bugün
- jose mourinho35
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması24
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı9
- gideon reid morgan jj38
- manyak olmaya karar verdim10
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla15
- hakemlerle şampiyon olmak11
- anın görüntüsü13
- sözlük erkeklerinin fotoları başlığına bakan erkek8
- yazarlardan akıl almak18
- islamcıların saç ile alıp veremediği nedir11
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması9
- siradansiradisibiri8
- kuresele yavsayan gotler tam liste24
- meral akşener11
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir16
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi8
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak23
- aydinoglu bombala22
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz15
- erkeklerin çoğunun yalnız olması11
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- atatürk'ün yabancılarla evliliği desteklememesi14
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ellerim bos gonlum hos10
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu12
- sokak köpekleri11
- magnum un 2 tl olduğu yıllar10
- erkekleri aşağılayan kadın9
- ali koç12
- sözlükten hatun kaldırmak24
- magicovento14
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak13
- çağırılan yere gitmemek için bulunan bahaneler17
- en sevmediğiniz sözlük yazarları16
Ben gerçeği herkesin kendisinin bulması gerektiğine inanırım.
Federico Fellini
Sinemaya önce Rossellini nin -Yeni Gerçekçiliği- ortala koyan ilk filmlerinin senaryolarına katılarak başladı. Fellini, Pietro Germi ve Alberto Lattuada nın yanında yönetmen yardımcılığı yaptı. ilk filmi,1951 de A. Lattuada ile birlikte gerçekleştirdiği Varyete Işıkları dır. 1973 te çektiği Amarcord belki bütün bir Fellini sanatının özüdür. Yönetmen bu filmde sinemasının temel öğelerinden birini, beklide birincisini oluşturan çocukluk-ilk gençlik çağlarına doğru görkemli bir yolculuğa çıkar ve(filmin adının anlamı gibi) anımsar. Ardından 1976 da Kasanova gelir. Fellini nin Kasanova sı Kasanova mitosunu ters yüz eder. Bu aşırı makyaj ve ağir giysiler altında terleyen, bir palyaço gibi duran korkulu,kompleksli, eşcinselliğe eğilimli bir tür anti-Don Juan dır. Filmde bir tür feminist bakış açısı kendini hissettirir.
Fellini, Yeni Gerçekçi yönetmenler arasında gerçek bir ortamın içinde şiirsel bir atmosfer arayıp bulan tek yönetmendir denilebilir. ilk filmlerinde kahramanlarını olumsuz tiplerden çıkartmış, en suçlanacak davranışlarda bile bir hoşgörü, bir kurtuluş payı bulmuştur. Sonraki filmlerinde ise daha kişisel bir sinema yaparak geniş bir hayalgücünü gerçekcilik ile ustaca karıştırıp şaşırtıcı mekan anlayışı ile de kendine özgü bir dünya yaratmıştır.
Filmlerinden Bahsedelim;
1 - Ginger e Fred / Ginger ve Fred (1986);
Bir zamanlar Fred Astaire ve Ginger Rogers in taklidini yaparak üne ulaşmış iki yaşlı sanatçının, günümüz medyası içindeki serüvenlerini ve bir Tv eğlence programına konuk olmalarınının öyküsünü anlatan gerçekçekçi bir sinema anıtı.
2 - 8 ½ / Otto E Mezzo (1963);
8 ½ filminin seti hazırdır, çekimler başlamak üzeredir ancak 40 yaşındaki Fellini henüz ne anlatacağını, nasıl bir film yapacağını bilmemektedir. Prodüktörü Rizzoli'ye projeden çekildiğini açıklayan bir mektup yazar. Ancak aynı gün setteki teknik ekip bir parti verir ve kadehler Fellini ve yeni başyapıtına kaldırılır. Fellini; "Benim yüzümden işlerini kaybedeceklerdi. Bana "sihirbaz" diyorlardı. Benim sihrim neredeydi peki?" der ve içinden gelen cılız bir sese kulak verir.
O kadar nostaljik o kadar unutulmaz sahnelerle süslü ki. Anlatmak istesem gücüm yetmez. Bir sihirbazın el çabukluğu bu olsa gerek.
3 - Fellini's Roma / Fellini'den Roma(1972)
Federico Fellini neden en büyük hikaye anlatıcılarından birisi olduğunu, korkutucu ve kişisel bir anılar zinciri olan ve aşık olduğu şehir Ölümsüz Şehir Roma'ya adadığı bu devasal filmde gösteriyor. Bu gösterişli otobiyografi, fantezi dünyasını yansıtan bölümler ve şatafatla dolu.
4 - La Dolce Vita / Tatlı Hayat(1960);
Büyük tartışmalara yol açmış ticari ve sanatsal başarı getirmiş bir Fellini işi. Eğer eşsiz Roma sokaklarını, 60 gençliğini arıyorsanız bir seyir deneyimi sizi tatmin eder.
5 - La Strada / Sonsuz Sokaklar(1954);
Kasabadan kasabaya dolaşıp temsil veren bir cambazla yardımcısının hikayesi. Fellini nin ilerde geliştireceği bir dünyanın ilk belirtilerinde sefalet, az gelişmişlik ve duygusu.
6 - Amarcord / Hatırlıyorum (1973);
Faşist dönemini yaşayan bir kasabadan kesitler. Anılarından yararlanarak Fellini, ilginç tipler, inanılmaz,gülünç ve acı olaylarla dolu küçük bir italyan Kasabasını anlatıyor.
7 E La Nave Va / Ve Gemi Gidiyor (1983);
Fellini nin gemisi karton bir gemi. Her zamankinden büyük bir özenle seçtiğini söylediği yolcular da, karton insanlar aslında. Artık var olmayan zamanda yitip gitmiş ve bize dokunaklı, ilginç gelen insanların seçildiği bir Fellini filmi.
8 - I Vitelloni / Ayaklar (1953);
Genç bir yönetmenin ustalığının en önemli kanıtı. Fausto kadın düşkünüdür, Alberto feminen bir soytarıdır, entelektüel Leopoldo yazar olma tutkusuyla yanar, Riccardo şarkıcıdır ve Moraldo içe dönük ve eleştirel bir tiptir. Ruhu hep küçük(çocuk) kalan erkeklerin dünyasına genel bir bakış filmi.
9- La Citta Delle Done / Kadınlan Kenti (1980);
Sinema sanatının farklı bir boyutunu yansıtan bu film, cinsellik, fantezi ve heyecan dolu tavırlarıyla, izleyiciyi dehasıyla kendine hayran bırakıyor.
10 - Giulietta degli Spiriti / Ruhların Jülyeti (1965);
Ruhlarla, hayallerle ve anılarla dolu olan yönetmenin ilk renkli filmi.
Fellini, bu filmi çok sevdiği eşi ve ilham perisi Giulietta Masina için çekmiştir. Federico Fellini ve Giulietta Masina 1943 de evlenmiş ve Fellini nin 1993 deki ölümüne kadar ayrılmamışlardır. Giulietta Masina, eşinin ölümünden 5 ay sonra yaşama veda etmiştir.
Federico Fellini
Sinemaya önce Rossellini nin -Yeni Gerçekçiliği- ortala koyan ilk filmlerinin senaryolarına katılarak başladı. Fellini, Pietro Germi ve Alberto Lattuada nın yanında yönetmen yardımcılığı yaptı. ilk filmi,1951 de A. Lattuada ile birlikte gerçekleştirdiği Varyete Işıkları dır. 1973 te çektiği Amarcord belki bütün bir Fellini sanatının özüdür. Yönetmen bu filmde sinemasının temel öğelerinden birini, beklide birincisini oluşturan çocukluk-ilk gençlik çağlarına doğru görkemli bir yolculuğa çıkar ve(filmin adının anlamı gibi) anımsar. Ardından 1976 da Kasanova gelir. Fellini nin Kasanova sı Kasanova mitosunu ters yüz eder. Bu aşırı makyaj ve ağir giysiler altında terleyen, bir palyaço gibi duran korkulu,kompleksli, eşcinselliğe eğilimli bir tür anti-Don Juan dır. Filmde bir tür feminist bakış açısı kendini hissettirir.
Fellini, Yeni Gerçekçi yönetmenler arasında gerçek bir ortamın içinde şiirsel bir atmosfer arayıp bulan tek yönetmendir denilebilir. ilk filmlerinde kahramanlarını olumsuz tiplerden çıkartmış, en suçlanacak davranışlarda bile bir hoşgörü, bir kurtuluş payı bulmuştur. Sonraki filmlerinde ise daha kişisel bir sinema yaparak geniş bir hayalgücünü gerçekcilik ile ustaca karıştırıp şaşırtıcı mekan anlayışı ile de kendine özgü bir dünya yaratmıştır.
