zonguldak

entry468 galeri94
    168.
  1. dolmuşlarına otobüslerine binmeyeli bayağı bir pahalanmış şehir. 2 sene önce bıraktığımda zonguldak - kilimli hattı 1,50 tl iken bu sabah bindiğim otobüs 3.25 söğüşledi, dönüşte cabası.
    0 ...
  2. 167.
  3. bugün türkiye'nin en güzel şehri olacak, emeğin başkenti...

    (bkz: 27 ocak 2013 zonguldak emeğe saygı mitingi)
    1 ...
  4. 166.
  5. Bandırmayı özledikçe gidesim gelen şehir.
    0 ...
  6. 165.
  7. kdz. ereğli den zonguldak a doğru yola çıktığınızda ilçesiyle arasında siyah ile beyaz kadar fark var. bunda doğal gazın etkisi de var sanırım. kdz ereğli doğal gaza geçmişken kömürün başkenti buna hala direniyor.
    1 saat zonguldak merkezde dolaşın sonra burun deliklerinizin kömür karası olduğunu göreceksiniz.
    0 ...
  8. 164.
  9. bir daha gitmeyeceğim il.

    ne yolları yol ne evleri ev, her taraf sanki harabe gibi evler 100 yıllık gibi duruyor, merkezi de beş para etmez ve yerleşim olarak çukurda kalmış ilimizdir. daracık sokaklar ve her yer merdiven inişli çıkışlıdır. gezilercek pek bir yeri yoktur ama yeni açılan avm hariçtir. zaten başkada bir yer yoktur.

    buna nazaran çevre il ve ilçeleri zonguldaktan 100 kat daha güzel ve ferahtır.
    0 ...
  10. 163.
  11. ülkemizin ismi "z" ile başlayan tek ili. canım memleketim. Vilayetim olmasıyla gurur duyduğum.
    1 ...
  12. 162.
  13. 2 beldesi ilçe yapılacak memleketim. böylece ilin ilçe sayısı 7 yükselecektir.
    (bkz: kilimli)
    (bkz: kozlu)
    1 ...
  14. 161.
  15. kasveti ile kışın gotham city'ye dönen memleketim.
    1 ...
  16. 160.
  17. insan nereye ait hissediyorsa kendini oralıdır. hiçbir bağım bulunmadığı halde senelerce zonguldak'lıyım dedim. öyle anlattım. 11 senedir adım atmamıştım. özlenendi. burunda tütmek deyiminin karşılığını verendi. on sene sonra bir gün alıp başımı gittiğimde daha kozlu'yu gördüğümde gözlerimi doldurdun canım kentim.

    karanlık derler, havası pis derler, çirkin derler senin için. doğrudur. karanlıktır, havası kirlidir, çarpık kentleşmiştir. ama büyüdüğünüz, yıllarca yaşadığınız yerse aklınızdan çıkmaz işte. sokakları, yokuşları, merdivenleri... her birinde başka bir anı. ne kadar başka bir şeymiş insanın çocukluğunun peşine düşmesi.

    seneler sonra gidildiğinde hiçbir yerin değişmediğini görmek hem üzücü hem sevindirici. gelişmemişliğin görmek üzücü ama çocuk adımlarım önde ben arkada takip edebilmek, kaybolmadan, bir kez olsun sormadan eski hatıraları takip edebilmek güzel. is kokulu bu kenti nasıl özlemişim. güzel zamanlar, özlenen çocukluk, arkadaşlıklar, yıllar geri gelmiyor işte. keşke gelseler. yeni baştan bu şehrin yokuşlarını insem, çıksam bıkmadan. dizlerimi kanatsam yeniden keşke. ama olmuyor, biz ancak hayali gölgelerimizin izini takip edebiliyoruz.

    hala aynı duruyor dükkanları bile. demirpark açılmış sadece farklı olarak. terminalden yürürken kömürler arasında kafanızı yukarı kaldırdığınızda evler görürsünüz üst üste. yıllardır oradalar. çocukken düşüverecekmiş gibi dururlardı oysaki. minibüs durakları hala karman çorman ama değişmiş minibüsler. köprüaltı aynı hala. dükkanlar eskimiş ama. daha başkaydı sanki çocukken. deresi bile hala aynı pis kokusunu yaymaya devam ediyor. burger king açmışlar bir tane tam karşısına derenin. istanbul pastanesi, kutay, sinema, camlı köşk, emral çarşısı, devran amcası hala hala aynı yerlerindeler. hiç değişmemiş sanki, yıllar hiç geçmemiş burada.

