bugün
- anın görüntüsü17
- anneler günü12
- erkekler götünüze değil yaptığınız pastaya bakar28
- beni özlediniz mi doğru söyleyin15
- eloande ile evlenip sözlüğü huzura kavuşturmak29
- uludağ sözlükte yazmanın hiçbir anlamı olmaması24
- ismet gurbuz 202411
- türkiye den soğuma sebepleri21
- sözlüğe kız getirmek10
- 2024 eurovision şarkı yarışması12
- okul müdürü nasıl korunabilirdi16
- komşuyu arabanın arkasına bağlayıp sürüklemek8
- erkeklerin sadakatsiz olması13
- benim başörtüm var arabamı yanlış park edebilirim11
- can yaman erkekse sözlük erkekleri ne11
- bir erkeği cezbeden şeyler12
- fazla mastürbasyon yapan erkek9
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak11
- niyetin ciddi mi klişesi13
- uludağ sözlük kapatılacak11
- yorgun mermi8
- icardi1905'in sözlüğü bozması31
- karşı cinsi tavlamak için ne yaparsınız15
- libido düşmesi18
- 45 yaş üstü kadınların muşmulaya dönmesi10
- kızların yedek listesi9
- yazarların kız çocuğu olursa koyacağı isimler9
- cami tuvaletinin paralı olması14
- karşı cinse giyim önerileri15
- sözlükteki feyk hesap sahipleri tespit edilecek9
- evlilik yaşı kaç olmalıdır12
- dünya bandırmalılar günü16
- sözlükte artık kızlar teklif edecek8
- insan olmaya ceyrek kala'yı eloande den kapmak17
- platonik aşkın kalp kıran davranışları16
- eric bana9
- sözlük yazarlarının tatlıları13
ben bu filmi, çoğu 80 sonrası doğmuş olanlar gibi ezbere bilirim. ama ezbere bildiğim şekli 90'Lı yıllarda tv'lerde yayınlanan sansürlü şeklidir. biz bu filmi basit bir türk komedi filmi sanırdık ta ki internetten sansürsüz şeklini izleyene kadar.
bir kere bu film buram buram 70'li yıllar kokar. Kıbrıs barış hakeratından sonra var olan Amerikan ambargosu, o yılların siyasetine damga vurmuş iki isim (Süleyman demirel, Bülent Ecevit), yükselişe geçen işçi ve emekçi kesim, yine yükselişe geçen sol hareket ve yine yükselişe geçen emperyalizm. bu filmde hepsinden birer parça bulursunuz.
filmin en ilgi çeken sahnelerinden biri de kemal Sunal'ın evsiz barksız parklarda sabahladığı bir gün simitle karnını doyurması ve ve tam o an bina duvarlarındaki devasa reklamlardır. zengin ile fakir arasındaki uçurum bu sahneyle çok güzel anlatılmıştır.
filmde ara sıra duyduğumuz 1 mayıs marşı ve filmin sansürlü son sahnelerini içeren 1 mayıs yürüşü sinema tarihinin en güzel siyasi filmlerinden birinin ortaya çıkmasını sağlamıştır.
çoğu insanın bildiği gibi bu film salt bir eşeğin sıçması üzerine kurulu değildir. komedi ile birlikte harmanlanan siyasi göndermeler bu filmi değerli kılar. umur bugay, Müjdat gezen ve atıf yılmaz kamera arkasından filmi mükemmel şekillendirmişken, kemal sunal da o karışık dönemlerde bu filmde rol alarak siyasi kimliğini belli etmekten çekinmemiştir.
bir kere bu film buram buram 70'li yıllar kokar. Kıbrıs barış hakeratından sonra var olan Amerikan ambargosu, o yılların siyasetine damga vurmuş iki isim (Süleyman demirel, Bülent Ecevit), yükselişe geçen işçi ve emekçi kesim, yine yükselişe geçen sol hareket ve yine yükselişe geçen emperyalizm. bu filmde hepsinden birer parça bulursunuz.
filmin en ilgi çeken sahnelerinden biri de kemal Sunal'ın evsiz barksız parklarda sabahladığı bir gün simitle karnını doyurması ve ve tam o an bina duvarlarındaki devasa reklamlardır. zengin ile fakir arasındaki uçurum bu sahneyle çok güzel anlatılmıştır.
filmde ara sıra duyduğumuz 1 mayıs marşı ve filmin sansürlü son sahnelerini içeren 1 mayıs yürüşü sinema tarihinin en güzel siyasi filmlerinden birinin ortaya çıkmasını sağlamıştır.
çoğu insanın bildiği gibi bu film salt bir eşeğin sıçması üzerine kurulu değildir. komedi ile birlikte harmanlanan siyasi göndermeler bu filmi değerli kılar. umur bugay, Müjdat gezen ve atıf yılmaz kamera arkasından filmi mükemmel şekillendirmişken, kemal sunal da o karışık dönemlerde bu filmde rol alarak siyasi kimliğini belli etmekten çekinmemiştir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar