olmuş (arap sado, berber ali ye dert yakınır.)
-madde mi ağır mana mı? (salih)
-ikisi de ağır!! (anlatıcı)
filmi hala izlememiş olan varsa, önce kitabını okuması sonrada filmi izlemesi şiddetle tavsiye edilir..
güncel Önemli Başlıklar