    ama insanın yıllarını geçirdiği okula gitmesi nasıl da titretiyormuş dizlerini. o yokuştan çıkarken tam polis lojmanları çıkıveriyor karşına ya. işte oradan giriyorsun benim çocukluğumun bahçesine. değişmiş ama, yıkmışlar, boyamışlar, büyütmüşler anılarımı. arka bahçesi kalmamış okulumuzun. karşımızdaki öğretmen liseli gençlerin sigara içtiği, ilk öpücüklerini yaşadıkları arka bahçe yok. atatürk büstü bile değişmiş ama bahçesi aynı. okula bakan evim de aynı. boyamamışlar bile. içinde başkaları var ama. başka bir kadın çamaşır asmış balkonuna. benim odamda başka perdeler. jandarma el koymuş kurtulmuş. bakmamışlar bile. bir ot bile kesmemişler o güzel bahçede. yüz kere bisikletten düştüğüm o top sahası harap, patenlerle bin kere düştüğüm köprü harap, çocuk bahçesi yok, çardağın olduğu yer yok, yıkık dökük bir yer olmuş çıkmış. biz nasıl da bakardık halbuki. her yeri çiçek gibiydi. ağaçlarından erik toplardık. aptallar akrep kaynıyordur orası şimdi. kendinize saygınız yoksa başkalarının anılarına saygı duysaydınız keşke. burnumun direği sızladı bakarken.

    güzelim zonguldak aynı, hiç değişmemiş. yolları aynı, insanları aynı. öğrencileri çoğalmış sadece. başka da bir şey olmamış. zaman durmuş orada beni beklemiş. yeniden yeniden yeniden de gitsem bıkmam herhalde. küçük, sevimsiz, karanlık belki de ekmeğini yiyene öyle gelmiyor işte.
    6 ...
  18. 159.
  19. 158.
  20. 157.
  21. 156.
  22. zonguldak ın tek kelimelik açıklamasıdır.

    (bkz: kömür)
    1 ...
  23. 155.
  24. 154.
  25. güzel şehir. Sonbahar yağmurlarında tam bureklamarasiiyioldunun sevdiği gibi kopkoyu. Insanın içini de kapatan ama yine de sevilen şehir.
    2 ...
  26. 153.
  27. 152.
  28. 151.
  29. bankamatiklerindeki sıra kuyruklarını başka hiç bir yerde görmediğim şehir.
    0 ...
  30. 150.
  31. Durumunu büyük oranda madenciliğe borçlu olan kentte işsizlik, ülke ortalamasının altında. Kişi başına düşen mevduatta Türkiye altıncısı. Tek bir AVM’nin bulunduğu kentin ilk beş yıldızlı oteli ise yakında açılacak.

    http://fotogaleri.ntvmsnb...kalitesi.html?position=31
    0 ...
  32. 149.
  33. liman arkası olmasa benim için anlamının çoğunu kaybedecek olan şehir.
    1 ...
  34. 148.
  35. 2 senedir üniversitesinde okuduğum,
    tıp fakültesi hastanesi dağın başında olan,
    kar yağınca ambulans, otobüs işlemeyen,
    sahillerinde deniz analarıyla koyun koyuna yüzdüğünüz,
    her tarafı kayalık,yeşillik olan,
    saat 18:00 da hayat biten,
    çok küçük bir o kadar da samimi,
    balık tutmanın çok yaygın olduğu,
    kimsenin kimseye karışmadığı alabildiğine özgür bir o kadarda yardımsever,
    ayı çıkabilü, daş düşebilü yazısını görebileceğiniz,
    merdiven cenneti ama bir o kadarda yaşamaktan keyif aldığım karadeniz ilidir.
    4 ...
  36. 147.
  37. 12 haziran salı günü en düşük sıcaklığı 18, en yüksek sıcaklığı 28 derece olacak şehir.
    0 ...
  38. 146.
  39. hafta itibariyle kalpleri büt büt atan üniversite öğrencilerini uğurlamaya hazırlanan şehir.
    0 ...
  40. 145.
  41. alaplı ilçesine kurban olduğum şehir.

    (bkz: memleket)
    1 ...
  42. 144.
  43. kendini özleten şehir. şehrin neredeyse tümü yokuş ve merdivenlerden oluşmaktadır. insanları sıcak kanlıdır. fener tarafından şehri izlemek insana ayrı bir keyif verir. limanın orada çay içmek, oküçük balık restautantlarından birinde oturup güneşin batışını izlemek çok güzeldir. evet zonguldak'ta güneş çok güzel batr. giderseniz muhakkak çevresini de görün bartın, safranbolu, karabük gidin görün. görmeden ölmeyin.
    2 ...
© 2026 uludağ sözlük