Filmlerinden Bahsedelim;
1 - Ginger e Fred / Ginger ve Fred (1986);
Bir zamanlar Fred Astaire ve Ginger Rogers in taklidini yaparak üne ulaşmış iki yaşlı sanatçının, günümüz medyası içindeki serüvenlerini ve bir Tv eğlence programına konuk olmalarınının öyküsünü anlatan gerçekçekçi bir sinema anıtı.
2 - 8 ½ / Otto E Mezzo (1963);
8 ½ filminin seti hazırdır, çekimler başlamak üzeredir ancak 40 yaşındaki Fellini henüz ne anlatacağını, nasıl bir film yapacağını bilmemektedir. Prodüktörü Rizzoli'ye projeden çekildiğini açıklayan bir mektup yazar. Ancak aynı gün setteki teknik ekip bir parti verir ve kadehler Fellini ve yeni başyapıtına kaldırılır. Fellini; "Benim yüzümden işlerini kaybedeceklerdi. Bana "sihirbaz" diyorlardı. Benim sihrim neredeydi peki?" der ve içinden gelen cılız bir sese kulak verir.
O kadar nostaljik o kadar unutulmaz sahnelerle süslü ki. Anlatmak istesem gücüm yetmez. Bir sihirbazın el çabukluğu bu olsa gerek.
3 - Fellini's Roma / Fellini'den Roma(1972)
Federico Fellini neden en büyük hikaye anlatıcılarından birisi olduğunu, korkutucu ve kişisel bir anılar zinciri olan ve aşık olduğu şehir Ölümsüz Şehir Roma'ya adadığı bu devasal filmde gösteriyor. Bu gösterişli otobiyografi, fantezi dünyasını yansıtan bölümler ve şatafatla dolu.
4 - La Dolce Vita / Tatlı Hayat(1960);
Büyük tartışmalara yol açmış ticari ve sanatsal başarı getirmiş bir Fellini işi. Eğer eşsiz Roma sokaklarını, 60 gençliğini arıyorsanız bir seyir deneyimi sizi tatmin eder.
5 - La Strada / Sonsuz Sokaklar(1954);
Kasabadan kasabaya dolaşıp temsil veren bir cambazla yardımcısının hikayesi. Fellini nin ilerde geliştireceği bir dünyanın ilk belirtilerinde sefalet, az gelişmişlik ve duygusu.
6 - Amarcord / Hatırlıyorum (1973);
Faşist dönemini yaşayan bir kasabadan kesitler. Anılarından yararlanarak Fellini, ilginç tipler, inanılmaz,gülünç ve acı olaylarla dolu küçük bir italyan Kasabasını anlatıyor.
7 E La Nave Va / Ve Gemi Gidiyor (1983);
Fellini nin gemisi karton bir gemi. Her zamankinden büyük bir özenle seçtiğini söylediği yolcular da, karton insanlar aslında. Artık var olmayan zamanda yitip gitmiş ve bize dokunaklı, ilginç gelen insanların seçildiği bir Fellini filmi.
8 - I Vitelloni / Ayaklar (1953);
Genç bir yönetmenin ustalığının en önemli kanıtı. Fausto kadın düşkünüdür, Alberto feminen bir soytarıdır, entelektüel Leopoldo yazar olma tutkusuyla yanar, Riccardo şarkıcıdır ve Moraldo içe dönük ve eleştirel bir tiptir. Ruhu hep küçük(çocuk) kalan erkeklerin dünyasına genel bir bakış filmi.
9- La Citta Delle Done / Kadınlan Kenti (1980);
Sinema sanatının farklı bir boyutunu yansıtan bu film, cinsellik, fantezi ve heyecan dolu tavırlarıyla, izleyiciyi dehasıyla kendine hayran bırakıyor.
10 - Giulietta degli Spiriti / Ruhların Jülyeti (1965);
Ruhlarla, hayallerle ve anılarla dolu olan yönetmenin ilk renkli filmi.
Fellini, bu filmi çok sevdiği eşi ve ilham perisi Giulietta Masina için çekmiştir. Federico Fellini ve Giulietta Masina 1943 de evlenmiş ve Fellini nin 1993 deki ölümüne kadar ayrılmamışlardır. Giulietta Masina, eşinin ölümünden 5 ay sonra yaşama veda etmiştir.
güncel Önemli Başlıklar